dayton 15" og bash 300W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dayton 15" og bash 300W

Da var endlig element og forsterker i hus og eg klør i fingrene etter å begynne, men er desverre ikkje heilt sikker på korleis eg skal bygge. Har lest igjennom mange byggetråder her nå og heller vel mot å bygge noko likt som "Gubben". Er ikkje så flink å rekne ut volum og slikt så blir vel meir eller mindre ein slaks kopi.

Skal prøve og legge ut noen bilder etterhvert som eg får begynt. Håper også på å få noko hjelp fra medlemmer her på forumet.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kom med bilder, det liker vi :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått rydda og kan snart begynne med sjølve bygginga . Såg heilt forjæ... ut, var halvmeter med rot på benkene og gulvet, så gikk nokre timer med på det:-P
    Vedlegg 42442

Dayton 15" og Bash 300W8-)
    Vedlegg 42443

Har lyst til å senke elemente litt ned, men er ikkje sikker på om eg kan gjer de med denne fresen eller om eg må kjøpe ein ny eller noko nytt til den.
    Vedlegg 42444

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg har så peiling, men er ikke 300W litt lite?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikkje den er for liten, ettersom elementet og forsterkeren ble kjøpt i sammen her på forumet på eit powerbuy. Også har elementet høy følsomhet, men meir watt hadde vel sikkert ikkje gjort noko skade:wink:

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykke til med jobben.

Sitat Opprinnelig postet av demal
    Da har eg fått rydda og kan snart begynne med sjølve bygginga . Såg heilt forjæ... ut, var halvmeter med rot på benkene og gulvet, så gikk nokre timer med på det:-P
    Vedlegg 42442

Dayton 15" og Bash 300W8-)
    Vedlegg 42443

Har lyst til å senke elemente litt ned, men er ikkje sikker på om eg kan gjer de med denne fresen eller om eg må kjøpe ein ny eller noko nytt til den.
    Vedlegg 42444
    Er forresten null problem å frese ned elementet med den fresen du har der. Se litt på fremgangsmåten min så får du i allefall noen tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har eg gjennomsøkt heile øya etter 22mm mdf, men det er bare ein plass det har ein mdf og der skulle dei ha over 1000kr for ei plata så eg har bestemt meg for å gå for vanlig 22mm spon. Dei skal skjære platene for meg så fort eg får låne ein bil til henting.

Har også sett på rør, tenkte litt på ein flens i metall eller noko men det var også umuligt å finne i den størelsen. men Har bestemt meg for ein flens frå Biltema, det er eit problem, den er 110mm og ikkje 4". Det hadde rør som flensen passet inn i på Comfort.

Med 4" rør skal røret være ca 65-67cm langt etter Gubbens beregninger, men nå som eg skal bruke litt mindre flens trenger eg da litt lenger rør? Har sittet og "knotet" litt på winisd, men får det ikkje heilt til å stemme.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du bare har skrevet litt raskt, men for evnt å oppklare:

- Hvis du øker diameteren på røret må du øke lengden (økning i prosent på diameter = økning i prosent på lengde)

- 110mm er større enn 4", spørsmålet er hva som her menes med 4" og om dette er målt utvendig eller innvendig på røret. Mange kaller et 110mm rør for 4".

- En endring på 10mm i diameter mens du beholder lengden, utgjør ikke mer enn maks 2hz i avstemming. Neppe noe du hører, og derfor nær ingenting å si.

Sett i gang og bygg, og kom med bildene :-D

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått tak i ett 15" Dayton element. Men det følger ikke med sånn pakningslist/ring mellom element og kassa. Hvor får eg tak i en slik til 15" ?

Helst om det går ann å få tak i Bergen.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Har selv fått tak i ett 15" Dayton element. Men det følger ikke med sånn pakningslist/ring mellom element og kassa. Hvor får eg tak i en slik til 15" ?

Helst om det går ann å få tak i Bergen.
    stikk på biltema, der selger de pakninger i diverse størrelser, da remse som man limer.
    Alternativt kan man benytte "flytende" pakning, det brukte jeg med godt resultat.

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question element og amp

ser bra ut dette hvor har du kjøp ustyre henn?

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakning selges som sagt på biltema. Kjøpte et stort "teppe" som jeg skar ut i rett størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte elementet og forsterkeren av snickers-is her på forumet etter eit powerbuy dei hadde frå parts-express.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting går litt seint, men nå er vertfall platane her. Fikk dei til å kappe platene for meg. Har begynt å pusse litt på noen ender, men den doble baffelen er kappet 4mm for liten så nå må eg pusse ned 4mm på toppen av alle side, front og bakplate.

Om eg går i gang med å pusse såpass mykje blir det veldi mykje meir arbeid. Har jo tid til dette, men er redd for att om det blir så mykje pussing blir det vansklig å få fint til slutt.

Har tenkt på om eg kanskje kan droppe den doble baffelen. For trenger eg eigenlig dobbel front?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare en fordel med dobbel baffel, husk at elementet veier litt..
    Du kan vel sparkle opp det som mangler, 4 mm er ikke mye :-D Eller skråslipe fronten så feilen fosvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    bare en fordel med dobbel baffel, husk at elementet veier litt..
    Du kan vel sparkle opp det som mangler, 4 mm er ikke mye :-D Eller skråslipe fronten så feilen fosvinner.
    Humm.. ja, Sparkel er jo selvsagt ein mulighet, men kor bra blir dette da? kan jo alltids snu subben om det ikkje blir så fint sluttresultat. Men ønsker jo ein strøken sub:-P

Kanskje eg kan splitte den dobble baffelen og sparkle i glippen som blir i midten?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde samme leifen selv, snubla med fresen vet ikke om det synes på bildene i tråden min men resultatet er akseptabelt :-D Hvis du skal sprøytelakkere så skal det på skikkelig grunning uansett så sparkel er ikke noe problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •