Høyttalerkabler! (DIY nybegynner)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalerkabler! (DIY nybegynner)

Holder på å gå til innkjøp av diverse utstyr til mine planlagte DIY høyttalerkabler.

Er ny når det kommer til DIY kabler, så all råd, eventuelt linker til tråder med rellevant info tas mer en gjerne imot.

Har lest en del, men føler meg fortsatt ganske utrygg ettersom jeg ikke har fått prøvd noe av det i praksis. Har satt opp en liste over de forskjellige tingene jeg hat tenkt til å kjøpe inn (-kabel).

Om jeg trenger noe mer, eventuelt om jeg burde styre unna noen av produktene jeg har funnet, så si gjerne i fra;

Bananplugger:
    Professional Audio Silver Speaker Banana Plug

Spader (for å mekke jumpere):
    8 Pics silver plated spade 211 45 KT88 300B 6922 SS amp - eBay (item 220309797162 end time Dec-10-08 02:22:36 PST)

Forsøllet loddetin:
    WBT Solder Wire 4% SILVER SOLDER 9 Feet .8mm - eBay (item 290277688019 end time Dec-23-08 16:35:48 PST)

Heat Shrink Tubing (vet ikke hva det heter på norsk ):

Heatshrink - 2:1 ratio 9.5mm(3/8) 500mm red 500m black - eBay (item 170079908491 end time Dec-30-08 14:03:36 PST)
    Eventuelt;
    HEAT SHRINK KIT. 127PC GREAT FOR SHACK - eBay (item 300278184535 end time Dec-13-08 01:41:29 PST)

Kabelstrømpe:

eBay Motors: 5/8 BRAIDED EXPANDABLE WIRE SLEEVING 25ft (item 230298798751 end time Jan-04-09 17:23:42 PST)
    Eventuelt:
    Expandable 6mm Braided Sleeving for DIY Hi-Fi Projects - eBay (item 330221050564 end time Dec-14-08 03:54:43 PST)

Tar også imot alternativer til de jeg har nå om noen har god erfaring med det eventuelt alternative produktet Tenkte også å poste en worklog over mitt første kabelprosjekt, så sant jeg får tid..

Rakash

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sjekka priser på Eltek, men de har strømpe og "bukse" som ser profft ut. Ligger under supra Ellers får du vel greie bananplugger på Biltema. Ellers må jeg si at alt det andre så helt flott ut

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vise hvordan jeg gjorde det.
    Supra rondo 4x4mm^2 biltema bananer, speakon plugger, nylonstrømpe fra eltek og krympestrømpe med smeltelim (anbefales!) fra ELFA.

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående buksene som jeg har sett blitt solgt. Hvordan kan disse være praktiske? Er det noen måte man kan få de til å feste seg til kablen på?

Ser også at kabelstrømpene fra Eltek leveres med krympestrømper. Hvor mange får man med?

Er nok ikke interessert i biltema pluggene (ikke noe vondt mot dem) ettersom prisen og utseende på de andre pluggene er såpass tiltalende!

Om det er noen som kan linke meg til en god tråd/side rundt dette temaet så tas det imot med takk! Har sett litt rundt selv, men all ekstra info jeg kan få er bare bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde de buksene var krympestrømper også. Biltema holder Sitter jo ikke bak kassa og hører eller? Hehe De var flotte de du linka til så kjør på. Sikkert bra nok i massevis. Ikke noe stor sum å satse heller. Lykke til med kabling!

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rakash
    Ser også at kabelstrømpene fra Eltek leveres med krympestrømper. Hvor mange får man med?
    Kjøpte et kit fra dem for et par uker siden, da fikk jeg med ca 20 cm krympestrømpe, som ble for lite, tok derfor kontakt med dem for å høre om det var mulighet for å få kjøpt litt ekstra, men fikk til svar da at dette ikke var mulig, da de ikke solgte løse krympestrømper, Det er dårlig service syns nå jeg, så jeg ville heller kjøpt hos noen andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wirecare.com har masse strømper og krympeslanger i alle typer og fassonger. krympeslanger med trykk blandt annet. .. Handlet litt div der for en stund siden. sikkert ikke det billigste stedet men fikk det jeg skulle ha

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Kjøpte et kit fra dem for et par uker siden, da fikk jeg med ca 20 cm krympestrømpe, som ble for lite, tok derfor kontakt med dem for å høre om det var mulighet for å få kjøpt litt ekstra, men fikk til svar da at dette ikke var mulig, da de ikke solgte løse krympestrømper, Det er dårlig service syns nå jeg, så jeg ville heller kjøpt hos noen andre.
    altså. når dem ikke sell krympestrømpa løst, ka ska dem gjør da? ta
    krympestrømpan fra et annet kit? da e jo itj det kittet salgbart.
    BTW. krympestrømpa fåes kjøpt billig på claser'n.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    altså. når dem ikke sell krympestrømpa løst, ka ska dem gjør da? ta
    krympestrømpan fra et annet kit? da e jo itj det kittet salgbart.
    BTW. krympestrømpa fåes kjøpt billig på claser'n.
    Synes det var så dårlig at de selger så korte lengder når det selges i lag med et kit på 10m, så de som skal lage flere kabler en 2 bør være ops på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var så dårlig at de selger så korte lengder når det selges i lag med et kit på 10m, så de som skal lage flere kabler en 2 bør være ops på det.
    ja men husk at det e produsenten som bastemme ka som e med. og dem kittan e beregna på 2 lengda høytalerkabel. å da e 20cm nok.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    ja men husk at det e produsenten som bastemme ka som e med. og dem kittan e beregna på 2 lengda høytalerkabel. å da e 20cm nok.
    Da bør de i alle fall opplyse om dette, syns det bare er så råtten service,
    at de ikke kan levere mer.
    Nei syns det er rett og slett dårlig av Eltek.

Beklager litt OT, til trådstarter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør de i alle fall opplyse om dette, syns det bare er så råtten service,
    at de ikke kan levere mer.
    Nei syns det er rett og slett dårlig av Eltek.

Beklager litt OT, til trådstarter.
    Hehe, ikke no problem

Skjønner at de ikke kan levere noe mer krympestrømper om dette ikke er noe som blir solgt sepparat hos dem, men må igrunnen si meg enig i at om de leverer krympestrømer med kabelstrømpene så skulle man jo forvente at man fikk med en mengde krympestrømpe som var i samsvar med mengden kabelstrømpe.

Eventuelt burde Eltek vurdere å ta inn krympestrømpe som tilbehør, og opplyse om at mengden krympestrømpe som leveres med "strømpe kitsa" kan i noen tilfeller være for lite.

Mvh,
    Rakash

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rakash
    Hehe, ikke no problem

Skjønner at de ikke kan levere noe mer krympestrømper om dette ikke er noe som blir solgt sepparat hos dem, men må igrunnen si meg enig i at om de leverer krympestrømer med kabelstrømpene så skulle man jo forvente at man fikk med en mengde krympestrømpe som var i samsvar med mengden kabelstrømpe.

Eventuelt burde Eltek vurdere å ta inn krympestrømpe som tilbehør, og opplyse om at mengden krympestrømpe som leveres med "strømpe kitsa" kan i noen tilfeller være for lite.

Mvh,
    Rakash
    Helt ening.
    Nesten som å selge en forsterker å ikke kunne skaffe deler...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •