Enda en CNO av Troels Gravesen - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 107 av 107
    Newcomer Europad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Har bassen endret seg?
    Kjenner meg ikke igjen her, dette elementet spille meget bra i mine Bifrost. Kabinettene har jo omtrent samme mål som dine.
    Jeg har blitt veldig sugen på CNO 2.5 :neutral:
    CNO og Bifrost er ikke nødvendigvis sammelignbare pga forskjellig delefilter. CNO har ifølge Gravesen "equalisation of the midrange", og det går nok på bekostning av dyp bass. Vet ikke om det har noe å si, men mine er smalere innvendig pga 22mm mdf versus dine 19mm i side-veggene, samt at jeg har 5 avstivere(også 22 mm). Volum på mine er ca 24. Jeg kommer til å fjerne noe av dempingen(akustilux) på sidene bak bass-elementet, så at cheng også hadde gjort det.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonrune
    Allerede fått svar med komponentliste fra Troels. Så da skal jeg se på hvilke komponenter jeg har fått fra Janzen Audio så langt og finne ut hva jeg mangler. Janzen selger også elementene svært rimelig! Kanskje man kunne hatt det til påske...?
    NÅ ER DET 30% PÅ ELEMENTENE HOS ELTEK!!!!!Hadde jeg sett det tilbudet en time tidligere, hadde jeg kjøpt et par med basser, just in case. Men, nå ble det Abrahamsen V 6.0 DAC. Hadde noen kroner som måtte brukes opp, ellers har de en tendens til å forsvinne i husholdningsbudsjettet. hehe:-)

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Europad
    Jeg kommer til å fjerne noe av dempingen(akustilux) på sidene bak bass-elementet, så at cheng også hadde gjort det.
    Det gjorde også jeg, og jeg inbilder meg at ga utslag. Både på dybde og at bassen på en måte ble litt mer definert.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av CNO

Her er min feedback til Truls Gravesen:
    CNO built by Tore/

Har du kommet i gang jonrune? Jeg skal følge med videre på prosjektet ditt

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeeeldig lenge siden sist - ting går ikke alltid som planlagt :-)

Flotte høytalere du har laget, Tore!!! Skal mye til å matche dem ;-)

Jeg har siden tidlig sommer 2009 holdt på med huset samt samtidig bygging av ny bod på hytta. Disse prosjektene har tatt all min tid og mer til, så høytalere har blitt nedprioritert.

Nå er boden 90% ferdig, ble overrasket av snøværet i Bjerkreim og jobber litt med strøm inntil jeg kan få kledd ferdig og bygget verandaen ferdig rundt boden...

Men DA skal jeg bruke den nye boden til å bygge høytalerne er planen. Håper det kan la seg gjøre å begynne i løpet av våren 2010 :-)

Stay tuned...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du ja, lurte på hvor det ble av deg... Er det fremdeles 2.5-versjonen du går for? Jeg hadde i en periode for lang bassport, i den tro at dette ga dypere bass. Det hjalp å redusere denne iht specs fra Trouls. I will stay tuned.

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her skjer det lite for tiden. MEN har nå begynt på første SVS klonen min og håper den kan være ferdig i løpet av påsken...

Jobber med et bod prosjekt på hytta der jeg får et godt verksted til høytaler bygging, men det er langt fra ferdig enda. Ser sikkert sommeren før jeg får begynt noe bygging...

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •