Ny softstart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Ny softstart?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny softstart?

Morn!

Jeg drar kanskje DIY-delen litt ut over den egentlige meningen regner jeg med, men tar sjansen på at noen kanskje har mulighet til å gi meg noen tips.

Jeg fikk for en tid tilbake tak i en Luxman L120a, som jeg har hadde glede av en liten periode.

Det jeg regner med har skjedd er at softstarten har tatt kvelden, da jeg får lys i fronten, men jeg hører aldri noe klikk lenger (dette er vel en gyldig antagelse?).

Er det noe jeg kan gjøre selv i dette tilfellet?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å mase, men er det ingen måte å få denne forsterkeren i drift igjen på en relativt enkel måte?

Jeg har kanskje vært borti litt for mye dritt og endt opp med å være mindre bortskjemt, men dette er faktisk beste forsterkeren jeg har hatt og har derfor litt lyst til å se den leve igjen.

Eller jeg får kanskje fullverdige/bedre alternativer på bruktmarkedet for en billigere penge om dagen?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er det nesten umulig å svare på, ettersom man nok bør ha detaljert kjennskap til elektronikken i forsterkeren.
    Det er jo slett ikke sikkert at det er noen feil med softstart-funksjonen, problemet kan jo godt ligge andre steder! Noe det sannsynligvis gjør.

Foreslår at du i første omgang plukker "frakken" av forsterkeren, og sjekker de sikringene du evnt måtte finne på innsiden.
    Om ikke dette løser problemet, må du nok belage deg på et verkstedsbesøk.

Vil også foreslå at du fjerner alt av tilkoblinger på forsterkeren, for deretter å prøve på nytt.
    Om det finnes en kortslutning i en høyttaler eller en -kabel, så kan det godt hende at forsterkeren går i "protect-mode", om den har en slik funksjon.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et sikringsproblem. Enig med ovenstående. Sjekk de sikringene du klarer å sjekke. Slike små glassikringer får du kjøpt billig på Biltema o.l.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hva som har skjedd her, men etter å ha plukket ut sikringene en og en for inspisering og deretter satt dem tilbake, startet boksen opp tilsynelatende helt uten problemer.

Merkelige greier dette her føler jeg! :P

Kanskje det er pga at den har stått lagret stående på siden som har gjort susen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •