nye spennende prosjekter. tårnene er under testing .(nye bilder 1/3-09)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nye spennende prosjekter. tårnene er under testing .(nye bilder 1/3-09)

da var det pån igjen. endelig ferdig med de ht jeg har bygd nå så begynner på nytt. siden det blir flytting snart så kan ikke bruke den ht jeg har bygget nå. de er for dype. så de jeg skal bygge nå går i høyden. de høytalerne hadder var super exact med 2 dobble 8" bass under. men nå skal jeg ta den litt lenger. nå blir det bass 8" mellomtone 6.5" så diskant så mellomtone 6.5" så på toppen igjen 8" bass. diskanten er fra scan peak og resten er seas. så sammtidig som jeg skal bygge høytaler bygger jeg også 2 effektforsterkere. hypex 400w hg. så da har jeg 2 ganger 400w per ht. så blir moro dette.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    over ser dere hvordan ht ser ut for øyblikket. men vis noen skal bygge super exact med litt ekstra bass så er ht kassa til salgs. men fått gjort noe i dag hverfall. mdf har jeg kjøpt ferdig kappet . ble nesten 9 kvm mdf nesten 2000 kr ferdig kappet ventet en time ca.det kan man leve med. å veide nesten 140 kg. så blir tung ht.ikke akkuratt waf høytaler. men er heldig som slipper å tenke på det. har en snill samboer som liker det jeg gjør. så en utrolig snill svigemor som synes det bare er moro med store ht. så ikke noe å klage på det. men noen bilder om hvordan det ligger ann nå. nye ht kaller jeg nå TWIN TOWER. Vedlegg 41036

Vedlegg 41037

Vedlegg 41038

Vedlegg 41039

Vedlegg 41040

Vedlegg 41041

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de første bildene av kabbinettet til hypexene. blir lakka sort frontplate i plexi. så finner men vet ikke hvordan enda. og bygd selve ramma på ht blir 180 cm høye.Vedlegg 41042

Vedlegg 41043

Vedlegg 41044

Vedlegg 41045

Vedlegg 41046

Vedlegg 41047

Vedlegg 41048

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det tok ikke lang tid :)

Ser bra ut det her sand19. Blir nok bra lyd her med tid og stunder tenker jeg
    Har du tenkt til å gå for aktiv deling forresten ?

PS: Har du montert noen fler avstivninger en det som er på bildet? tenker da på avstivning av sidevegger i basskammerne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke montert noen avstivere enda. men bare romdeleren fra mellomtone og diskant til bassene.men blir en del avstivere hvertfall. blir passiv deling. bassene blir delt fra mellomtone og diskant. vet att det blir litt vanskligere men moro med utfordringer. men noen som vet om noen bra måleprog for ferskinger? men score hadde du mange avstivere og hvor lang tid brukte du ca?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei noen som vet om noen måleutstyr man kan bruke til diy ht? som ikke er alt for dyrt å bra for en nybeggynner?

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Ja ok. Hehe brukte meget lang tid på mitt prosjekt (5-6 mnd), mye fordi jeg har limt sammen 3-6mm plater på sidene. Jeg brukte også tid på finnish da jeg først prøvde med knivskåret finer.(Ikke å anbefale uten bra utstyr) Når det gjelder avstivninger har jeg noen, men ikke så mange da jeg har nesten 4cm buede vegger + stålplate på utsiden.

Når det gjelder måleutstyr bruker jeg Behringer ECM8000 og et M audio lydkort med phantom power. Dette fungerer bra og er vel noe av det rimeligste man får.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knivskåret fineer er det det som er på det føsrste bildet her? vis er det lett å jobbe med på rette sider hvertfall.
    finishen på høytalerne blir hvertfall frontbaffelen blir trukket i skinn og noen kuttet noen vinkler i plata. så resten blir fineer på resten.vet ikke helt hvordan enda. men noen som vet hvor de trekker skinn som jeg kan ha til fronten? i oslo

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått bestilt fresejigg fra gustavsen. så håper jeg har fått den til helgen så får frest til helgen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går ikke fort fremover her. har hatt litt sår rygg så ikke orket så mye. har sittet å pint meg noen timer. hehe. nye nye mesterverket har jeg tegnet selv det er tyren. stj tegnet mitt. men videre i prosjektet mitt. i dag har jeg fått kjøeribbene til hypexen. så tenkte å jobbe litt med de i helgen. så på bildene ser dere den gamle hypexen min. ikke så fin. men så ser dere også plasseringen blir. ikke fått frese jiggen enda.kjedelig.er jeg ferdig til jul så er jeg heldig.Vedlegg 41315

Vedlegg 41316

Vedlegg 41317

Vedlegg 41318

Vedlegg 41319

Vedlegg 41320

Vedlegg 41321

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ble ikke noe jobbing i helgen. men fikk gjort noe i dag. i dag har jeg gjort klar alle avstiverne til saging. men trodde jeg skulle bruke lang tid på det. så kom jeg på en smart ide. satt sammen 4 avstivere sammen å boret hull. da ble det 4 hull å borre istedenfor 16. dere ser det på bildene bedere. så brukte bare 15 min med å borre å tegne opp. så håper på å sage litt i morgen[ATTACH]Vedlegg 41506

Vedlegg 41507

Vedlegg 41508

Vedlegg 41509

Vedlegg 41510

Vedlegg 41511

Vedlegg 41512[/ATTACH]

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da fikk jeg jobbet i dag også. kobla opp den ene hypexen. alt kolet opp men ikke festet strømtilbolingen. men testa med strøm fikk lys i brytern. men har ikke testet om det kommer lyd ut enda. å finish mangler må vente litt med den. så noen flere bilder.Vedlegg 41619

Vedlegg 41620

Vedlegg 41621

Vedlegg 41622

Vedlegg 41623

Vedlegg 41624

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott prosjekt vurderer å gjøre det samme selv nå. må bare spørre hvormye det kom på totalt?

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse Hypex modulene lydmessig? Hva kan de sammenlignes med? Er det "high-end" saker?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei da var julebordshelgen over. litt bra sliten å bra redusert.
    ja prosjektet nå kommer vel å koste ca litt over 40 000 kr litt snilt regna. men har jo først kjøpt litt ettervert så ikke vert blakka.men vet det er litt mye penger men vert eneste krone.

hypexen er solide saker levere mye mer en det man betaler for de. lyden er bra den eneste eff forsterkern jeg har hatt så har ikke noe å sammeligne med.
    nen har lest att noen mente det lignet på ec. men anbefaler den bilig bra å lett å stte sammen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40.000?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja koster å være kar koster ca 10 000 for en komplett hypex modul 400w hg.
    da er det med kabinett kontekter å alt sammen. får jo billigere også.
    så 2 stk av den 20 000 kr der. så først kjøpte jeg super exact kitt 8000kr der. så nå har jeg kjøp 4 stk seas excel 8" 8000kr der. så 2 ekstra mellomtoner til 4000 kr. så kjøpte jeg nye delfilter komp kom på rundt 2000kr
    mdf plater 1800kr kappet. så kommer ledninger lim plugger og finish å masse små stesj. så er det bare å legge sammen.
    men hva har du tenkt å bygge da?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sand19
    ja koster å være kar koster ca 10 000 for en komplett hypex modul 400w hg.
    da er det med kabinett kontekter å alt sammen. får jo billigere også.
    så 2 stk av den 20 000 kr der. så først kjøpte jeg super exact kitt 8000kr der. så nå har jeg kjøp 4 stk seas excel 8" 8000kr der. så 2 ekstra mellomtoner til 4000 kr. så kjøpte jeg nye delfilter komp kom på rundt 2000kr
    mdf plater 1800kr kappet. så kommer ledninger lim plugger og finish å masse små stesj. så er det bare å legge sammen.
    men hva har du tenkt å bygge da?
    åja nå er jeg med, trodde det hadde turnet for deg. at du hadde kjøpt 1 forsterker for 40.000 . tenkte bare "hva i helsikke er det denne fyren har røykt"

men daså.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da så. men har du tenkt å bygge en hypex eller?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer det ja
    må ha noe å kose med meg etter jul, eneste er om jeg skal bytte tv eller gå for hypex.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •