PC-vifte uten PC? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    ...Ellers finnes det avtrekksvifter som heter Xpelair, disse har gode støytall...
    Jeg har Xpelair avtrekksvifte i mitt rom, som jeg ikke har brukt fordi jeg syntes den støyer for mye (husker ikke i farten hvilket dB-nivå den var oppgitt til)... Har heldigvis ikke hatt problemer verken med temperatur eller dårlig luft, men vurderer å bytte til en annen løsning som er stillere - slik at det kan brukes ved behov uten å bli plagsomt.

Vifter som støyer mer enn projektoren alt gjør frister ikke, så jeg følger spent med på løsningene som dukker opp her...

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får tak i en hastighetsregulator som er trinnvis med trafo og setter ned hastigheten et hakk tror jeg du vil høre enorm forskjell. En vanlig hastighetsregulator kan gi elektrisk støy i vifta.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Joa, man skulle tro det, men det er vel forskjell på vifter. Etter hva jeg har lest så er det noen typer som er bedre til å skape trykk mens andre er laget for å transportere luft i fri flyt. Men PC-vifter skal vel lage trykk i kabinettet så da skal man jo tro de kan skape trykk i et rom også.
    Aksialvifter jobber dårlig med mottrykk og er altså dårlige til å bygge opp trykk i et rom hvis man sammenligner med radialvifter. Radialvifter har den ulempen at de som regel bråker endel mer. Og aksialvifter er altså den vanlige typen vifter i feks. PC'er, der luften beveger seg paralellt med akslingen i viften.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •