DIY Tips og råd ønskes...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Tips og råd ønskes...

Solgte mine Audio Pro Avantec nine og vil bygge meg nye høytalere i vinter. Jeg vil bygge et sett med "små" høytalere som jeg også vil bygge noen stativer til. Sterter med frontsett og bygger to til bak også om det er velykket. Så en senter og derretter sub som funker sammen med dette.

Jeg har en Harmon Kardon AVR 7300 hjemmekino reciver og en HTPC.

Det jeg er på jakt etter er alternative "BYGG"? Ser for meg toveis løsning, men er åpen for ideer. Vil ha noe som kan kalles for en allrounder. Hører på mye Metal, Rock, men også blues og classisk guitar osv...

Vil som sagt bygge på etterhvert med like bak og senter til hjemmekinoen. Derretter sub for å få litt ekstra trykk til film... Så gjerne et oppsett hvor man kan kjøre en serie med elementer som "hører sammen" om mulig.

Tegninger, anbefalinger på elementer osv. Et oppsett med en 8" kunne kansje vært noe???

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standardsvaret kommer her:

- Se først og fremst etter ferdige konstruksjoner/kit.
    Click below to go to , Zaph|Audio , www.dynabel.no er gode plasser å begynne.

- Ta et dypdykk i DIY forumet her, og se om du finner noe av interesse. Og ikke minst les tipsene andre har fått i starten.

- Skal du konstruere selv, må du sette av godt med tid (et år går fort!), være klar til å lære mye nytt, både ang ht bygg, akustikk, måleteknikk og nødvendig software. I tillegg er du avhengig av å innvestere i måleutstyr.

- Benytt deg av kunnskapene og hjelpsomheten her på forumet, men ta gjerne et søk først, før du spør om noe mange har svart på x antall ganger før :-D

- En byggetråd med mange bilder her på forumet er et krav!

Lykke til!

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dr. Earl Geddes Nathan 10?

Bildet er tatt av Markus Mehlau som har bygget et par selv, og beskriver dem på følgende måte: "To make it short: the speakers are awesome.
    If you've never listened to a speaker that is capable of reproducing such a wide dynamic range without distortion (take any of the popular 2 way boxes) then you'll be amazed how lifelike e.g. a voice can be.
    The lack of compression combined with a high directivity that minimizes disturbing reflections helps in raising intelligibility not only of voices but of the whole sound stage."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •