Nytt DIY prosjekt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har kanskje noe med å gjøre at folk unntaksvis kjøper høyttalere med 10" og aldri ville vurdere å kjøpe noe med en stor stygg 12" i. Personlig kunne jeg gjerne hatt høyttalere med 15", 18" eller 21" for den saks skyld om ikke kassene hadde behøvd å bli 300-500 liter.

Det JEG gjerne skulle sett mer av hos Seas var muligheter for enda lenger slaglengde (de designer tross alt chassisene sine selv), litt mer offensiv ift nye membranmaterialer (de har nå endelig fått Curv, men det ser ikke ut til at de får det til å balansere med tyngre spoler), og utnyttelse av myke membraner ift både tyngre spoler, samt underhengte systemer, gjerne med lang slaglengde, mulighet for neodym på større elementer.

Men det som virkelig hadde gjort Seas veldig spennende var om de hadde satset på XBL, Low reluctance return path, store horndomer, flere DXT-diskanter, også med myk membran (noe som bør fungere med riktig dome), mer utvikling på Coaxer, gjerne små, og gjerne med nye overgangsringer og cone-profiler.

...vel, det er kanskje å ønske seg litt mye, men det hadde jo vært gøy

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Personlig savner jeg litt større elementer fra Seas... Litt kjipt å stoppe på 10", men det er nå meg da
    Neida, ikke bare deg det! Nok en kar jeg er helt enig med :-D
    Dvs 10" kunne vært greit det (man kan alltids benytte flere), men Seas sine er ikke særlig anvendelig til dypbassen og vil helst ikke tvinges under 35-40hz

Ser Surround.no når har fått inn den nye passive XTZ suben, med L26 element. Den kan da heller ikke spille all verden dypt? Best egnet til å skape litt trykk og moro på musikk antar jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for noen virkelig spennende forslag!

Skikkelig treig til og svare her... Har ikke hatt noen aktivitet rundt annonsene på høyttalerne. Og ikke tenkte så fryktelig mye over nye høyttalere da dagene bare har rullet som vanlig.

Uansett hvordan jeg snur, vrir og vender på det er det alltid den senteren som får meg til og begynne helt på scratch igjen med kun scan-speaks elementer. Men jeg ser jo at jeg burde bygge ny senter også om jeg første skal begynne på noe helt fra bunn av. Da det ikke har skjedd noe med salg av det jeg alt sitter på så ble det hele litt on hold. Men blir det salg av sonus faber høyttalerene vil nok noe al a det siste forslag her stå meget høyt på listen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •