Bygge høytaler - nybegynner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge høytaler - nybegynner

Hei!

Jeg er veldig fersk på dette området, og når jeg så dette forumet her, ble jeg ganske glad, for nå kan jeg få hjelp på veien når jeg setter igang!

Tenkte jeg skulle bygge meg noen høytalere. Jeg har noen Proson Twin1000 (Max power 300W, 4 Ohm). Forsterkeren jeg har er en HK 3470 (Harman Kardon )

Som sagt er jeg veldig fersk, lettere sagt, aldri bygd før! Alltid hatt lyst, men aldri gjort noe med det, men nå tenkte jeg å begynne

Trenger hjelp med det meste, hvilke elementer skal jeg velge? Delefilter? Mellomtone? Diskant? Annet småtteri?
    Og hvor tykke MDF plater bør jeg velge?(bør vel bruke MDF plater?)

Maks pris vil ligge på 3-4000kr ( for kit/delene, uten platene)

Takker for hjelpen.

MVH

fonbæk

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

flytte tråd

Hei.

Du burde kanskje lagt denne tråden i DIY (Do it Youself) forumet..
    Der er det mye mere folk som leser..

En generell anbefaling til folk som ikke har bygget høyttalere før, er nok å holde seg til et utprøvd selvbyggerkit. Enten noe fra dynabel,madisound eller kanskje noen av fellesprosjektene her på forumet. f.eks BEL

Om du skulle inneha en stor skaperlyst, god elektronikkforståelse og lang tålmodighet, kan du kanskje driste deg til å prøve selv.. Men regn da med litt prøving og feiling før man kommer i mål..

Apropos mål...
    Du bør vurdere hva du vil at høyttalerene skal være gode på.. Og innenfor ditt oppgitte budsjett, bør du kunne få et bra sett høyttalere. Men desverre ikke en som kan alt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •