Hvordan er lydkvaliteten på DIY subwoofer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er lydkvaliteten på DIY subwoofer?

Heisann. Har bestillt alle høyttalerne mine til 5.1 unntatt subwoofer. Har lest mye rund subwoofere og blitt veldig inspirert av folk som lager de selv. Spørsmålet mitt er om disse kan måle seg med de man kjøper i butikken? Når er det jo så klart stor forskjell på hvor godt man gjør det og delene man bruker, men likevel. Er det noen som har subwoofere hjemme som har sammenlignet de?

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem og lage noe som gruser det meste som kan kjøpes over disk om man har utstyr penger og kunnskap i orden med diy er det kun det som setter grenser. Har selv hat svs pc-ultra, og en diy sub som kostet meg ca 8000 spillte vesentlig bedre på alle områder

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar på om de kan måle seg er JA - og ofte mye bedre hvis vi i tillegg sammanligner prisen.

Det krever dog litt snekkerferdigheter og MAKS 2 tommeltotter:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er normalt praktisk anlagt, og har egentlig veldig liten kunnskap rundt høyttalere, men et sted må man jo begynne Tenker jeg prøver jeg. Ser spennende og lærerikt ut.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at om man legger seg på et alignment som er brukt før, altså element\kasse\tuning, så burde nesten alle alternativer overgå ferdig vare i pris\ytelse. Finish er desverre største ankepunktet for diy for tiden. Mange kan lakke, men ikke alle som bygger høyttalere kan lakke, skal man ha en fin finish som eventuelt kona og skal akseptere er det ikke alltid like lett. Hvilken prisklasse vil du legge deg i da? Å hvilke størrelse kan du akseptere? Kan du få plass til noe stort, så er jo horn meget interresant da!

Uten å vite noe som helst om budskjett å intesjoner, ville jeg valgt f.eks den løsningen som snickers-is har satt sammen til powerbuy'et her på forumet, en 15" i 120liters bassreflex og 300w forsterker, mye bang for the bucks (sier de som har den ), og har et ok fotavtrykk å plassere.

Jeg holder på med subber jeg og, men resultatet kan jeg ikke si noe om enda. Håper å få de i hus til helgen, og få testet litt. tenker mine havner på ca 5500 + finish pr stk. Jeg bruker Audiopulse Epic 12" og 500W bash forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bruke et 12" element og har lagt ut en "ønskes kjøpt" annonse på torget for å prøve å få tak i et SVS 12.2, så vi får se hva det blir til. Hvordan er dette i forhold til Audiopulse Epic? Lykke til med byggingen

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun positive erfaringer med mine subbygg så langt
    Powerbuy suben fra i fjor "gruser" 2 x XTZ W12 til en total kost ca. 4K...
    Har en ny på trappene med TC 1000 + 500 w som heller ikke sprenger noe budsjett :-D
    Har også bygget en del tidligere som absolutt er " bang for bucks "

Man trenger kun 11 tommeltotter og en tommestokk så er du i gang 8)
    ( og litt annet verktøy )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •