jaja rota i noen bokser jeg ikke hadde ryddet i etter at jeg downgrada til hybel og fant digitalkameraet, ledninger og addapter..
koblet til pc og ser en hau med bilder ^^

jeg bygde i fjord en fulltone høyttaler som jeg bestemte meg 2 uker før julaften og lage ferdig som julegave til han far hjemme.

høyttaler element og kasse størrelse kommer fra siden Mad About Sound | UK Loudspeaker, Audio Products and Components

element: "2 x CSS FR125SR & Firm Hold Fasteners"

som var eit bilig kjøp, tror kassa var på ca 10 liter ?
og jeg hadde ikke delefilter i kassa (trenger egentlig ikke), men jeg fikk kjøpe prototype notch filteret fra han som eier siden og har konstruert høytaleren.

dette er den første ekte høyttaleren jeg har bygd så jeg hadde akkurat kjøpt inn verktøy og osv..

er svært fornøyd med fresinga av element hol siden dette var første gang jeg senket ned element i baffel, med hånd over fres!.
MEN jeg var en idiot når jeg lakket høyttaleren, jeg gjor det nemlig i svært kaldt miljø,
så sort blank lakken herdet ikke 100% og når klar lakken kom på ble fargen matt...
+ jeg gjor ikke god nok jobb med og grunne endene på mdf'n så dette er svært synligt..

tilvanlig har jeg noen billig dritt fra komplett (eltax høyttaler)
som kostet 2k,- ++.. disse diy kom på ca 1000,- + frakt for bare element
og rundknuser eltax med million%
fekk en heilt ny musikk opplevelse !! (faaaaaan at jeg skulle gi dem vekk)

jaja nokk prat, noen bilder:
desverre er bildene alt for store til og lastes opp her så for see hele serien gå til http://www.busengdal.nl/liten%20fulltone%20hoyttaler mange bilder!! 48 stk !!

tar imot spørsmål

mvh
busengdal