g-h sine prosjekt - Forsterker bygget og subber på vei! Nye bilder...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

g-h sine prosjekt - Forsterker bygget og subber på vei! Nye bilder...

Da var jeg ENDELIG tilbake i gamet igjen. Etter et berg og dalbane opphold i DIY gjengen var det helt stopp for rett over et år siden. Det har vært noen små gjesteopptredener siden da, men ikke noe verdt å nevne. Nå er nytt hus kommet på plass, noe som har gjort rom for en aldri så liten snekkerbod i kjelleren. Det er ikke store greiene, men jeg får gjort det meste jeg trenger. I tillegg er min lokale opphavsplass for tre veldig hjelpsom og kutter de største platene til litt mer brukenes størrelser.

I løpet av høsten har jeg en del prosjekter jeg skal prøve å komme meg igjennom. Er ikke sikkert alle blir gjennomført, men det jeg har lyst å få gjort er følgende:

1 gulvstående med Seas Prestige elementer

Seas 27TDFC-DXT diskant(tror den heter det)

2 stk Seas 22RNY basser

Dette blir enten 2 eller 2,5 veis. Kabinettet er outsourcet til eMTea. Hans håndtverk på subbene til Jens var så bra at det var bare å legge inn bestilling. Han har et travelt skjema, så disse kommer når de kommer....:=

1 gulvstående bestående av bare HiVi elementer

HiVi RT2II diskant

HiVi D6.8 mellomtone

HiVi D10.8 bass.

Kabinettet til dette er nesten klart, gjenstår litt fresing så skal det være klart for test. Tipper det er cirka 55L totalt, selv om mellomtonen stjeler 6L og demping osv tar litt mer. Kassen kommer til å være lukket. Skal gi grei respons ned til 30-35Hz.

1 gulvstående med litt krimskrams

Fountek NeoCD3.0 diskant

Seas Excel W17EX002 mellomtone

Visaton TIW250XS bass

Kabinettet her blir neppe så veldig forskjellig fra det overstående, men det blir en portet løsning både for mellomtone og bassen.

Manzanita 12

Seas 27TDFC diskant
    Peerless SLS 12 bass

Åpen baffel prosjekt fra DIYaudio. Ment å være en midlertidig løsning mens jeg bygger det andre. Her er baffelen klar, men jeg mangler diskanten. Delefilteret må også lages.

Utover dette har jeg noen elementer fra Dynabel som skal i en åpen baffel for å se hva jeg får til med det. Jeg har også 2 stk Fostex 167E som jeg må gjøre noe spennende med. Jeg har lenge hatt lyst å lage Frugelhorn, men det er litt arbeid å tilpasse til denne driveren. Disse siste tingene kommer uansett i siste rekke. Det andre vil bli prioritert.

De 3 første prosjektene vil være aktivt delte. Jeg har alle elementer i hus og delefilter nok til å få de tre klare. Har kun 1 stk 6 kanals amp, men jeg kommer ikke til å spille på dem samtidig. Skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å prøve meg på passive filtre etterhvert bare for å lære litt, men det er ikke utgangspunktet.

De jeg er mest fornøyd med når byggene er ferdig vil få skikkelig finish hos et proffesjonelt lakkverksted.

Får bruke en linje her til å takke Snickers-Is. Han har vært supplier for en god del av elementene, samt vært sparringspartner på en del av designene.

Da er det bare å følge med.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventer MINST like lang tråd som RuneW, og mange - mange flere bilder..8)

Nei da, dette blir tøft g-h!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder ja, hvordan kunne jeg glemme det.....

Stabelen med noen av elementene og annet:

-stabel-jpg

My humble workplace... her skimtes også baffelen til Manzanita 12'ene...er også veldig tydelig av jeg bidrar meget godt til at Clas Ohlson gjør det bra i disse nedgangstider...

-snekkeri-jpg

Deler av kassen til HiVi høyttaleren. Ser ganske godt hvor vinklet dem er.

-kasser-hivi-jpg

Det er sjelden ryddig hos en DIY'er (ikke hos meg ihvertfall )

-rot-jpg

Mer kommer etterhvert som det blir klart....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på tide du dukket opp på DIY-sidene igjen.

Dette ser virkelig spennende ut. Er det mest for morro skyld, eller skal noe brukes i kinosammenheng. Eller stereoppsett kanskje?

Ser du har støvsuger, men med så trange "kår" ville jeg vurdert et sponavsug. Kan fort bli vannvittig støvete når du freser der inne.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O.T - hva slags ht, har du der i stuen?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det var på tide du dukket opp på DIY-sidene igjen.

Dette ser virkelig spennende ut. Er det mest for morro skyld, eller skal noe brukes i kinosammenheng. Eller stereoppsett kanskje?

Ser du har støvsuger, men med så trange "kår" ville jeg vurdert et sponavsug. Kan fort bli vannvittig støvete når du freser der inne.
    Mest for gøy, men håper jo å sitte med noe jeg synes er verdt å beholde etterhvert. Time vill shåww!

Kinooppsettet slik det er nå ser du oppe i hjørnene på rotebildet mitt. Består av Klipsch Synergy. 90% er musikk her nede så det er mest for morro innimellom at jeg har kinoen. I tillegg skiller jeg stereo og surrerundt helt av (surret står i et rack bak i rommet). Fordelen er at jeg har lyd på tv osv selv om jeg driver å flytter på høyttalere.

Støvsugeren er sånn kombigreie fra clas'en som også suger spon osv. Den starter automagisk sammen med sag/fres og suger for harde livet. I tillegg har jeg montert en nokså kraftig vifte ut mot hagen, så den tar en del av det som unnslipper kombisugeren min Helt optimalt er det ikke, men mesteparten av budsjettet røyk på elementer

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    O.T - hva slags ht, har du der i stuen?
    Er noe DIY det og. Kasser fra Hornslet i Danmark.

Elementbestykning er Vifa XT25 og Scan Speak 18W/8531G00.

Spiller veldig bra, og blir en referanse å måle de andre mot.

Glemte å nevne det tidligere, men jeg kjøpte Audiolense på Powerbuyet for noen uker siden, så jeg har mulighet for å kjøre filter og dsp på PC'en. Selv om jeg tror jeg ender opp med et oppsett hvor filteret kjører på Serveren med Squeezecenter, for så å bruke SB Duet'en.

Jeg har også 6-8 (husker ikke helt) DIY effektforsterkere i boden som skal brukes etterhvert. De fleste er sånn noenlunde ferdig. Kabinett står også klart, men jeg har ikke hatt lyst eller tid til å gjøre dem ferdig ennå :?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme støvsugeren selv, så jeg såg hva det var. Med sponavsug blir man kvitt ganske mye mer dritt. Står øverst på ønskelisten min. Gleder meg til å følge prosjektene dine uansett.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har samme støvsugeren selv, så jeg såg hva det var. Med sponavsug blir man kvitt ganske mye mer dritt. Står øverst på ønskelisten min. Gleder meg til å følge prosjektene dine uansett.
    Har du link til noe som suger litt bedre?

Har sett at hun her er ganske flink, men spørs om spon er fullt så populært

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir gøy og se utviklingen her. Hele 3 sett på bygge planen. Og du lager diy forsterkere også.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Blir gøy og se utviklingen her. Hele 3 sett på bygge planen. Og du lager diy forsterkere også.
    Legger du godviljen til et det faktisk 5 stk. Og litt amper ja.

Jeg har innsett det for lenge siden, jeg er NERD!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe det mangler ikke på interesse i alle fall.

Kunne tengt meg og byggd en forsterker men har ikke kunskapen inne til det. Og fritiden strekker ikke helt til på og lese meg til kunskapen. Skal jeg bygge skal den være kraftig og det gjør det vel ikke enklere?

Men har virkelig respekt for dere som får dette til. Har noen misslykede forsøk på høyttalere fra ungdommen:twisted:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du å henge fingrene i ja!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det gøy å følge med fremover Glenn :-D
    Jeg blir alltid imponert over tolmodigheten til DIY folket. Selv innehar jeg dessverre ikke denne egenskapen, noe et par halvgjorte bilanlegg prosjekter i boden vitner om :?
    Følg på med mye bilder i tråden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg går fort unna :-)
    Gleder meg til og se\høre hvordan det blir til slutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye krem Skal bli spennende å følge med på! Du har ikke fritidsproblemer skjønner jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kos ut dette
    Du nevnte aktiv drift med 6 kanals amp. Hva slags delefilter skal du bruke?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig bra å finne motivasjon til å begynne på såpass mykje på ein gong :O Gleder meg til å følge utviklinga her, mange gromme element!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fritid ja, skulle ønske jeg hadde mer av den Det strekker ikke alltid helt til, men jeg klarer å snike inn en time eller 2 innimellom, så da går det sakte men sikkert.

Jeg har jo fordelen av å ha et velspillende anlegg (føler jeg) allerede, så jeg har liksom ikke det jaget etter å bli ferdig slik jeg hadde sist. Det er ikke nødvendigvis alle aspektene ved de forrige byggene som var 100%. Det blir det nok neppe nå heller, men jeg gjør et mye ærligere forsøk nå når jeg ikke "stresser" med å få det ferdig.

Angående delefilter så har jeg et Mcllaland eller noe sånt (stereo 3-veis) samt 2 Alto 3 veis mono som jeg tenker å bruke. I tillegg har jeg jo muligheten med Audiolense.

Angående forsterkere er jeg helt elendig. Jeg kan ikke lese et skjema om det smalt, og jeg kan heller så mye om verdier osv. Men jeg kjenner mine begrensninger, og kjøper kun ferdige kit, og da vet jeg sånn cirka at dersom alle delene passer og jeg ikke har noen til overs så kan det være det virker. Har vel cirka 10 amper bak meg nå, og har faktisk bare brent 1 kanal så langt. Har loddet en del, og det hjelper nok litt.

Det som står er noen Naim Nap 140 cloner fra eBay, og et par kanaler med SKA 150. Vi får se om noen av de ser dagens lys

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •