DIY Speakers

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: DIY Speakers

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Speakers

Hei,
    Jeg har lenge sett på noen CV høyttalere, nemlig CV ve-8f. Disse koster 2200,- på hifiklubben. Men nå i dag fikk jeg en ny idè, altså å lage DIY høyttalere, disse skal da helst bestå av en sub + diskant. Jeg har da et budsjett på ca. 3000,- og vil da gjerne vite av noen som vet, om det er noen sjans i havet for at de skal bli bedre enn ve-8f? Skal begynne fra grunnen av, og grunnen til at jeg tenkte på å lage selv, var at jeg kan herje på så mye jeg vil, utseendemessig. noen som har tips til element, osv?

Konklusjonen er da at jeg vil bygge kasser selv, og kjøpe noen gode element som ska bli bedre enn CV ve-8f

Newcomer ThE ViRuS sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese litt på den linken jeg legger ved her, men må desverre si at med et så lite budsjett kommer du nok ikke langt, dersom du skal lage allt selv...
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...enter-osv.html

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne få til et par 2-veis med 7" bassmellomtone og en diskant, ihvertfall hvis du strakk budsjettet bittelitt på slutten.

Hvis du fulgte en ferdig "oppskrift" ville det låte penere enn CV, men ikke kunne spille så høyt og antagelig ikke levere den samme bassen.
    Du ville heller ikke kunne bygge kassen slik du ønsker, da endres også lyden.
    Og sub pluss diskant er nyttesløst.

Liker du lyden i CV, så kjøp CV. Du klarer ikke å konkurrere med masseproduksjon når det kommer til pris. Det er først når du kommer en del opp i pris at det kan være noe å spare på å bygge selv. Men det er nok langt vanskeligere og tar mye mer tid enn de fleste innser før de begynner (meg selv inklusive).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Ok, ok. Jeg prøver å ikke la dere ødlegge drømmene mine, så jeg bruker heller bare litt mer tid på å planlegge, samt spare litt mere penger, vil da kanskje satse på å lage en 3 eller 4-veis2:P

Noen tips nå?

ps. noen som vet hvor jeg kan kjøpe CV basselement separat???

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at du ikke lar oss ødelegge drømmene dine! :-D For det er heller ikke meningen. Men vi prøver å gi gode råd om hvordan du skal unngå å bruke penger og tid på noe du antagelig blir skuffet over.

Se litt på DIY sidene på nettet og se om du finner noe som passer deg. Zaph|Audio og Click below to go to er gode plasser å starte.

Og ikke minst les de andre DIY trådene her på forumet, så får du en bedre forståelse for utfordringene ved å bygge selv.

Vær også klar over forskjellene i lydpreferanser og smak. Jeg antar du er av den yngre garde, og ønsker nok en annen lydsignatur enn hva vi kjedelige gamlingene holder på med :-D

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spaarco
    Ok, ok. Jeg prøver å ikke la dere ødlegge drømmene mine, så jeg bruker heller bare litt mer tid på å planlegge, samt spare litt mere penger, vil da kanskje satse på å lage en 3 eller 4-veis2:P

Noen tips nå?

ps. noen som vet hvor jeg kan kjøpe CV basselement separat???
    Hi-Fi Klubben, On Offservice og Soundpressure selger det.
    Men husk: De skal ha "pant" på 15" CLS basser.
    DVS at du er nødt til å levere inn et sprengt element.
    Men en del har en del reserve deler de har fått fra ødelagde varer og ikke fra lager.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cv element e ikke å få kjøpt løst uten at du har et identisk element i pant.
    eneste mulighet e nok bruktmarkedet.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0