Min første 2-veis konstruksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Min første 2-veis konstruksjon

Jeg er student som har planer om å bygge meg høytalere til "boligen". Jeg tenkte i hovedsak på en 2-veiskonstruksjon, ettersom de gjerne blir relativt kompakte? og jeg har ikke noe krav om stort lydtrykk på hybeln.
    Det jeg har tenkt på til nå er en konstruksjon ala. SR-71 fra zaph, eller evnt noe med en større mellomtone 8"? Men jeg har ikke noen nevneverdig erfaring på dette feltet, og kan selv ikke mer enn man kan lese seg til på relativt kort tid "loudspeaker design cookbook og master handbook of acoustics"... Tanken er å lage filtrene selv, og jeg har tilgang på alt fra målelab, elektronikkverksted "for prototyping" samt cnc-benk... så mulighetene er der
    Problemet er at jeg ikke har erfaring nok til å se mulighetene i ting, så jeg er på jakt etter forslag til konstruksjoner som kan fungere til mitt bruk.
    Jeg spiller alt av musikk, dvs alt fra reiersrud til sepultura...
    Av elektronikk har jeg en gammel electrocompaniet ECI-1 og en gammel DVD-1 fra Harman Kardon...

Alle forslag mottas med stor takk!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel kanskje anbefale deg å gå for et ferdig sett f.eks. fra Zaph, og så kan du jo da tweake og måle på delefilterkomponenter etc etterpå for å se hva som gjør hva og om du klarer å forbedre den ytterligere?

Da har du iallefall et "safe" utgangspunkt

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek har tilbud på Seas ER18 denne uka. Kjøp av de og bygging av Zaph ZR71 er ingen dum ide