Planlegging og byggetråd: Arcademaskin - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 120 av 120
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir jo knallbra, crusade! Min TV ligger jo, egentlig litt spesielt, men er vel for å spare litt dybde på maskinen tenker jeg... Stående er uansett å foretrekke skulle en tro! Du får beskrive MAME-maskinen din så nøyaktig som du gidder, så kopierer jeg sikkert oppsettet ditt tenker jeg...

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for skryt.:-)

Eg har og lurt litt på vinkel på skjermen, ser noken har den nesten liggende som din mens andre igjen kjører 30grader vinkel eller nesten rett opp som min blir.

Skal teste og justere litt no i starten rekne eg med.:-)

Eg har kjørt tilnærmet identisk med LuSid sitt oppsett, bortsett fra 27" bredde på front/bak istedet for 26". Han har veldig gode detaljerte skisser. eg har dei og lagret lokalt om. Kan legge dei ut her, så har me dei i tråden.:-)

Ein ting eg kanskje ville gjort annerledes neste gang er å trekke kabinettet litt inn i bunn under CP, så det ikkje ruver like mykje på gulvet. Får sjå litt kordan alt blir når me får den i hus ferdig.;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er CP nesten ferdig.. sparklet skruene til trackball, må pusse og male disse eit strøk..

Var og leita lenge etter hengsler, og disse passa perfekt. Åpner toppen rett opp, og holder den på oppe.;-)

Hrm.. da vart ikkje heilt som eg håpa. Synes knappane kom for langt fra kvarandre, samt at player 2 er 6-7 cm for langt til høyre.. og litt skeivhet her og der. Argh, ikkje smart å borre i halvmørke utendørs på ein hagestol.:-P.. må ha noke grafikk på denne for å gi litt liv i den, kanskje det kan reddes, evnt. så blir det laget ny om ikkje alt for lenge..

Har tenkt på Street Fighter grafikk eg har funnet, modifisere den så det passer og endre blåfarge så det er samme som Bubble Bobble marqueesen min. Spørs om det er mulig å få til... kanskje kjipt at eg ikkje brukte denne som mal for borring..:-/

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært for at jeg liker best å sitte å spille så skulle jeg ha laga meg en slik!

Godt jobba!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hadde det ikke vært for at jeg liker best å sitte å spille så skulle jeg ha laga meg en slik!

Godt jobba!
    Barstoler.;-)

Takker.:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg lekt meg så lenge med hyperspin front end at eg blir litt hekta her..:-)

Går for J-pac fra ultimarc så eg får koblet opp pc med ein gang. Hadde et asus m2a-mc am2+ hovedkort liggende, får 4gb ram og amd athlon x2 6000 cpu snart.

Rekner med å få koblet opp siste del av CP idag, samt montert lys bak marquees og satt inn monitor. Lurer på og om eg får inn pcb kortene men det spørs kanskje..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 14-in-1 Capcom pcb montert inn og testing pågang.:-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Konge, ble jo griselekker jo! Går alt smooth?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare helt rått! Du er flink

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig fett!! Street Fighter bringer minner gitt:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.:-)

Jepp, det går smooth og pent. Har ikkje fått testet Strett Fighter skikkelig, har bare 3 knapper som er koblet opp enda her.

Er nok ikkje originalt alt, står advarsel på dei fleste av spela at salg utenom Japan er forbudt, samt at det er dobbelt opp av Final Fight istedet for Phoenix.:-? Hehe..

Jaja.. satse på å få mame pc opp å gå skikkelig, så er ikkje krise dette om det mangle eit spel, sjølv om ein skikkelig Shoot'em up er det eg har gått og gleda meg mest til.;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er siste deler for Mame pc på posten. Satser på å få opp Hyperspin-fe med mame, neo geo, daphne og eit par andre emulatorer.:-D

Lurer på montering av lyspistoler.. Hrm..

Dei stikker for mykje ut uansett kor ein monterer dei utenpå, så må lage til ei luke eller noke slikt og montere dei inne i boksen. Kanskje lage slik at ein vipper fram pistolene når luka åpnes? Får kanskje lage det samme til pedal for TimeCrisis.

Sage med stikksag innedørs.. *uff*.. går kanskje å teipe plastpose på bakside og støvsuger forran for å samle opp dritten? :roll: ..eller vente til det blir litt bedre vær, demontere all innmat i boksen, ta den ut og jobbe ferdig der. Får uansett ikkje kjøpt adapter til lyspistolene før om ei god stund.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobler opp siste ledningene til J-Pac(knapp 4-5-6 på p1 og p2) i morgen, samt måler at alle jordinger er koblet rett før eg starter det opp for test.

Videre er planen:

Det er plass til pistolene inne i boksen til kontrollpanelet. Da blir det enklere! Håper på opti-gun adapter i posten før jul.:-D

Ein ting eg ikkje tenkte på i forkant, er når PCen monteres inn uten eget pckabinett og hovedkortet skrues rett i veggen på kabinettet så mangler eg on/off knapp. Det fikset eg midlertidig med å montere ein ekstra arkadeknapp på denne. Kjem til å borre hull på øverst på venstre sidestykke for denne.

Så må det inn ein knapp framme på v/h side til flipper, samt ein i front på høyrekant for "plunger" funksjon. Satser på seinere å bytte ut denne med skikkelig optisk "plunger" så flipperspel blir meir autentisk. Future Pinball ser ut som eit veldig spennande program, skulle gi så bra flipper spilling som mulig på ei sånn maskin.;-)

DA er eg i mål.. trur eg..

Eineste må være å få inn fleire emulatorer enn Mame, Daphne, Neo Geo, NES, SNES som eg har no.. men det haster ikkje få veldig.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jula over, og boksen var ein ubetinga suksess.:-) Er gått med ein 2-3-4 timer daglig i heile jula på denne..hehe.

Spinner klarte eg og omsider å få installert, så da er det trening på akranoid som står for tur. Dette var litt tricky, måtte opprette mame.ini for så å modifisere denne for at det skulle fungere.. dette tok det ein del prøving og feiling, samt surfing på nett før eg fann ut.

Har no fått mame, daphne og neo geo til å fungere perfekt. Dei andre emulatorene er ikkje lagt inn enda. Er nok med spel som det er for ei stund framover, hehe..

Skal jobbe litt med å få lagt inn RosettaStone istedet, så me har lett tilgang på litt språkkurs i stua og. Litt tysk og spansk oppfrisking er planen. Blir litt tricky da ein må til med cd-image og mounting av ulike språkkurs, samt starting av disse via hypelaunch/hyperspin.

Skal få fikset ein videosnutt av hyperspin "in action" på boksen min om litt.;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk prosjekt!

Husk nå backup av maskinen opp og i mente da, kjedelig å gjøre alt på nytt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for påminnelsen!! :-)

Skal få tak i ein hdd til for backup. Kjedelig å starte fra scratch.

Har fått for meg at eg skal oppgradere litt, få lagt inn alt eg kan av emulatorer og spel i Hyperspin.. så har tatt ein pause fra speling og surfer rundt på nett. Har eit lite snev av samlemani her..hehe

Emulatorer som er lagt inn og fungerer fint;

-MAME
    -Neo Geo
    -Daphne

Jobber no med å få tak i emulator m.m. for

-Future Pinball (ok)
    -Visual Pinball
    -C64 (ok)
    -Zinc
    -Turbografx 16 (ok)
    -NES (ok)
    -SNES (ok)
    -N64 (ok)
    -AMSTRAD PC
    -ATARI 2600
    -ATARI 5200
    -ATARI 7800
    -ATARI ST (ok)
    -ATARI Lynx (ok)
    -ATARI Jaguar
    -Gameboy Color (emulator ok)
    -Gameboy
    -Gameboy Advance (emualtor ok)
    -NDS (emulator ok)
    -Model2
    -Colecovision (ok)
    -Intellivision (ok)
    -Odyssey2
    -Neo Geo Pocket Color (emualtor ok)
    -Panasonic 3DO
    -SEGA 32x (emulator ok )
    -Sega Dreamcast
    -Sega Genesis (ok)
    -Sega CD (emulator ok)
    -Sega Game Gear (emulator ok)
    -Sega Master System (emulator ok)
    -PSP
    -PSX
    -ZX81 (ok)
    -ZX Spectrum (ZX81 Color/ZX82) (ok)
    -Sinclair QL (ZX83) (ok)
    ..og litt gamle DOS og Windows spel må vel og inn.;-)

Mulig eg må opp i 1TB for å få plass til alt..

Oppdatering; Rosetta Stone, denne er inne no og har eit par språkkurs lagt inn. Da er det litt matnyttig tidsfordriv og ikkje kun for morro..;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Launch-program?

Hvordan er det du startet alle disse emulatorene nå? Er det vanlig Windows så du må klikke deg inn på emulatorene som på PC'en?

Hadde jeg vært deg ville jeg laget et Launch-program med bilder av alle emulatorene og navnet på dem under, og når du klikker på "SNES" for eksempel så starter Snes9X eller hvilken emulator du kjører for SNES.

Så kan du jo stille inn at dette programmet starter opp når PC'en starter...
    Bare en liten ide ^^

Edit: Det er jo noen GameBoy og GBC-spill man kan linke på, for eksempel Pokémon. Hvis du kjører emulatoren TGB-Dual kan du spille to spill samtidig ;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microkid
    Hvordan er det du startet alle disse emulatorene nå? Er det vanlig Windows så du må klikke deg inn på emulatorene som på PC'en?

Hadde jeg vært deg ville jeg laget et Launch-program med bilder av alle emulatorene og navnet på dem under, og når du klikker på "SNES" for eksempel så starter Snes9X eller hvilken emulator du kjører for SNES.

Så kan du jo stille inn at dette programmet starter opp når PC'en starter...
    Bare en liten ide ^^

Edit: Det er jo noen GameBoy og GBC-spill man kan linke på, for eksempel Pokémon. Hvis du kjører emulatoren TGB-Dual kan du spille to spill samtidig ;-)
    jepp, er sånn ein må gjere det.:-) klare seg uten tastatur for rett "feeling".

HyperSpin - Believe the Hype.
    HyperSpin - Believe the Hype. - Previews

ingen over, ingen ved siden.. sjekk youtube video på nettsida. og det er gratis! ;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pinball

:-) da blir det er prosjekt til.. sjølv om arcademaskina ikkje er heilt ferdig enda..

Pinball simulator med 40" lcd skjerm..hehe. må bare få oss hus først så det er plass.

YouTube - HyperPin Pinball Frontend

Ellers er adapter til lyspistol på plass i morgen, blir spennende om det fungerer eller ikkje. er usikker på kompatibiliteten med pistoelene mine og kortet.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy flate!! Ein slik pinball maskin fikk eg ekstremt lyst til å lage!! Heilt sjukt! wow. Har ledig PC ståande... og skjermer er jo ganske så billige nå. 30" kanskje. Dette må sjekkast ut meir!

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •