Planlegging og byggetråd: Arcademaskin - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 120
    Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei har du kommet noe lenger på arcade spille.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei to veker på hammerfest sykehus, kom igjen idag. Rekner med å få tid til å jobbe videre med boksen min til helga, kjem oppdatering da.:-) Må fikse barnerom og montere seng m.m. først.. ha høgere pri enn leketøy til meg sjølv

Bezel ligger på posten, plastramme for skjermen. Får og ei ny pakke med 12 ekstra knapper, dei eg bestille tideligere var i alle regnbuens farger. Vil prøve å gjere det litt meir stilreint og ha samme fargen på ihvertfall kvar av spelarane sine knapper. Går for rød og blå.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spinner trackball og fester for pcb i hus

Spinner er fin og tung.:-) Trackball skulle være av god kvalitet den og, men virker meir spinkel med litt ulyder..:-/ Jaja.. bare den fungerer.

Fekk tips om at dei på jobben muligens kan skaffe ekstremversjon som er tung og dyr.. kan kanskje få kjøpe ein der. Må sjekke opp..:-) Dette er da variant som benyttes på radarskjerm/posisjon på kontrollsentral hos Avinor for flykontroll.;-) Tviler vel på at eg får kjøp av reservelageret der, men må sjekke..hehe.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig mulig å koble fleire kontroller på player 1 samtidig? Slik at eg kan bruke rett type styring på dei ulike spela?

Har som nevnt kjøpt inn trackball, spinner, 4way joystick og 2stk 8way joysticks.

Går det da å koble trackball, spinner, 4way joystick og ein 8way joystick alle på player 1 (left/right/up/down)? Vil dette kunne by på problemer, eller er det smertefritt å gjere det slik? Kan ein ødelegge noke om ein gir motstridende signaler, f.eks. opp/ned samtidig?

Spinner da på f.eks. Arkanoid, 4way joystick på Pacman samt 8way på mortal kombat m.m.

Eg har switch kort for 6pcb kort, samt at eg har kjøpt eit 14-in-1 pcb uten emulering. satser på å få spela til å kjøre så autentisk som mulig. Må derfor ha riktig styring og.

Samme spørsmål gjelder da på knappene. Skal ha ekstra knapper til spinner,4way joystick som kobles på samme kabler som dei for 8way joysticken.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt, og PCB eg har med 14-in-1 klarer seg med joystick og knapper. Virker som det ikkje er særlig enkelt er funksjonelt å bruker noke meir på disse uansett.:-)

Går derfor for å kun koblet til standard JAMMA+ på 14-in-1 pcb samt 6-in-1 pcb switch eg har.

Så skaffer eg meg; J-PAC, I-PAC og Opti-PAC Interface for å koblet ein Linux Mame boks opp mot Jamma 6-in-1 switchen(J-PAC), ekstra joystick og knapper(I-PAC) og spinner+trackball(Opti-PAC). Dette er ganske greit etter ka eg har lest meg til no, og eg vil da greit kunne få brukt det eg har mot alle rom på linux boksen.

Dette blir ikkje gjort med det første, kun 14-in-1 som skal brukes no.. men monterer alt på kontrollpanelet mitt, så kobler eg det når Linuxmame boks blir kjøpt inn.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det montert hjul i bakkant så ein enkelt skal kunne flytte på boksen.

Eg har og pusset ned igjen sparkel påført sist.

Eg fekk ein stor overraskelse denne gangen. MDF platene har tydeligvis tørket litt i vinterlufta og varmen på verkstedet..:-/ Sparkel over ALLE skruehull stakk 0.5mm opp over platene no, samt at kantene på alle sider ikkje er 100% jevne som dei var sist, Ein merker skøyten når ein styrker med fingrene.. Enkelte plasser stikker og hodet på skruene 0.1mm eller noke slikt ut. Argh!! Pusset over alt igjen.. ser ok ut for det meste. Er litt lei no. Kjem til å gi den eit strøk med grunning imorgen, og drite litt i om det ikkje er 100% jevnt over alt.

feste for hjulene er skrudd fast i bunnplate og bakkant. Bunnplate er ikkje festet med lim, kun skruer så dette er ien liten svakhet. Reknet ikkje med at denne skulle være til noke anna enn å avstive.

Kjem til å montere filt eller små plastføtter som beregnet på stoler i front så denne delen ikkje lager merker i gulvet.

Fann og ut at hullene eg har laget til knapper og plassen som er avsatt til joystcik på kontrollpanelet ikkje heilt passer inn i kontrollboksen under. Eg har plassert alt 0.5-1cm for langt ut til sidene. Må frese ut litt på innsiden av sideplatene. Mulig det går.. mulig ikkje.:-/ Worst case, eg lager ny boks.. da i litt tynnere materiale enn MDF eg bruke no.:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet er nesten ferdig grunnet. Skal pusse ned litt iløpet av dagen, samt grunne ferdig innvendig.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Notat til meg sjølv: hyperspin-fe front-end MaLa Frontend for Arcade Cabinets :: About

Eller Mala-fe MaLa Frontend for Arcade Cabinets :: About

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Knallbra at du sonderer terrenget crusada! Blir nok en MAME-boks på meg også i tillegg, må bare finne en lur måte å splitte VGA, USB og PS2 på ut til JAMMA-konverteren slik at begge boksene kan funke uten å måtte koble de fra hverandre... I så fall vil den boksen som står på avgi signal til skjermen samt de ulike USB/PS2-komponentene som går via JAMMA-kortet...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg får meg eit pc-2-jamma kort, kobler det til swicthen så har eg tilgang til både capcom 14-in-1 og mame boksen med eit trykk på switch fjernkontrollen.

Var forresten feil link til hyperspin fonrt-end, HyperSpin - Believe the Hype.

Sjekk denne om du ikkje har sett den før!!:-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvilken switch bruker du da? Link? Jeg har jo allerede et slikt PC-2-jamma-kort installert i boksen, så jeg trenger da kun den switchen du omtaler...

Så veldig bra ut den "Hyperspin"-saken, er samme opplegget jeg har på arcaden idag. Problemet er vel når det blir veldig mange spill, kan ta temmelig lang tid å bla seg ned med 6500 arcadespill installert! Ser også at den støtter en rekke øvrige plattformer - dette blir jo NIRVANA for en spilletulling som meg!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg gjekk for denne, Adapters - 6-in-1 MultiJAMMA Switcher PCB - JAMMABOARDS.COM - JAMMA Coin-Op Arcade Game Parts - 6-in-1 MultiJAMMA Switcher PCB

Hyperspinn har og ein mulighet for å lager underkategorier på spilltyper etc. er eit python script for dette tilgjengelig.:-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, den er jo grei nok, problemet er jo koblingen av PCen til jamma-kortet... Jeg har altså da to PCer jeg skal koble til Jamma-2-PC-kortet, der begge bruker USB osv. Med den overgangen du linker til må en jo kjøpe enda et PC-2-Jamma-kort SAMT overgangen, må jo være rimeligere bare å switche i forkant av PC-2-Jamma-kortet slik at en slipper begge deler?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da er eg litt meir med..var litt rask i sted.

Jammaboards har to 2-in-1 switch. men da må du igjen ha eit ekstra pc-2-jamma kort. Du kan jo sikkert og parallellkoble begge pcene til samme pc-2-jamma kort, og så lage til ein switch kanskje på strømforsyninga slik at kun ein pc får strøm om gangen? ;-P

Vil vel kunne fungere skulle ein tru.. og du har da alltid kun ei masin kobla opp så det ikkje blir konflikter her ihvertfall.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, jeg har jamma-2-pc-switch allerede, der USB, VGA og PS2 er tilkoblet fra PCen som står i arcademaskinen originalt. Fra dette kortet er det tilkoblet standard "Jamma"-harness til de to joystickene, skjermen og trackballen...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg tror muligens det for min del er like greit å bare bytte ut hele PCen som står der i dag med en MAME-variant... Får se hva jeg foretar meg, uansett skal du få slipper mer mas om dette i din byggetråd!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare artig med litt prat.;-) trenger å dele litt erfaring her.. er ganske fersk på dette enda.

er tregt med oppdateringer i tråden så greit med litt anna og..

designer kontrollpanel no, borra feil på første så starter påny. blir litt mindre enn lusid sitt, men passer bedre til boksen min.

Har skisset opp det nye no, litt mindre men blir mykje penere.:-D
    Er derimot usikker på dei to ekstra kvite knappene til venstre for spinner. Må nesten ha to knapper til spinner/4way joystick.. men skal eg trekke denne gruppe litt til høyre for å ballansere det? Skal knappene ei eller to linjer ned kanskje? No er spinner/joystick sentrert rundt midten på panelet.

Bør kanskje trekke alle deler meir ut mot kanten. Er jo ein del luft der som ikkje blir brukt?

skal få malt ferdig kabinettet i morgen, og så få det i hus torsdag og begynne litt montering er planen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har forresten igjen ei MDF plate på 2,3x1,5m, må nesten få brukt denne og.. så da er spørsmålet:

Skal eg bygge ein bartop eller et cocktail kabinett?

Har både 19" skjerm lcd som kan brukes på ein tabeltop, eller 20" crt tv som duger til cocktail bord. Har og kjøpt inn alt for mange knapper, så da mangler eg kun joystick samt i-pac kort og ein gammel pc.

Sitt og skisser litt på jobb her no. Er rolig dag med lite å gjere.;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    første strøk ok

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er eg endelig ferdig med å frese ut for kontrollene, samt borre det som trengs.:-)

Her er kordan det ser ut.

Manglet muttere til skruene for å feste trackball, så får ikkje spraklet ferdig før mandag når denne er på plass. :-/

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •