Planlegging og byggetråd: Arcademaskin - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 120
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flat er tull, buet er tingen, ikke noe å ta på vei over... Du er sikker på at TVen ikke har 120V-tilkobling da?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det stod 90-265V i spesifikasjonen på nett.. så gjekk ut fra det bare var å kjøre på.:-?

Var ingen info ellers på skjermen eller komponenter om volt..

Sikringen på tven er og ok, var automatsikringen i huset som gjekk. Får høre ka dei seie på tvreperatøren til veka.. spennende.:?:

Edit: fann detaljerte specs. på nett no, "Operating Voltage (Min/Max): 90/265V" så da er det ihvertfall ok.
    Amusements Plus: Product Detail for WGM2794U0TS40E

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av monitor i eske.. dei baserer all polstring på at eska ikkje legges på side eller opp ned ser det ut til. kunne hatt meir polstring på sider og i topp.. I tillegg har den nok fått ein hard smell som har gjort at isopor i bunn har sprukket opp.. Isoporen har forhåpentligvis gjort nytten sin og absorbert støttet, satser på at skjermen kjem tilbake tirsdag og er ok.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Influensa har nesten sluppe taket, så da fekk eg samla sammen nok energi til å jobbe litt. Montering av kabinett, samt bytting til vinterdekk. (det siste tok nesten alt av krefter eg hadde.. svett, slapp og antydning til småfeber på slutten) Eg glemt å ta litt bilder av sjølve monteringsprosessen, men no er kabinettet delvis satt sammen.

Det blei eit par tre millimeter skeivt her og der, men ser ok ut.:-)

Mangle plate i topp for høyttalere samt at fronten oppe må eg finne ei løysing på som gjer at ein kan få montert plate foran lyset som skal opp der. Usikker på kordan ein skal gjere det egentlig.

Neste trinn har eg ikkje heilt bestemt meg for, men blir nok dette..

Lurer på å skaffe toppfres, og avrunde kantene alle plasser der to plater møtes, sparkle, pusse og male 2-3-4 strøk høyglans maling. Satse på ein strøken finish der.

Så bruke t-lista på sidene framme der plata er enkel. Bezel til skjerm kjem, så planen er da å male innsida av sidene rundt bezel/skjerm samt over skjerm der høyttalerne, heilt matt svart. Så lar eg resten av kabinettet være høyglans kvit.

Kantene på topplate på kontrollpanelet må og ha t-list, men sjølv kassen under tar eg å avrunder alle kanter med toppfres, sparkler og så pusse og male 2-3 lag for å få størken finish.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd

Tenker litt på lyd og..

Har to stk. småhøyttalere plukket fra ein defekt Sagem Axium tv, disse har sinnsykt bra lyd.. men mangler litt i bassen forståelig nok.:-)

Kanskje ein mulighet å lage ein basskasse nederst i kabinettet. Det er jo allerede 19mm MDF, så utgangspunktet skulle jo være ok? Men så er det jo dette med vibrasjoner og alt det elektroniske som skal inn i kabinettet og.. Vibrasjoner vil det vel bli uansett, eller kan eit stivt 19mm MDF kabinett fikse dette så basskasse vil fungere?

Uansett må eg ha ein forsterker inn for satelittene som skal monteres. Ser europris har billighøyttalere med innebygd 300watt forsterker. Ein fin liten klump egentlig, kanskje ein sånn kunne vært eit ok utgangspunkt og jobbe ut fra. 199,- er jo billig da! spørs egentlig om lydmessige kvaliteten da.. men til spelbruk duger det kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ekte arcademaskin skal ha "dårlig" lyd !
    vilke spill skal du ha på den ?
    har du mulighet for og legge in dine egne ? for ex: snes mye morro der selv om det ikke er typisk arcade spill ^^

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    ekte arcademaskin skal ha "dårlig" lyd !
    vilke spill skal du ha på den ?
    har du mulighet for og legge in dine egne ? for ex: snes mye morro der selv om det ikke er typisk arcade spill ^^
    Jepp, du har jo eit poeng der.:-)

Akkurat no så er det disse spela som er kjøpt inn på eit 14in1 Jamma PCB

CAPCOM 14-in-1 Games List
    1 Magic Sword
    2 Street Fighter II - Red Wave
    3 Street Smart
    4 Street Fighter II - Champion Edition
    5 Knights of the Round
    6 Phoenix
    7 Three Sword Masters
    8 Super Pang
    9 Cadillacs and Dinosaurs
    10 Street Fighter II - Hyper Edition
    11 Three Wonders
    12 Captain Commando
    13 Final Fight
    14 Mega Man

Men planen er å utvide med 1069in1 evnt. pc med linux +mame og da "6500 in 1" :-)

Med Linux (eller PC) så kan ein emulere det meste.. kan jo og kanskje putte inn ps2/3, xbox, snes etc. Finnes overganger så ein kan koble dette opp mot Jamma kontrollene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t-list er komme, ligger på posten.

toppfres til 289,- kjøpt inn.. samt to stk. fres-bit, ein flat for å få kant på sideplater jevn med møtende sider og ein 16mm Radius avrundende bit for å.. runde av kanten.:-) DYRT, 3x prisen av fresen!

Har og kjøpt ein justerbar borr, så eg kan få borra 2,856cm hull til knapper.

Glemte å sjekke med tvverksted kordan det går.. skal på kurs no tirsdag/onsdag så får ikkje hentet før torsdag, men må ringe i morgen og sjekke.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Bilder av monitor i eske.. dei baserer all polstring på at eska ikkje legges på side eller opp ned ser det ut til. kunne hatt meir polstring på sider og i topp.. I tillegg har den nok fått ein hard smell som har gjort at isopor i bunn har sprukket opp.. Isoporen har forhåpentligvis gjort nytten sin og absorbert støttet, satser på at skjermen kjem tilbake tirsdag og er ok.
    ehrm.. skjermen var ok, men eg som koblet feil når eg byttet ut amerkansk med norsk kontakt. var ingen farger som stemte overens, og eg satset på at svart ihvertfall var jord, men det var det ikkje..:roll:

800,- i sjekk og reperasjon, bytte av ein IC. Kjipt med utgiftene, men no er alt ok. Er på jobbkurs på værnes no, heime igjen onsdag kveld. Henter monitor torsdag og kobler opp på stuebordet er planen.

Blir ikkje montert i kabinettet før det er fersa, sparklet,pusset og malt ferdig...trur eg..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Jepp, du har jo eit poeng der.:-)

Akkurat no så er det disse spela som er kjøpt inn på eit 14in1 Jamma PCB

CAPCOM 14-in-1 Games List
    1 Magic Sword
    2 Street Fighter II - Red Wave
    3 Street Smart
    4 Street Fighter II - Champion Edition
    5 Knights of the Round
    6 Phoenix
    7 Three Sword Masters
    8 Super Pang
    9 Cadillacs and Dinosaurs
    10 Street Fighter II - Hyper Edition
    11 Three Wonders
    12 Captain Commando
    13 Final Fight
    14 Mega Man

Men planen er å utvide med 1069in1 evnt. pc med linux +mame og da "6500 in 1" :-)

Med Linux (eller PC) så kan ein emulere det meste.. kan jo og kanskje putte inn ps2/3, xbox, snes etc. Finnes overganger så ein kan koble dette opp mot Jamma kontrollene.
    Kjempebra valg! Her har du mange timer, eller år (!) for så vidt, med moro!

Uansett, kjempespennende prosjekt. Jeg fikk vite om prosjektet ditt i dag, og kan ikke vente til å se mer, hehe. :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.:-) Jepp, rekner med det er ein del morro på det kortet eg starter med!

Kom og på no at me har rom på jobb med godt utrusta arbeidsbenk for trearbeide.. Irriterande at eg ikkje kom på dette før eg startet i fellesgarasje her me bur. Er nok ein del naboer som irriterer seg litt over støvet og rotet eg har laga. Og ikkje minst hadde det vert enklere med skikkelig arbeidsbenk og gulvmaskiner for kapping m.m.

Skal flytte alt bort der i morgen, så har eg godt lys og ein plass eg kan støve og rote med eg vil med fresing, sparkling og pussing. Trur neppe naboene hadde godtatt sparkel og pussestøv på bilene sine.:-P

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alle kanter jevnet med overfres. Glemte tommestokk og blyant, så fekk ikkje kappet til dei siste delene som manglet. Tok istedet og spraklet alt eit strøk. (glemte å ta bilde av det ferdige resultatet)

fresbit for å runde hjørnene var for stor for billig-overfresen min, så det dropper eg. blir t-list på alle kanter. Fresstamme for å lage spor til t-list var derimot for tynn for fresen min, så dette stykke må eg skaffe nytt..:-/ Vanskelig å få alt til å klaffe her.. var gøy med overfres når det fungerte, men søren at alt skal være så vanskelig å få til å passe.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen overgang var mulig å få tak i for fresbiten eg bestillte sammen med t-lista, så det blei istedet ny 3mm "sporfres" kjøpt.. nye 290,-...:-/

Er det noken som trenger eir par ubrukte fresbits?;-) 16mm radius "rundebit" og ein anna eg ikkje har mål på..hehe. Bilder kjem.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kabinettet sparklet og pusset og sparklet. Har og fått montert hylle til monitor og høyttalere/marguees.

Bilder skal eg få lagt ut i morgen.

Er fram og tilbake på om eg skal bruke t-list (t-molding) eller avrunde kantene med overfres.

Fresstykket eg har for begge deler passer ikkje.. Fres for spor til list hadde for tynt "skaft" så det må bestilles nytt fra leverandør i Usa om eg skal bruke denne.

Fresstykke for å runde kantene var for stort for billigfresen min, her kan eg kansje få lånt fres hos kollega som passer.. ellers blir det å kjøpe dyr ny fres.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på å runde kantene. Det var kun et par små kanter på fresen min som var i veien, kappet disse av med ei jernsag.:-D

Det ser ut til å bli bra.. men støvet noke sinnsjukt!!!

Har og fått laga hull for 2x6 knapper. Min gule europris borremaskin var hjelpesløs.:-P Måtte få låne meg kraftigere saker på verkstedet på jobb.

Det blir så 3" trackball i midten, og lurer på 4-vei pacman joystick med knapper på raden over og spinner m.knapper. Disse forskyve så joystick og spinner kjem "mellom" kontrollene under og trackball på kvar side.

Da blir det neste å pusse ned siste sparkel eg fyllte i idag, samt å montere hjul i bakre hjørner og klosser av 2x2" i framre hjørner så heile kabinettet heves 2cm over bakken. Det blir så tungt, at ein er nødt til å ha dette for å kunne flytte på det utne å være 2 mann.

Når dette er montert, er det kun å vente på spinner og trackball.:-) Så snart disse er i hus og siste hull er laga er det maletid. Mulig eg starter å male kabinettet før den tid og..

Marquees er ikkje bestillt inn enda. glemmer heile tida å måle størrelsen.:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter og ha lest denne tråden har jeg blitt hektet på snes...
    og har nå bestilt 2 stk snes kontroller (super nintendo) og 2stk snes to usb addapter til den hyggelige summen av 600,- inkl frakt (kommer vell toll i tillegg) (driter hardt i at dollaren er på 7kr)

så nå blir det gaming !!
    har en gammel stasjonær med en 17" crt sjerm ^^ muligt jeg lager et kabinett slik som du ^^

mvh
    busengdal

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du fann inspirasjon i loggen min.:-)

Om du har lyst å bygge, så bare hopp i det! Er veldig artig og ikkje minst lærerikt! Eineste ulempa er da det tar litt tid. Hadde håpa å være ferdig no, men vil nok ta enda ei veke ihvertfall, muligens to.. kjem an på kor nøye eg skal være på finishen.

Om du bygger, så prøv å finne tynnere MDF enn 19mm. Dette er fælt tungt. Eit slit å flytte på.:???: Fordelen er jo at det blir solid da.. så blir nok bra uansett, og så får ein litt styrketrening og..hehe.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...min har et par hjul i bakkant, kjekt når den skal flyttes, der en vipper den opp og ruller den frem og tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke bare og bare og hoppe i det koster jo mye peng dette særlig viss du er lærling som meg + jeg har akkurat kostet på bil'n nye ting og bygger atm høyttaler

er egentlig ikke et kjempe fan av arcade maskin, bare streetfigther og vanlig pinnball, jeg er for ung til og ha nytelsen av og spille på arcade maskiner så jeg vet lite om spillene,

har fortsatt en gammel nintendo (grå firkantet boks) hjemme som vi spiller mario bros eller lolo 2...

hadde det ikke vøre en ide og bygd arcade maskina i deler slik som flatpakke møbel ? det kommer sikkert jeg til og gjøre viss jeg lager snes maskin
    og du kan lage flatpakke arcade maskin mye bedre i kvalitet enn flatpakke fra ikea 8)

mvh
    busengdal

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det treng ikkje bli så dyrt.:-)

Eg gjekk for MDF 19mm, men hadde nok fungert med tynnere sponplater også med litt avstiving. Arbeidet her tar tid for å få det pent, men koster ikkje så mykje meir enn svette.;-) ..så kan ein starte med ein rimelig lcd skjerm og pc til eit par tusen samlet.

Det blir pause her no pga. fødsel. Me fekk ei datter 28.10. :-D ..og kjem til å bli på Hammerfest sykehus ei vekes tid. Ho kom 5-6 veker for tidelig, så det tar litt tid før me får reise heim. Alt ok, så det er kun rutine med hensyn på fødselsvekt og at ho legger på seg skikkelig..

Har to vekers omsorgspermisjon, så mulig eg får lov å snike meg bort å jobbe eit par timer av og til..

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •