Planlegging og byggetråd: Arcademaskin - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 120
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bur i leilighet for tida, og har eit lite håp om å få lurt det ferdige produktet inn i stua.;-) Da må den stå mest mulig i stil til stue\kjøkken. Har åpen løsning, med høyglans kjøkken i kvitt. Derfor tenke eg å gå for høyglans finish først, og så heller i etterkant pynte med merker\design av ymse salg.

Bilder av leiligheten under. Me har planer om å kjøpe hus,så leiligheten ligger ut på finn.no for salg. Realistisk så blir me buande til sommer\høst neste år ihvertfall, markedet tatt i betrakning.:P
    finn.no - Norges største markedsplass. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte først bruke klistremerker på alle sider. Så blei planen endra til å male to strøk med oljemaling bommul 80 glans, samt bruk t-lister.

No vurderer eg å sparkle,pusse så heile kabinettet er uten skjøter, og så få lakkert det profesjonellt. Trur ikkje eg skal prøve meg på det sjølv, har ingen egna plass å gjere det, og ingen erfaring.

....Står mykje bra tips her, http://avforum.no/forum/diy-do-yours...metoden-2.html

Vanskelig dette. Får kanskje fokusere på å få sagd ut delene og skrudd disse sammen først.;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren : er underlaget dårlig, blir det veldig synlig gjennom folie-merkene, folie dekker ingen ting.

Crusade: byggebilder av mitt prosjekt finner du her:

Brede Johannessen's Photos - Arkade prosjektet. | Facebook
    Arbeids logg har jeg aldri hatt desverre, skal ta noen nye bilder av innmaten i og baksiden i morgen så kan du se mine løsninger på av og på bryter og nettverks kobling.

Har enda ikke fått satt på de siste plexi delene gitt, har det liggende på jobben.
    Godt tips er ikke gjør maskinen spillbar før den er 100% FERDIG!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pazzi
    Har enda ikke fått satt på de siste plexi delene gitt, har det liggende på jobben.
    Godt tips er ikke gjør maskinen spillbar før den er 100% FERDIG!
    Hehe.. Jepp, har ein mistanke om det.:-)

Ser jo meget bra ut det kabinettet ditt. Er det 19mm mdf eller tynnere?
    Laget du handtak på sidene, eller kordan flytter du på beistet?
    Eg forsøkte å lette begge sidestykkene eg har kuttet ut, men klarte ikkje løfte begge samtidig.:-P Mitt blir ihvertfall blytungt! :???:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrollpanel bakgrunn
    Adobe Web Photo Gallery

Roterende kontrollpanel
    Frostillicus

Hrm. Lurer på utskiftbart kontrollpanel. Starter med varianten fra LuSID, men lager den avtagbar så eg seinere kan skifte med ein roterende variant.

Hadde vert fint med eit minimalistisk panel med akkurat det ein treng der og da. Må sjekke skissene på Tom sitt er.. kanskje det ikkje er så komplisert.;-)

Edit: har sjekket litt no, og absolutt gjennomførtbart. Eg har nok mdf plater til å lage begge kontrolpanelene, så kjem til å gjere eit forsøk.

Lager da roterende varianten på kulelager, med løs stoppepinne i metall. Har planen klar i hodet og på kladd her no. 8) Men om det er gjennomførbart er jo ein heilt ann sak..hehe Eineste eg må gjere er å heve skjermen litt i forhold til LuSID sin plan som eg følger. Får teste og sjå kordan det blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi brukte 16 tror jeg men den er tung som rakkern.

Har noen kompiser som jobber med kjøleskap så jeg fikk tak i noen hjul som kan løfte over 300 kg , skrudde dem fast på baksiden. Så jeg kan tilte den bakover og rulle den rundt

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pazzi
    Vi brukte 16 tror jeg men den er tung som rakkern.

Har noen kompiser som jobber med kjøleskap så jeg fikk tak i noen hjul som kan løfte over 300 kg , skrudde dem fast på baksiden. Så jeg kan tilte den bakover og rulle den rundt
    Ah, flott.:-) Da er eg ikkje heilt på jordet, blir hjul på meg og. Fekk ikkje tak i 16mm så min blir da enda tyngre.:-/

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eit lite hint til meg sjølv, ser jo bra ut dette og da. Kanskje gå for slikt istedet for roterende. Litt enklere og fremdeles ganske pent og rent.

Eller bruke dette; RetroBlast! - MAMEroom Control Panel Design Service

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forelsket meg i to lyspistoler i metall på ebay. $200 ink.porto er jo kanskje litt dyrt for brukte light guns, men er jo tøffere med disse enn plast i sterke farger.:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plan for søndagen;

-Kappe til siste delene
    -Teste finish på litt kapp eg har liggende. Tresparkel, pusse, sparkel og så prøve med oljemaling glans 80 først, Ultra rulle. Håper det er mulig å få til noke pent her.

Edit: Ferdig med kapping, ikkje fått testet maling. skal skru sammen imorgen, må bare skaffe 1x1" lekter til å bruke i hjørnen innvendig. Så pusse med bannslipemaskin alle kanter før sparkling.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekter for å skru sammen kabinettet kjøpt inn. 5,5m 1x2" = 40,- med gratis kapping til 11m 1x1". Satser på å få skrudd sammen (med trelim) alle deler i dag samt å pusse ned kanter og sprakle ein gang.

Rekner med kanpper og styrespaker er på posten no, henter ei pakke no snart. Monitor er i Oslo hos fedex, har den sikkert om ei veke.
    Pakke fra jammaboards ligger på posten i morgen rekner eg med.

Update:

Da kom det ikkje deler i posten idag dessverre. Men, 3l sparkel og 3l grunning er kjøpt inn samt sandpapir både til bandsliper og for handbruk. Heilt fra 40 opp til 1200 papir.;-) Litt overkill kanskje.

Update 2:

Fått skrudd og limt på 1x1" lekte bak/framme på begge sidene. Da mangler topp og bunn, samt å få skrudd på fron/bak/topp/bunn. Ikkje mykje jobbing idag.. men greit å ta det rolig så ting blir riktig..:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk pakke fra Jammaboards.com samt ebay selger idag, så da er joysticker, knapper samt pcb og psu i hus..8)

Har egentlig lyst til å skru sammen kabinettet samt lage eit testkontrollpanel idag. Det hadde nok kun tatt ein time eller to... men har dessverre fått influensa og formen er laber..

Blir ingen jobbing ikveld.. kun sofa, sjokolade og tv.

Annet: Trackball, spinner og "monitorbezel" er bestillt, men enda ikkje sendt eller betalt. 2x Light Gun er kjøpt og betalt. Da er alt av utstyr ferdig.. Eineste som må gjere seinere er å bytte ut litt knapper, blei litt for mykje regnbue på det eg bestillt no.:-/

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei håpa du kunne hjelpe meg med et par ting. Vis jeg kjøper en sånn 1069-in-1 Games Family Multigame JAMMA System
    Kan jeg bytte strømforsyning da til 220v (vanlig pc strømfosynig)
    Å ville jeg kunne bruke en lcd pc skjerm eller må jeg bruke en sånn gammal klomp?

Håper du kan hjelpe meg litt på vei da jeg er helt grønn.
    Ikke meninga å stjele tråden din men virker som du kan litt om det

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necman
    Hei håpa du kunne hjelpe meg med et par ting. Vis jeg kjøper en sånn 1069-in-1 Games Family Multigame JAMMA System
    Kan jeg bytte strømforsyning da til 220v (vanlig pc strømfosynig)
    Å ville jeg kunne bruke en lcd pc skjerm eller må jeg bruke en sånn gammal klomp?

Håper du kan hjelpe meg litt på vei da jeg er helt grønn.
    Ikke meninga å stjele tråden din men virker som du kan litt om det
    :-) Går bra det. 1069 in 1 boksene er vanlig P4 Intel hovedkort og dertil ATX strømforsyninger. Lurer på om dei ikkje kjem med PSU som støtter 220volt, og om dei ikkje gjer det er det nok problemfritt å skifte.

Ellers er spesifikasjonene og kravene lengre nede i posten her, hentet fra jammaboards.com. Vanlig LCD vil nok fungere, men bildet blir langt fra optimalt for "riktig" Arcade følelse. No er det veldig mange som lager Mame kabinett og bruker LCD så folk er fornøyd med dette og.. er heilt opp til deg og dine krav. Eg valgte å gå for "ekte" arcade monitor som støtter 15kHz.

1069in1
    System Specifications:
    JAMMA Controller/Interface PCB
    P4 Motherboard (Intel Celeron4 1.7GHz CPU, CF Memory, 256M DDR), Hard Drive (HD Spec Varies)

Item Contents:
    * 1 - Games Family MainFrame (JAMMA Controller/Interface PCB with P4 Motherboard w/Hard Drive)
    * 1 - 3rd/4th Player Connector JAMMA Card with required cables
    * 1 - Player 1/2 Extra Button wire harness (For 5th/6th buttons)
    * 1 - NEW ATX Power Supply (Only JammaBboards.com provide a NEW ATX power supply!)
    * 1 - Games Family (Hard Drive Based) Users Guide / Instruction Manaul
    Click here to view copy of manual (Actual Games Family Manual Viewable)

Item Requirements:
    * Standard JAMMA or Neo Geo MVS Interface Wired Cabinet
    * Control Panel Layout:
    - Minimum: 1 Joystick with 2 buttons.
    - Optimal: 2 Joysticks with 6 buttons per player.
    * Monitor:
    - Standard Resolution (15Khz) Arcade Monitor
    - Medium Resolution (24kHz) Arcade Monitor
    - VGA Resolution (31kHz) Arcade/PC Monitor

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for en sånn gammal klomp da, ser dem har noe inne på parts4pinballs som kan brukes..

Takker for hjelpen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necman
    Tror jeg går for en sånn gammal klomp da, ser dem har noe inne på parts4pinballs som kan brukes..

Takker for hjelpen.
    Wells Gardener D9400 er den eg har valgt, 27". Bare dumt at den er så stor og tung, sendes ikkje med posten, den blir ganske dyr med frakt..:-/

Ellers har dei jo og mange andre litt mindre modeller som er supre og.:-)

Hadde eg budd i Bergenesområdet så trur eg dette kabinettet hadde blitt vurdert;
    Parts4Pinballs

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

WGD9400 skjerm levers på dør av posten litt seinere idag rekner eg med. Skal og få borret eit testkontrollpanel og koble opp sakene. Det blir med andre ord speling på kjøkkenbordet utover dagen. Det kan ein gjere sjølv om ein sitter forkjøle inne.

Bilder kjem.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg kan skrive under på at CRT er HELT nødvendig om det er genuin arcadefeeling du er på jakt etter... 2 timers "oppvarming" i kaldt rom er jo bare stas...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jo ann å sette opp en linuxbox i tillegg til alt-i-ett løsningen.
    Sjekk ut Retrofaction
    Mame fåes jo til linux, men spør gjerne om du lurer på emulatorer til andre platformer.

Fant forresten et annet prosjekt som kan være til inspirasjon xmame

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.:-) skal lese litt der. Linux og Mame er nok perfekt sammen. Skal sjå at det blir Jammakortene eg har no og ein linux box i tillegg?.. om eg da klarer å koble opp alt på ein gang..hrm.

Ellers så hadde monitoren fått seg litt bank.:cry: ein liten bulk på eine hjørne av eska, men heile isoporen som var under i bunn var knust og låg der i 5-6 stykker.

Monitoren såg bra ut, men sikringen i huset gjekk da eg koblet den til.. Er ein del anna på samme sikring, så kan være at den trakk det siste av strøm som gjorde at sikringen spratt.. vil uansett ikkje ta noke sjanse, så kjørte den bort på tvverksted for sjekk(490,-). Dei får ikkje tid før over helga.
    Var og innom posten for å ha klar skademelding om det viser seg å være hard medfart under frakt som er grunnen..Bilder er tatt av eske og innhold, samt postmann fekk beskjed om å huske at eska hadde bulk da eg fekk den. Ordner seg nok, men kjipt om den er ødelagt.. mest pga. venting , da forsikringa nok dekker utgiftene mine.:evil:

Ja, og så no ei veke etter at eg kjøpte D9400 monitoren fra Usa har dei senka prisen og bytta ut med D9800 Wells Gardner 27" Arcade Monitor:$429 Great For Your Arcade Project .:-P
    Jaja.. hehe. Er kanskje ikkje så mange andre forskjeller enn at den nye har flat skjerm. Syens det er kult med buet, så er fornøyd med den eg har no, bare den da kjem til live snart!!

Edit: Bernie Berg

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •