Planlegging og byggetråd: Arcademaskin - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 120
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

grafikk

Vecto // SPACEINVADER

Da blir det nok Space Invader theme som brukes på kabinettet.

Benytter topp av denne som logo/skilt med lys bak;

Denne som "kickboard";

Og enten denne første som control panel bakgrunn, eller modifisert versjon av nr. 2 her;

Bruker så denne plastlista på alle kanter;

Blei litt usikker no på kvit list.. planen var å få opp WAF ved å gjere kabinettet lyst og pent men føler akkurat DET har sklidd litt ut her no..hehe.

Må ha det mørkt i front, rundt skjerm og på kontrollpanel føler eg.. Kunne hatt sidene litt lysere. Må vurdere å bytte ut blåfargen som er på sidene med lysere farge, evnt. heilt kvit bakgrunn der.

..ja, og så MÅ eg jo få inn Space Invaders på boksen!

Edit: Er det noken som har tips om kor eg skal henvende meg for å få ordnet med opptrykk/utskjæring av bildene?

Rekner med sidemerkene kan kuttes ut i plast i dei ulike fargene, som eg så stryker på. Må og få trykket opp bildet som skal i topp på plastplate som kan gjennomlyses. Det som skal på kontrollpanelet kan nok printes på vanlig papir, det skal uansett under plexiglass.

Skal sjekke med lokalt reklamebyrå, dei kan nok dette.:-) Men, om det er noken som kjenner til noken online som har pene priser på slikt, så gi lyd fra deg/dere!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrm.. ser ut til at eg har vært litt rask her.

Standard Jamma harness støtter 4 knapper pr.spiller, det samme ser det ut til at 6-in-1 switchen gjer mens 14-in-1 kortet eg har kjøpt krever 6 kapper.

Hrm.. mulig eg kan koble dei manglende 2 knappene direkte til kortet, men spørs om kortet i det heile tatt passer inn i switchen?

Har sendt forespørsel til jammaboard på dette, håper dei har ei grei løysing på problemet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker no med lokalt firma om MDF plater.

Dei kunne påta seg å kutte ut delene, samt male dei høyglans kvit på eine sida om ønskelig samt frese spor håper eg. Vurderer det ihvertfall, venter på pristilbud.

Litt fusk kanskje å få alt av deler ferdig, men heile mdf plater på 19mm 280x200cm er tunge.:-P

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er T-molding list og utstyr for denne kjøpt inn, $59 ink. porto. 40 ft. bør holde lenge.:-)

T-WHI-75 3/4" White T-Molding
    Whiteside Slotting Cutter 3/32" 3-Wing
    Whiteside Slotting Cutter Arbor 1/4" Shank, 2-3/8"OL

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Skal sjekke med lokalt reklamebyrå, dei kan nok dette.:-) Men, om det er noken som kjenner til noken online som har pene priser på slikt, så gi lyd fra deg/dere!
    Du kan prøve en telefon til disse: NetPrint Norge > HJEM

Regner med det er plenty av trykkeri som gjør jobben, prisen kan variere mye!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig stilig prosjekt! Gleder meg til videre fremdrift:-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går for 19mm MDF, plater på 280x208 som deles opp i 3 deler 2stk 100x208 og ei på 80x208 så det er mulig å få dei med seg heim uten å knekke ryggen.

Dette koster 200,- m2, så prisen med kapping kjem nok på 2500,-.. litt meir enn eg hadde håpt på. No blir det ihvertfall solid. Hadde vert fint om dei og hadde kuttet ut alle deler, og malt platene, men.. blir alt for dyrt.:-) Når eg sa eg var på budsjett, som allerede var sprukket, fekk eg ikkje prisoverslag ein gang, så trur ikkje eg treng å vurdere akkurat det. hehe.

Platene er klar for henting i morgen. Hyllene som eg og må montere, nevnt i første posten, ligger som ein haug med materiale i bilen.. må få det opp ikveld så alt er klar for MDF imorgen.

Bilder av hyllearbeidet kjem, så det blir litt meir enn kun tekst og bilder fra nettet.;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du kan prøve en telefon til disse: NetPrint Norge > HJEM

Regner med det er plenty av trykkeri som gjør jobben, prisen kan variere mye!
    Takk for tips. Skal sjekke med dei, og andre.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein liten bildeserie, ikkje så relevant i forhold til arcademaskina, bortsett fra at det er noke eg må få unna før bygging av maskin kan starte.;-)

Eg er mildt sagt skeptisk til om eg klarer å få alt inn i boda..eskene som stod på parkeringa er ting som er rydda ut av leilighet før visning me har hatt. Ideelt sett bør alt dette trykkes inn i bod. Hehe.

Skal kjøre og hente MDF og siste deler for hyllene under om ein time. Fann elektrisk stikksag igår når eg ryddet boda, så litt meir klar for å kutte MDF no. Litt godt kjem det ut av rydding ihvertfall.:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MDF ligger bak i bilen, nytt blad til stikksag er kjøpt inn. Hyllene er og ferdige, og tingene er på plass igjen i bod.. så alt er klart for å skjære ut delane.:-)

Bilder kjem seinere idag.

Edit: tomt for strøm på kamera.:-/

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det skal du virkelig ha for, crusade, fra ide til utførelse har jeg sjelden sett raskere reaksjon!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har litt lett for å bli hekta på ting, og hadde eit par dager fri no, kun 2 nattevakter i perioden søndag-torsdag så mykje tid på dagen ledig..;-) Like godt å få det ut i livet, har ein tendens til å snakke hull i hodet på kona og familien ellers om ting eg tenker på..hehe.

Fann ut at ein og må ha "spinner" kanskje? Eg ha aldri brukt eller hørt om det før no, men RetroBlast! MAME Spinner Roundup: Chart and Conclusions

Har egentlig ikkje råd til det, men bestille ein på nett no. La og ved Happ 3" trackball da denne kun var 350,- og eg likevel må ut med porto på sendinga. (lønning om 1veke+ så det bør gå)

2l kvit oljemaling "bomull" høyglans 80 er i bilen, skal holde til 2 strøk. Kjem til å gå for heilt kvitt kabinett i starten(waf faktor, passe inn i leiligheten) så vurdere om det skal inn Space invaders merker/design etter kvart. Satser på å få malt det sjølv rimeligere enn om møbelsnekker skal gjere det.

Usikker på utfresing av spor til t-lista. Må kanskje investere i toppfres, eller?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er eg komme igang ihvertfall..

Prøvd å skjære 45vinkel på eit stykke her.. stillte inn saga på 40 ser det ut til, i tillegg til at det blie j*kla skjeivt. Ser ok ut på bilde, men må nok kanskje ta den med til møbelsnekker og få kutta den skikkelig til.:???:

Ellers er eine sidestykke klart, samt plate i front nede og topplate..

Oppdaget at det var vanskelig til håpløst å sage heilt rette strekk med stikksag, ihvertfall europrissag og med mine ferdigheter. Langsida bak på sidestykket blie 3mm forskjell nede og oppe. I tillegg så er delene som eg fekk kappet opp ikkje heilt vinkelrett dei heller kan det virke som. Skal prøve å finpusse litt, har bandpussemaskin så kanskje det blir bra likevel. Ellers blir det møbelsnekkertur på alle plater for finskjæring.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikksag er lite egna til beine kutt uansett. Bladet har ein stygg tendens til å vandre, og det spesielt i tjukke plater.

Koster ikkje mange kronene for ei sirkelsag, då skulle det gå bra.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sirkelsag anbefales på det sterkeste, blir en helt ny verden hva beinhet angår:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, merket det.:-) Må nok vurdere sirkelsag ja.

Har ein del cm å gå på, så kan nok justere det med sirkelsag rekner eg med. Må få sjekket at vinklene er beine og, er ting som ikkje stemmer her. Gjekk ut fra at platene var kappet i vinkel hos trevarehandelen, mulig dei har vert sløve.:-/. Håper eg ikkje ender opp med micro-kabinett pga. justering.;9

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah.. himmel.:-D Sirkelsag blei både rett og pent, og gjekk sinnsykt mykje raskere..hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig og se at flere en meg bygger sine egne maskiner i norge også!

Det var en av de mest artige prosjektene jeg noen gang har startet på.
    Eneste jeg angrer på i etterkant var at jeg brukte en x-arcade tankstick hadde blitt så mye bedre om jeg hadde gjort at fra scratch selv.

Uansett lykke til, og ta kontakt med noen som lakker mdf for og få best mulig slutt finish

Om du vil kan jeg sikkert få produsert opp noe av dekoren for deg, på selvklebende folie med laminat.
    (jobber med det til vanlig)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbud og tips.:-) Du har ikkje arbeidslogg eller kanskje bilder av kabinettet ditt du kunne lagt ut her?

Har kjøpt inn oljemaling, men burde kanskje vurdert å fått det gjort profesjonellt ja. Får sjekke pris på det og så ta ei vurdering.

Satser på heilt kvitt kabinett i starten, men kjem tilbake til deg når\om det blir aktuellt med å pynte litt.;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Mesteparten av min ferdig produserte maskin er jo dekket av klistremerker da, hvis du tenker deg det samme er det vel kanskje ikke like viktig å lakkere så veldig veldig nøyaktig?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •