Trenger du en waveguide eller tre? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se her ja, et par til som er interessert. Det er bra.
    D|sElMiNk: Det kan altså være snakk om flere par?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Aluminium er ikke magnetisk så den vil ikke forstyrre magneten på noen måte.
    Ja for eff... de burde jeg jo vite. jeg er ikke alltid helt med...

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Se her ja, et par til som er interessert. Det er bra.
    D|sElMiNk: Det kan altså være snakk om flere par?
    Tja, hvis det ikke blir for dyrt. Problemet er at dette i så fall konkurrerer med WG-300 fra Monacor som er svinebillig og lett å frese slik at den kan plasseres tettere på bassmellomtonene.

Jeg håper på å få gjort noen målinger på WG-300 med en passende diskant om ikke alt for lenge.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris som konkurerer med Monacor sin waveguide kan man ikke forvente. Jeg har også sett på den før, men den er jo tilpasset en større frontplate og annet hullbilde enn Seas sine 27 diskanter, og da blir det vel litt mek å få det til?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gårpå skole som maskiningeniør, så lærer det på skolen. Veldig morsomt å jobbe med! Har mange tanker og ideer om hva jeg få laget hvis jeg hadde hatt en fin CNC fres

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Pris som konkurerer med Monacor sin waveguide kan man ikke forvente. Jeg har også sett på den før, men den er jo tilpasset en større frontplate og annet hullbilde enn Seas sine 27 diskanter, og da blir det vel litt mek å få det til?
    Jeg regnet ikke med at prisen ville bli lav, men det er faktisk grenser for hva jeg klarer å forsvare av deleinnkjøp på et studentbudsjett

Monacor-waveguiden passer i utgangspunktet dårlig til Seas 27-serien, men det er et par andre alternativer som passer rimelig bra med minimalt av mekking. Om mekkinga er verdt bryet vet jeg først når jeg får gjort noen målinger. Elementene blir forhåpentligvis bestilt i dag.

Newcomer grelv sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt at prisen ikke blir helt urimelig, er jeg interessert i 1 par til Seas 27TDFC. Har forsøkt med fresing/tilpasing av Monacor og MCM plast-waveguides, men det er mye mekk (selv om resultatet måler og låter bra).

Jeg hadde vært enda mer interessert hvis du hadde foreslått større waveguides (12") med feste for kompresjonsdrivere - men en kan vel ikke få alt her i verden - eller hva?

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grelv
    Gitt at prisen ikke blir helt urimelig, er jeg interessert i 1 par til Seas 27TDFC. Har forsøkt med fresing/tilpasing av Monacor og MCM plast-waveguides, men det er mye mekk (selv om resultatet måler og låter bra).

Jeg hadde vært enda mer interessert hvis du hadde foreslått større waveguides (12") med feste for kompresjonsdrivere - men en kan vel ikke få alt her i verden - eller hva?

Espen
    Om 10" rekker så finner du det her:
    Parts Express Dayton H10RW 10" Round Waveguide 1" Threaded

Jeg kunne egentlig tenkt meg noen sjøl, men da med ytterdiameter 132mm og for et baffelhull på 109mm.

men jeg skal følge med på tråden, og om 4 stk ikke går løs på noen formue, så kan jeg jo alltids vurdere å modifisere kabinettene

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort en avtale med aleksander8, som vil lage et par prototyper til meg for testing. Grunnet en haug andre prosjekter vil det nok bli 2009 før jeg er igang med dette. Om noen av dere er ivrig etter å sette igang, får dere kontakte aleksander8 på PM og spørre veldig pent :-D

Newcomer grelv sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Disse har jeg testet, både i 10" og 12" utførelse. Etter min oppfatning, er disse feilkonstruert. Skru-innfestingen er ikke helt bra utført, slik at det oppstår en glippe i overgangen mellom gjenger og selve waveguiden: akkurat der dette er mest kritisk. Dessuten oppstår også en avstand på 25-30 mm mellom avslutningen av driverens faseplugg og der selve hornkurven begynner. Med adapter til en kompresjonsdriver med bolt-feste blir begge problemområder verre.

Tilogmed JBL's gamle 2370 CD horn både måler og låter bedre enn Dayton-waveguiden. Det gjør også JBL 2344 og et par prototype 12" Earl Geddes-waveguider jeg har.

Det er mulig at 10" waveguiden kan fungere ok sammen med Seas 27TDFC. Det vil kunne gi mulighet for lavere delefrekvens enn med 6" guiden, og i forhold til matchende spredingskarakteristikk gi mulighet for bruk sammen med en 10" mellomtone (f eks den svært interessante Seas A26RE4). Men da må det freses og mekkes litt først!

6" waveguiden bør brukes sammen med 6" eller (til nød) 8" mellomtonehøyttalere, og da med en delefrekvens på 1800-2200 Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er lenge siden og prosjektet er sannsynligvis lagt på is, men dersom det blir noe av likevel, så er jeg interessert!

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......... jeg vil ha som passer til Vifa XT25TG30 ...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •