Motstand i spoler hovrdan finne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Motstand i spoler hovrdan finne?

Sitter og kikker på sidene til Troels om dagen, og der oppgir han verdiene på spolene i filterene med motstanden de skal ha.
    Men dc motstand er jo ikke oppgitt på f.eks eltek sine sider. Hvordan kan jeg da vite hva slag jeg trenger? Kan jo endre en del på parameterene i filteret hvis hvis motstanden er way off...
    Må jeg måle de selv?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek har en nedlastbar katalog over delefilterkomponenter, men av en eller annen grunn har denne blitt slanket veldig i 2008 versjon. Tidligere stod bl.a. dc motstanden i spolene der.
    Men tar du en tlf til Eltek får du nok svar på spørsmålene dine tenker jeg.
    Er jo litt kjedelig å bestille komponenter og finne ut at de er "ubrukelige" etter at man har målt dem selv.

Eller sender du meg en PM med verdiene det er snakk om, så har jeg de fleste vanlige luftviklede spolene fra Eltek og kan måle de for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nedlastbare brosjyra var det ikke noe i nei.. Mener å huske at de hadde dette i katalogene før.
    Det er veldig rart at de ikke har dette egentlig, siden det er ganske essensiell info. Klart jeg kan ringe, men i dagens nettbaserte samfunn så burde dette vært oppgitt så jeg kan finne det selv.
    Dette gjelder forsåvidt ikke bare eltek med er flere som mangler slik info om spolene.
    Tror uansett jeg bestiller fra usa, men mangeler jo mostandsverdier på endel der også.
    Blir omtrent som å selge en ny bil og kun oppgi hk og ikke Nm....

Takk for tilbudet om å måle Dc motstanden i spoler kan vel måles med vanlig multimeter det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •