DIY Projector takoppheng Total kost: 168,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Mener at han brukte nedsenket maskinskruer. Brukte selv dette på naboens oppheng. (4805)
    Får ein kjøpt det på clas ohlson? Noken som veit art.nr?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle for god inspirasjon, og var på Ikea i går og kjøpte skjærefjøl (vurderte å bruke den jeg allerede hadde, men den luktet løk..) samt på Biltema og handlet høyttalerstativ og skruer. Brukte helt vanlige 4mm maskinskruer, hodene på disse er små, så det ble helt greit. Saget med stikksag skjærefjølen slik at den ble like stor som pjen. (kappet av 5cm i enden og rundet hjørnene)
    Man kan sikkert finne noe mer fancy å bruke enn skjærefjøl fra ikea, men jeg synes faktisk at den gjør seg vel så godt i et projektoroppheng som på kjøkkenet.

Tips: Bruk vingemuttere til å feste platen i selve opphenget (2 stk). Dette forenkler nedmekking når man skal rengjøre pjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smooth!
    Men du må gjøre en liten facelift på kablingen din, hva med kabelgater fra chlas olson.
    Hva tror du om materiale i taket mtp bæreevne? Jeg har hengende gipsplater i taket, vil dette bære min LG?

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte et firkantet baderomsluk fra Maxbo.
    http://www.avforum.no/forum/download.php?id=4161.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langbein: Lekkert med sluket!

Bass: Ja, hele rommet trenger en facelift, er kun i startfasen enda, og kabelgater fra CO tipset mottas med takk! Skal se på litt forskjellige løsninger, men akkurat i går var det viktigste å få pjen i taket slik at jeg kunne spille litt Halo 2..
    Angående bæreevne så veier ihvertfall ikke min 4805 noe særlig, og med 4 sånne store gipsplugger (se bildet) så fordeler man vekta ganske greit, og den vil henge til Ålesund brenner igjen.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hmm
    Langbein: Lekkert med sluket!

Bass: Ja, hele rommet trenger en facelift, er kun i startfasen enda, og kabelgater fra CO tipset mottas med takk! Skal se på litt forskjellige løsninger, men akkurat i går var det viktigste å få pjen i taket slik at jeg kunne spille litt Halo 2..
    Angående bæreevne så veier ihvertfall ikke min 4805 noe særlig, og med 4 sånne store gipsplugger (se bildet) så fordeler man vekta ganske greit, og den vil henge til Ålesund brenner igjen.
    Bruker Kun 18 slike skruer til å holde Plasmaen på min Gipsvegg jeg :lol:

Den detter iallefall ikke ned! Må isåfall bli slik at hele Platen revner og detter ned da! hehe.
    Slike Gips-skruer sitter som f. 1stk skal holde en lysekrone på 15KG. Så det er seriøse greier.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Jeg brukte et firkantet baderomsluk fra Maxbo.
    http://www.avforum.no/forum/download.php?id=4161.

Langbein: ....rett og slett stilig og med luftehull :wink:

Hmm: hvorfor dra til Ikea for å kjøpe skjærfjel de har også på Biltema, også i sort (har selv til 5120)

Jeg har kappet viren mellom øvre og nedre feste for lettere å demonter/montere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg skal prøve meg på denne biltema pj festet, men hvor kan jeg få tak i skruer til min pj? De er ganske små, se: http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hengt projektoren min i taket ved hjelp av denne metoden. Er litt nervøs fordi skjæreplaten jeg kjøpte fra ikea var meget tynn. Kan nesten rulle den sammen som en avis. Hadde vært kjipt om den plutselig røK!! Holder dette ? Legger ved noen bilder.

En annen ting jeg hadde problemer var å få stativet fra biltema til å sitte skikkelig. Projektoren beveget seg bare jeg pustet på den omtrent. Har strammet til skruen men fremdeles ustabil. Noen tips her ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...med den skjærfjela der så tror jeg det er best at du lager noen hull slik at lampa får litt bedre luftevilkår. Du ser de ekstra luftehullene i lokket som 6100/6200 ikke har. Kan være viktig å ikke dekke til disse. Pussig skjærfjel du har som er så tynn, mine har vært ca 1 cm tykke.

Ta ned igjen festet å dra til mutterne (13 mm?) som holder stenger til festeplatene så tenker jeg at beste blir strammere. Har kuttet vire for å letter montere/demontere pj'n.

Ellers fornøyd?

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan prøve deg med et baderomssluk. Da får du luftehull med på kjøpet. ( jeg er ikke rørlegger)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må definitivt gjøre noe med den luftingen. la ikke merke til de luftehullene. Kanskje jeg finner meg en slik baderomsluk. Stoler ikke helt på den supertynne "fjøla". Jeg letet lenge på ikea, men fant kun den tynne versjonen. Var forresten en 2-pack.

Ellers er jeg kjempefornøyd. Bildet er strålende, over all forventning. Regnbuene legger jeg mindre og mindre merke til. Så vidt jeg merker de i det hele tatt. Det hender seg at de er litt småirriterende hvis jeg plutselig for en lengre blunkeserie.

Det neste på kjøpslisten blir et "ordentlig" lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om et alternativt høytalerfeste eller lignende som kan erstatte det fra Biltema? Er så "heldig" at jeg bor en plass der vi ikke har Biltema-butikk (dvs Tromsø), og man kan jo ikke bestille fra nettsiden deres.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heriksen
    Er det noen som vet om et alternativt høytalerfeste eller lignende som kan erstatte det fra Biltema?
    Det lurer jeg også på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    www.ljudia.no har samme festet.
    Heter da Zachry Veggfeste SR-20
    artnr. 37-585013 295,- pr par

Newcomer Dark Helmet sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Holder festene i bunnen av 5120 ???

Mårrn.... !!!!
    Er helt fersk her, kjøpte PJ'n i går og har bare såvidt sjekka at den fungerte mot tapeten på veggen. Skal lage et takfeste, og fant dette på forumet. Jeg synes skrue festene i bunnen av PJ'n ser svake ut, er de godt nok støpt inn til å holde 5120'n hengende i taket ???

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke noe problem det! Hvis du fester de med skruer skal det holde. Løsner festene fra pj går dette på garanti.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen og gratulerer 8)

Bruk originale hull (4mm) og skru minst 10 mm ned i disse, gjerne til buns.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Helt fantastisk idé! Men jeg har en Infocus LP70 og under der er det tre stjerne skruer relativt godt samlet og tre sekskant skruer (ikke umbrako) litt mer spredd ut. Men ingen som dekker hele overflaten om dere forstår? Hvilke skal jeg bruke? Noen tips? På forhånd takk!
    Mvh
    Grønnskolling

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det noen av dere som har testet å montere denne i et skråtak? Kan leddet i festet bøyes langt nok til at projektoren henger rett?

Finnes det noen bilder der baderomsluket er i bruk? Lurer på hvordan det tar seg ut.

Må si dette er en meget god ide, takk for at du deler den og takk til alle som bidrar.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •