Ny senter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Ny senter?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny senter?

Jeg har nå Dynabel S23 som front og C11som senter, mulig det er noe galt med oppsettet mitt, jeg synes atsenteren er litt "pinglete" i forhold til fronthøyttalerne. Selv om det er samme mellomtone og diskant i senteren, så låter det litt tynt synes jeg. Så jeg leker med tanken på å kjøpe et S23 kit og lage en senterhøyttaler av det.

Noen som har noen formening om det? Kansje forslag til kasse, utseende og slikt?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med C22?

Den skal passe bra sammen med S23 vil jeg tro, det er vel samme element som i S33, med unntak av bassen i siden. Fant et eller annet om at den var tuftet på kabinettet fra C11 også, og ser at de selget kit med frontplate, så kanskje du kan bruke opp igjen kabinett.

Om du vil bruke en S23 og bygge om ville jeg satt basselementet på toppen og flyttet D'Apollitto koblingen til senter. Kabinettet kunne kanskje vært dypere så du slapp så bred senter om det er ønskelig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva med C22?

Den skal passe bra sammen med S23 vil jeg tro, det er vel samme element som i S33, med unntak av bassen i siden. Fant et eller annet om at den var tuftet på kabinettet fra C11 også, og ser at de selget kit med frontplate, så kanskje du kan bruke opp igjen kabinett.

Om du vil bruke en S23 og bygge om ville jeg satt basselementet på toppen og flyttet D'Apollitto koblingen til senter. Kabinettet kunne kanskje vært dypere så du slapp så bred senter om det er ønskelig.
    Ettersom jeg ble bitt av basillen for et drøyt år siden, så er jeg rimelig fersk i faget, derav mine dumme spørsmål

Men så lenge volumet på kassa er lik, så kan jeg forme den som jeg vil uten og forandre på lysignaturen?
    Bassen på toppen hørtes ikke så dumt ut nei. Jeg har effekt nok, så kansje 3stk S23 biampet i front hadde blitt bra?

Som jeg skrev tidligere, kan det hende at det er kalibreringa, eller meg det er noe galt ed, men skulle ønske det var litt mer dybde i senteren.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren er ofte det svakeste punktet, og gjerne ikke prioritert så høyt fra produsenter heller, mekelig nok.

I utgangspunktet skal det være greit om volum er likt osv., men Norcad her inne har litt meninger om det og mener at det i enkelte tilfeller kan være uheldig å forandre formen på høyttaleren. F.eks. at en legger en høyttaler som er konstruert for å stå.

Forresten skikkelig lekre de høyttalerne dine, regner med at kassebygging ikke er noe problem.

Ville vurdert å ha en evt. bassport fremovervendt, blir litt mer plasseringsvennlig da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vente å se om flere har noen meninger også.
    Det du ser på min hjemmekino, kommer til å bli borte snart. Dedikert kinorom er under planlegging, må bare pusse opp alle andre rom først (sjefen bestemmer) :evil:
    Så plassering sakl ikke bli noe problem tror jeg, Rommet er 8m langt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8m lang, skal du bygge om en gymsal eller noe slikt?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    8m lang, skal du bygge om en gymsal eller noe slikt?
    Hehe, neida. Det har opprinnelig vært to rom, er bare drøyt 3m bredt.
    Det var rommet jeg fikk tildelt av dragen til min hobby. Snill drage
    Jeg har tusen AV prosjekter jeg skulle ha blittferdig med, men før jeg blir ferdig med det ene dukkerdet opp 2 nye.....
    Skulle gjerne hatt rommet ferdig, men må bli ferdig med det andre først, gudene vet når det blir.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •