Audiopulse, DIY subwooferelementer offisiell tråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82
    Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    du bør nok ikke gå nærmere enn 3-4 cm, det er et luftehull bak der som trenger å puste litt.
    Ok då skal det gå greit trur eg, er ikkje det eit luftehull til kjøling av spolen?:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Var in på parts-express.com i dag å da såg eg at dei hadde fått in ein ny type Audiopulse elementer men samme motor som Lms serien.
    men finner den ikkje på hjemmesidene til audiopulse. :-D

Noken som veit noko om desse elementene?:-D

Audiopulse LM10D2 LMS 10" Subwoofer 4 Ohm
    Parts Express:*Audiopulse LM10D2 LMS 10" Subwoofer 4 Ohm

Audiopulse LM10D2 LMS 10" Subwoofer 4 Ohm
    Parts Express:*Audiopulse LM12D2 LMS 12" Subwoofer 4 Ohm

De såg veldig intresange ut!:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Løp å kjøp
    Det er jo ikke akkurat billige elementer selv om de er på tilbud da...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det er jo ikke akkurat billige elementer selv om de er på tilbud da...
    Akkurat billige er de ikkje men i forhold til normal pris så vill eg si at 41% redusert pris er ganske bra å når det gjelder Axis å lms serien så er dette er veldig bra i forhold til kva du får igjen. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiopulse LM12D2 LMS 12"

Var jo satt ned mange prosent da! To stykker Audiopulse LM12D2 LMS 12" kommer på ca kr 4360.- med dagens kurs. Må jo være rimelig heftige element! Fine til Sono-subene....:-D

Noen som vet hva frakt og toll kommer på disse?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludvik1
    Var jo satt ned mange prosent da! To stykker Audiopulse LM12D2 LMS 12" kommer på ca kr 4360.- med dagens kurs. Må jo være rimelig heftige element! Fine til Sono-subene....:-D

Noen som vet hva frakt og toll kommer på disse?
    Ja det er fine priser:-D

Vist du bruker jetcarrier så kan du sende de me skip eller fly, med skip så kommer frakta på ca 300kr trur eg. å då levert til nærmaste postkontor.

Toll er det ikkje på de men mva er det og de er 25% av kva varene koster uten frakt.:-D

Jetcarrier har også ein fuksjon som heiter shop4you der du legger ved link og kor mange du skal ha , så kommer de med svar tilbake der det står total pris for vare levert til deg med alt av mva osv. då betaler du kun det beløpet å så slepper du å tenke på noko annet:-D Ein veldig praktisk og fin funksjon:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har endelig Tc Sounds kommet med ny info angående nye produkter.

Hentet frå TC Sounds Bankrupt - Page 3 - Home Theater Systems - Electronics and Forum - HomeTheaterShack

Hello,

Here's the latest information regarding the launch date of our new products.

All of our products will be available in eight weeks.

Here's the list of our products:

Epic 10D2" and 12D2"

Axis 12Q1" and 15Q1"

LMS-R 12" and 15" (This is the Revo with a 3" linear voice coil)

LMS Ultra 5400 18"

Pro Audio 18"

Aura Top Assembly 18"

VMP (Passive Radiators) 12", 15" and 18"

We made some major and some minor tweaks to everything.

All products have detachable top assemblies except for the Epics. You will be able to purchase top assemblies separately. Our new products will have silver baskets and black cones with TC Sounds logo. Also, we have new and improved packaging.

We are excepting pre-orders. We require a 50% deposit now and the remainder when the products ships. If you want to place a pre-order please contact julie@tcsounds.com. Our prices do not include shipping. If you need a shipping quote send your zip code along with your pre-order request and we can get you an estimated shipping cost.

Some of you know us as Audiopulse, TC Sounds used the name Audiopulse for a short time. We are switching back to our original name of TC Sounds.

Our website has not been updated yet, we apologize for the delay and any confusion this has caused.

We appreciate your support, thanks for choosing TC Sounds. Have a great day!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda ein oppdatering frå Tc sounds.

Hello,

Here is the latest information on our new products.

Originally, we thought they would be ready to ship the first week of December. Due to some unforeseen material issues that date has changed to the end of January.

We apologize for the delay but want to reassure you that it is well worth the wait.
    These are going to be the best speakers we have ever made. You will not be disappointed. We have a new superior assembly method for which we retooled the production line making each driver more precise. In addition, we have new packaging and a new packaging method. Now you will receive your motor separate from the top assembly. We will provide the screws and a wrench with instructions on how to assemble the top assembly to the motor.
    There are numerous changes and improvements to each of the drivers, when compared to the current AudioPulse drivers on our website. Here's a brief summary on each of our products.

The Epic 10" and 12" have a larger shorting ring, a new spider design, and a high temperature stainless steel voice coil former to prevent eddy currents. The Epic is the only driver that will not have a detachable top assembly.

The Revo 12" and 15" are now called the LMS-R 12" and 15", it now have a 3" diameter LMS voice coil with stainless steel former, a shorting ring, a new dual 9.8" spider design, and a new detachable basket.

The Axis 12" and 15" have a longer winding length for even more linear excursion, and the 8-layer flat wound quad coil is wound on a stainless steel former with a very high temperature adhesive, giving it even more power handling. The spider has also been redesigned with quad leads in one spider for the highest durability.

The VMP’s are completely redesigned with a special injection molded thread and holder that are adhered to the new indestructible 1mm thick Aluminum cone, allowing for easy adjustment of the passive radiator mass by simply adding or subtracting steel washers.

The Pro 18" is a brand-new design that uses an enormous radial Neo motor with 3" long magnets, the largest radial Neo motor in production! The cone is a sandwich composite PMI/Rohacell with fiberglass/epoxy. This is probably the best high-efficiency high -excursion Pro Audio driver ever made! In addition, it will most likely find applications in high SPL car audio installations as well.

If you currently own an old Aura Neo speaker that has failed, we now have the perfect replacement assembly for you! We have a top assembly that simply bolts on, with performance surpassed only by our Pro 18".

The LMS Ultra 5400 is our top of the line low frequency driver and has a 4" diameter LMS voice coil, with stainless steel former, shorting ring, new 11" diameter dual spider design, detachable basket, and new assembly method.

We are still accepting pre-orders. Please contact Julie at julie@tcsounds.com for more information on pre-orders or any other questions you have.

Please hang in there. We appreciate your patience!

Datablad:

Lms ultra 5400 18" AVS Forum

Pro 5100 18" AVS Forum

Då er det heldigvis ikkje lenge igjen til de er i salg.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått med meg dette via avs. Håper eltek/dynabel tar det inn igjen (og at det faktisk blir litt stabilitet i bedriften over there...)

Prisene er dog ikke noe å juble for... Savner prisene til første generasjons TC-sounds

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpe dei komme med 8" med nokelunde pris. Då blir eg glad !

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FireLordMathias
    Ser dessverre ikke ut til at det kommer noe under 10".

Men soundsplinter har en litt små hissig 8"
    [ SoundSplinter Subwoofers - RL-i 8" Subwoofer Information ]

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Fått med meg dette via avs. Håper eltek/dynabel tar det inn igjen (og at det faktisk blir litt stabilitet i bedriften over there...)

Prisene er dog ikke noe å juble for... Savner prisene til første generasjons TC-sounds
    Eg har snakket med dynabel. Og de var ikkje klar over at de var komt i gang igjen. Så de spurte om eg ikkje kunne gi dem kontakt info til den personen eg har vert i kontakt med. De virket litt skeptiske til å ta de inn igjen på grunn av forge gang. så vi får krysse fingrene

Prisene er stivere en første generasjons tc sounds. Men kvalitet og service er forbedret seg kraftigt. Men det virker som om det denne gangen blir billigere en audiopulse elementene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har snakket med dynabel. Og de var ikkje klar over at de var komt i gang igjen. Så de spurte om eg ikkje kunne gi dem kontakt info til den personen eg har vert i kontakt med. De virket litt skeptiske til å ta de inn igjen på grunn av forge gang. så vi får krysse fingrene

Prisene er stivere en første generasjons tc sounds. Men kvalitet og service er forbedret seg kraftigt. Men det virker som om det denne gangen blir billigere en audiopulse elementene.
    Håper selvsakt på det beste :smile:

Har kun gode erfaringer med produkter fra både AudioPulse og TC-Sounds :smile:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dags dato her det desverre ikkje komt noken bekreftelse på at de skal produsere 8". Det er mange produsenter som dropper 8" fordi den blir fort veldig dyr å produsere kontra 10-12". Men vi for håpe på at de kommer med ein 8" verson denne gangen også

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jo litt leit !

Får prøve 10" i staden for, funker sikkert like bra

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Håper selvsakt på det beste :smile:

Har kun gode erfaringer med produkter fra både AudioPulse og TC-Sounds :smile:
    Er heilt enig med deg, Kvaliteten på produktene er sinsjukt bra. Til dags dato er det ingen andre elementer som frister en de tc sounds leverer.

Det kommer i alle fall til å bli ein del ordre fram over fra mi side

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jo litt leit !

Får prøve 10" i staden for, funker sikkert like bra
    Har sjølv ein Epic 10" i ein lukket kasse på 16l og eg blei veldig overaska over at ein liten 10" kunne spille så bra og så fint

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjølv ein Epic 10" i ein lukket kasse på 16l og eg blei veldig overaska over at ein liten 10" kunne spille så bra og så fint
    IKKJE FRIST MEG ! Sjå ka klokko er... :P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0