Bygge av Klasse A forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge av Klasse A forsterkere

Hei, jeg og en kompis driver med et prosjekt og skal bygge noen Klasse A forsterkere. Vi vurderer å bruke mono-blokker og er derfor på utkikk etter kasser for dette.

Lurer derfor på om det er noen som vet om noen produsenter som lager kasse som er like f.eks. mono-blokkene til Electrocompaniet.

Er ut etter noe som ser veldig bra ut, så finish er veldig viktig.
    Å få dette produsert kan koste litt, om ikke noen har en kontakt som driver
    med dette.

Mvh
    Bjørn Chr. Jordfald

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt på forumet, var en kar her som laget noe med Larvekittstein mener jeg å huske. Selve chassiet kan du sikkert kjøpe hos Elfa eller noen andre. Søk på kabinetter el...

mvh
    Finn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Har selv lurt på bygg av effektforsterker og har søkt rundt om kring etter kit m.m. har sett flere sider med kabinetter har desverre ingen adresser men søk på diy på Ebay der har jeg sett kabinett..
    Lurte derimot litt på deres prosjekt, er det kit eller helt fra grunnen av?
    Kunne tengt meg kit som må loddes men må være av kvalitet, dere har ikke tilfeldigvis tips..?

Mvh
    Håkon

Newcomer StoneCold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Kult

Har ikke peiling på noen ting når det kommer til bygging av audio/video utstyr, men kunne tenkt meg å prøvd jeg og!

(Det var seriøst men altså...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klasse A

Jeg må vel si at jeg selv ikke har så mye greie på selve forsterker delen, men er med på dette prosjektet sammen med en kompis som har laget en Klasse A tidligere.

Slik jeg har forstått det så blir det til at vi først bygger en test som vi må prøve å feile på. Er utrolig mange komponenter og alt må måles til, ikke så veldig lett å bare sette det sammen. Så der får jeg hjelp av min kompis samt han som i utgangspunktet tegnet forterkeren. Han driver med dette og er utrolig flink innen faget.

Andre bakdeler med Klasse A av denne typen er at de gjevnlig må has opp og justere på, transisitorer og matstander endrer seg. Så er vel ikke noe man bare setter sammen og har for all evig. Men er jo litt sjarm og bygge en ekte 2x50W Klasse A fra bunnen.

Når det gjelder design på kassen er jeg villig til å gi en del for å få det rette ekslusive looken som f.eks Elektrocompaniet har. Så om noen eventuelt vet om brukte Electrocompaniet mono blokker som er ødelagt, er det interessant.
    Bare å lage ny front, så har man en strøken design kasse.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en egen tråd ute på DIY delen av forumet her med linker til kabinettprodusenter; det er bare å søke:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Det ligger en egen tråd ute på DIY delen av forumet her med linker til kabinettprodusenter; det er bare å søke:-)
    Har prøvd å søke litt, men er ikke lett å finne noe som har med kabinett leverandører etc. Har du noen linker du kan legge ut på nytt? :-D

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal se om jeg klarer å finne tråden når jeg kommer hjem. har lagret den som et bokmerke på pc'en hjemme tror jeg...:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •