ny diy høytaler på gang (nærmer seg slutten nå) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 78 av 78
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jada er den ene høytalern ferdig fineert. gikk over alt forventning.. var litt lettere enn jeg hadder trudd. så det er bra. tok vel ca 3 timer og da var vel 2.5t av de og bare vente. så begynner å se bra ut nå. men noen som vet hvordan jeg burde behandle de nå. skal jo klarlakkes men noe før det?
    noen bilder av hvordan den ser ut nåVedlegg 37441

Vedlegg 37442

Vedlegg 37443

Vedlegg 37444

Vedlegg 37445

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sand19
    jada er den ene høytalern ferdig fineert. gikk over alt forventning.. var litt lettere enn jeg hadder trudd. så det er bra. tok vel ca 3 timer og da var vel 2.5t av de og bare vente. så begynner å se bra ut nå. men noen som vet hvordan jeg burde behandle de nå. skal jo klarlakkes men noe før det?
    noen bilder av hvordan den ser ut nåVedlegg 37441

Vedlegg 37442

Vedlegg 37443

Vedlegg 37444

Vedlegg 37445
    MEGET bra arbeid dette. Ganske så fin utforming av kassene. Har ikke lest hele tråden her, men åssen elementer har du tenkt å bruke? En annen ting, disse gulvaskmaskinene vekker gamle minner

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe moro har du kjørt mye på de eller rep en god del av dem? det blir et super exakt kit på toppen så 2 stk exel bassere på 8" i en ht.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe moro har du kjørt mye på de eller rep en god del av dem? det blir et super exakt kit på toppen så 2 stk exel bassere på 8" i en ht.
    Ikke akkurat de, men jeg har jobbet som service tekniker for Kärcher i 5 år. Gikk i mye gulvvask maskiner for å si det sånn.
    Meget imponert over byggekvaliteten på kassene dine. Tipper dette vil låte meget bra

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja man blir jo litt lei de gule kassene. takk for det. er veldig førnøyd selv også. største utfordringen blir å få til bassen. skal ha aktivt filtre der. så blir nok ett par timer utfordringer der.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra arbeid du har gjort her, superflott finérarbeid også!
    Hva slags type finér har du brukt?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker ikke helt hva den heter. men kan finne ut. men var lett og legge så bra for første gangs leggere. og brukte biltema kontakt lim. sitter som støpt. men noen som vet hvordan jeg burde behandle fineer nå

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte bare på om det feks. var lignaflex, den med papir på baksiden.
    Jeg har bestillt lignaflex som skal brukes på mitt ''lille'' senterhøyttaler prosjekt, og lurte i så måte på om du hadde noen tips, jeg er litt i villrede på om jeg skal frese hullene til bassene før eller etter finéringen..
    Vel, jeg får vurdere det når jeg får finéren og ser stivheten på den.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var ikke noe lim på baksiden. var tynt tre litt flisete.
    men jeg freste hullene først. om det er det beste vet jeg ikke men funket bra oss meg.
    men sånn som jeg gjorde var smurte på kontakt lim venta 10 min ca.
    la på ett tilpasset stk så brukte en skjevle å kjørte frem og tilbake. venta en liten stund. skjerte rundt med tapetkniv og så brukte sandpapir på resten. så ble det bra kanter. går nok bra for deg også. var lettere en jeg hadde trodd. hvordan senter lager du?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var ikke noe lim på baksiden. var tynt tre litt flisete.
    men jeg freste hullene først. om det er det beste vet jeg ikke men funket bra oss meg.
    men sånn som jeg gjorde var smurte på kontakt lim venta 10 min ca.
    la på ett tilpasset stk så brukte en skjevle å kjørte frem og tilbake. venta en liten stund. skjerte rundt med tapetkniv og så brukte sandpapir på resten. så ble det bra kanter. går nok bra for deg også. var lettere en jeg hadde trodd. hvordan senter lager du?
    Takk for tips

Du kan se prosjektet mitt ved å klikke her: link

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tenkt kansje å bygge noe lik senter. spørs jo hvor bra lyd det blir i disse. men vis noen andre skal kjøpe super exact til senter rop ut så kjøpe ett sett sammen. trenger ikke 2 da.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da fikk jeg lagt på fineer på siste høytalern i går. så fikke den andre ht et par lag klarlakk. så vis jeg er heldig så får jeg kansje testa i helgen. men fikk ikke tatt noen bilder nå. men legger ut noen når jeg har fått tatt noen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ting går ikke like fort som jeg hadde trodd. det som er med bygging er tiden. mye annent å fikse og drive med. mmen fått ett par lag med klarlakk på begge ht i dag. men blir ikke helt det samme med spray boks. så når en lakkvenn er ferdig med sykemelding så sender de til lakk da så blir det bra etter hvert. så begynt på terminaler og bass røra. noen bilder om hvordan de ser ut nå med 3 lag klarlakk. Vedlegg 38215

Vedlegg 38216

Vedlegg 38217

Vedlegg 38218

Vedlegg 38219

Vedlegg 38220

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men litt dårlige bilder også så jeg nå . men må si att de ser litt mere blanke i virkligheten. har bare mob kamera for tiden

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble det jobbing i dag også. da er alt av terminaler ferdig. super exact delen er ferdig- mangler bare å sette på filterne. så fester det i morgen. så
    8" fester jeg i morgen. har bare 2 elementer så blir bare ett element i hver ht forligbi. så nermær seg lyttin nå.Vedlegg 38294

Vedlegg 38295

Vedlegg 38296

Vedlegg 38297

Vedlegg 38298

Vedlegg 38299

Vedlegg 38300

Vedlegg 38301

Vedlegg 38302

Vedlegg 38303

Vedlegg 38304

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid bygg, men det er to ting som ikke er helt optimale:

1. Diskanten ser ikke ut til å være nedsenket slik at den flukter med frontbaffelen, dette vil gi tydelige diffraksjonseffekter (avvik i impuls- og dermed frekvensresponsen).

2. Avstanden mellom diskantelementet og bassmellomtonen er relativt stor. Er det en spesiell grunn til at du har valgt å gjøre det slik?

De andre elementene klarer seg fint uten nedfresing, men for diskanten er det viktig...
    Dette er ment som konstruktiv kritikk til et ellers solid høyttalerprosjekt!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble det litt lyd i høytalerne. fikk bare testa exact delen- må si att jeg ble førnøyd. lyden var bra med en gang. så vet att det bare blir bedere. testa på soverommet ikke akkuratt optimalt. pluss att spilte på en litt gammel jvc resiver med 80watt bare så. så når jeg får satt det opp i stua med litt ordentlig elektronikk så blir det supert. elektronikken jeg kommer til å bruke er en yamaha rx 3800 og en hypex 400w hg som effekt og en xindak 1.0 cd spiller.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja lenge siden jeg har oppdatert her. nå har jeg fått satt det i stua og spilt ett par timer. blir bare bedere og bedere det her. men siden at jeg og dama skal flytte snart så må bygge litt om på ht. siden vi ikke har så god plass da. så da må vi bygge oppover. blir litt som montana ett tårn. så den nye blir bass, mellomtone, disk, mellomtone og bass.så blir snart ett nytt prosjekt på gang. så vis noen har tenkt å bygge exact så blir den her lagt ut for salg snart. vis noen er intr så er det bare å si fra. men sånn ser det ut i stua nå.Vedlegg 39936

Vedlegg 39942

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •