Basskasse (delefilter)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Basskasse (delefilter)

hei!

Jeg har netopp bygd meg en diger basskasse med mål, (bredde på 80cm og 42 cm dybde). Det jeg lurte på var på hvordan jeg kunne koble delefilteret jeg har tenkt til å kjøpe det som er på ljudia ( Delefilter subbass 120 Hz) jeg lurte på hvordan jeg kunne koble det dele filteret når jeg skal ha to basser. må jeg ha to delefiltere eller kan jeg kjøre begge bassene på en.
    takker på forhånd for svar!:-D

Newcomer Martin-_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kassen skal du bruke inne? Hvilken forsterker skal du bruke? Grunnen til at jeg spør er at hvis du vil ha fin, mørk bass bør du dele aktivt, ikke passitv med 12dB pr oktav 120 Hz fra Ljudia Ellers tror jeg du bør tenke litt på effekt og motstand hvis du skal koble 2 elementer på ett delefilter. Er delefilteret beregnet/bygd for 4 ohms elementer, kan du paralellkoble 2 basser hvis de er 8 ohm. Synes å huske at disse delefiltrene kun klarer ca 150-200 watt rms, har du større forsterker og maks effekten på begge elementene til sammen blir over dette, kan kompomenter på delefilteret ryke... Håper dette hjalp litt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg skal bruke den inne i fire år å så skal jeg sette den i bil. jeg skal bruke Yamaha AX-397B, skal ha mgr elementene ( MGR F-2010W )

Newcomer Martin-_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut ifra effekten på forsterkeren holder det med ett delefilter. Elementene er 8 ohm, så da kan du paralellkoble (pluss mot pluss og minus mot minus) Men, skal du bruke denne forsterkeren til flere høyttalere enn subkassa di? Den har allerede i minste laget med effekt, 2x55w er ikke mye å skryte av...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjenn! jeg skal bare bruke bassen til forsterkeren