DIY Rammelærret.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Rammelærret.

Hai folks.

'historen'
    Jeg kjøpte jo en PT-AE900E for en ukes tid siden, å har sett på film rett på panelveggen et par kvelder, det var ikke helt ideelt kan man si

Idag lagde jeg meg en ramme i eik, å strammet opp ett hvitt laken på det, for å få en hvit, og slettere overflate, det måtte bli bra tenkte jeg!
    Men det syntes jeg ble dårligere enn rett på veggen. Det er sikkert fordi lyset skinner igjennom lakenet, og lyser opp fra baksiden...

'prosjektet'
    Så nå skal jeg lage meg et rammelærret, å har lest litt rundt på dette forum, at farger som S1500, S2000, S2200, S2500 er blitt brukt.

Jeg er ikke så imponert over lysstyrken i 900'en, så å bruke den uten å mørklegge helt er ikke bra uansett, så jeg kan tenke meg å tilpasse lærretet til en mørklagt rom.
    Da er vel S1500 et alternativ, for å holde kontrasten best mulig, eller er jeg helt på jordet nå?

Jeg sitter fra 3,7-4,5m fra lærretet, prosjektoren blir hengende 4,3m fra, ifølge prosjectorcentral er dette meget ideelt for denne. Tror jeg kommer til å gå for 200cm bredde, er dere enig i det? I forhold til sitteavstanden?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ca samme avstand og har lagd lerretet så stort jeg fikk det på en MDF-plate. Det ble sånn ganske nøyaktig 97 tommer og jeg har lyst på større nå. Så lag det så stort som mulig du.

Og btw så brukte jeg grunning i glansgrad 5, blandet til S-1000-N
    Kjøp den dyreste malingsrullen du finner og puss med fiiint papir mellom hvert strøk så blir det bra

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg har ca samme avstand og har lagd lerretet så stort jeg fikk det på en MDF-plate. Det ble sånn ganske nøyaktig 97 tommer og jeg har lyst på større nå. Så lag det så stort som mulig du.

Og btw så brukte jeg grunning i glansgrad 5, blandet til S-1000-N
    Kjøp den dyreste malingsrullen du finner og puss med fiiint papir mellom hvert strøk så blir det bra
    Ok, men jeg den veggen anlegget er plassert på er kun 2,75 bred, og jeg må jo ha litt plass på sidene, ellers vil det nok se litt snålt ut tror jeg... den gangen jeg skaffer meg et mototrisert lærret, da kan jeg nok ha det bredere, for da skal det kun være synlig ved filmtitting...

Grunning sier du, er det heftgrunn eller? Brukte du mye av den, eller er det nok å kjøpe en liters boks?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se her hvordan jeg gjorde det. Brukte rein S1500, med meget godt resultat. Dette fargen er meget godt egnet for et mørkelagt rom (i hvertfall etter mine erfaringer). Hvis du ikke får det helt glatt mellom hvert strøk, kan du godt pusse med veldig fint papir ja. Hadde ikke problem med dette selv.

Brukte selv en huntonittplate.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den hackpacker!
    Den S1500, er det en rein farge, som de fleste produsenter har, eller er det kun Jotun f.eks?
    Hvor mye maling brukte du ca? holder det med 1 liter?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Lady takmaling (mener jeg)..."Rein" var vel kanskje litt klønete skrevet. Det var hvit takmaling som det ble blandet S1500. Kjøpte 3 liter med masse til overs, men brukte nok mer enn 1 liter. Anbefaler å male en del strøk, gjerne ett eller to mer, enn når du tror du er fornøyd . Bruk en rulle som er beregnet for glatte overflater.

Ellers er det bare å male, eventuelt pusse til du er fornøyd. Spennende prosjekt, gleder meg til å se resultatet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Spennende prosjekt, gleder meg til å se resultatet.
    Det gjør jeg og

Så da går jeg bare til den lokale malingspushern, (trend kjede) og ber om Lady 02 Takmaling, blandet til farge S1500. Da har jeg det! Greit å få det inn med teskje

Skal se om ikke det skjer noe i løpet av helgen, hvis vi har en passende plate på lager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •