Hepp!

Trenger noen tips til hva som kan være ødelagt her.

Som det kommer frem av overskriften har jeg fått fingrene i en Primare A10 med en noe kranglete/ødelagt forsterkerdel. Når jeg kun bruker den som preamp, altså kjører Pre-out til min andre forsterker fungerer den helt fint.

Dette er hvordan problemet utarter seg:
Jeg skrur på forsterkeren, volumet står på 7, og det er bare lyd i den ene kanalen. Prøver å skru opp, og for hvert hakk jeg skrur opp kommer det en høy skrape/skurrelyd i høyttaleren!! Når jeg kommer over 10 i volum, kommer det lyd i den andre kanalen også, skrur jeg videre til 11, fremdeles høy skrape/skurrelyd, kutter den ene kanalen ut, og den andre får plutselig enormt høyt volum! :cry: Jeg måtte bare trykke på standby-knappen, turde ikke å prøve å skru ned volumet en gang, begynte å bli småredd for høyttalerne...

Tror som sagt dette må være en feil i forsterkerdelen, siden den fungerer helt fint som pre, ingen ulyder av noe slag, og lyd i begge høyttalerne. Kan det være transistorene som har tatt helg, eller kan det være noe annet? Alle forslag mottas med takk!! :-D

Hvis det skulle være ønskelig kan jeg laste opp noen bilder av innsiden?

- Bjørn