Demping av kasse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demping av kasse

Hei!
    Jeg har bygget en høyttaler med Seas Excel + slave. Litt usikker på om det er E0018 W18E-001 eller Seas E0017 W18EX-001. Kassene har et volum på ca 12 liter. Det jeg lurer på er hvor mye demping jeg bør ha i kassene (regner med det er avhengig av hvilke element jeg har siden anbefalt kassevolum er så forskjellig...henholdsvis 15-30 liter og 10-15 liter)

Mvh Nordbø

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe?
    Jeg har dempet topp og bunn med dempeull....trenger jeg dempe mer?

Mvh Nordbø

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette et kit med kabinett, eller kassetegninger? Eller er det laget ut av det blå?
    Kassevolum og membranvekt på slaven er langt viktigere enn dempemateriale i første omgang.
    Men unngå dempemateriale mellom element og slave. Slaven fungerer på samme måte som en bassrefleksport og dempemateriale må ikke komme i veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Er dette et kit med kabinett, eller kassetegninger? Eller er det laget ut av det blå?
    Kassevolum og membranvekt på slaven er langt viktigere enn dempemateriale i første omgang.
    Men unngå dempemateriale mellom element og slave. Slaven fungerer på samme måte som en bassrefleksport og dempemateriale må ikke komme i veien.
    Mellomtoneelement, slave og kassevolum er det samme som for Super Exact. Men kassen er bygd opp av mdf-plater lagt opp på hverandre, limt sammen og frest. Hver tredje MDF-plate er innvendig frest slik at den fungerer som avstiver.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordbø
    Mellomtoneelement, slave og kassevolum er det samme som for Super Exact. Men kassen er bygd opp av mdf-plater lagt opp på hverandre, limt sammen og frest. Hver tredje MDF-plate er innvendig frest slik at den fungerer som avstiver.
    Men det høres jo bra ut!
    Hvor er byggetråden?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Men det høres jo bra ut!
    Hvor er byggetråden?
    Det er nok for sent til å starte byggetråd, for kassene er helt ferdige. Jeg var ferdig for et år siden, men gjorde nå en endring på delefilteret og ville da sjekke ut om jeg hadde dempet riktig
    Kommer til å legge ut bilder av min hjemmekino i løpet av høsten etter at jeg har gjort noen oppgraderinger...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •