Rimelig og kreativ leverandør av maskinerte deler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig og kreativ leverandør av maskinerte deler.

Noen som vet om noen?

Problemet er ofte at de "må ha" autocad-filter, de kan bare håndtere tre ELLER metaller, de som lager i tre tar sjelden eller aldri 3D og de som har kutterverktøy (laser, plasma eller liknende) har nesten aldri 3D-utstyr, og de som faktisk kan løse alt dette, normalt modellverksteder, de har simpelt hen så høye priser fordi de til de flestes bruk har så unødig dyre maskiner at det er helt uaktuelt til DIY og low cost prosjekter.

Jeg kjenner til front panel express osv, men de har jo også store begrensninger og dedikert SW.

Så, er det noen som kjenner til noe eller må jeg simpelt hen investere i en maskin selv?

Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

muligens disse...?

er litt avhengig om hva en mener er dyrt og ikke. men bergmoprodukter i molde lever av sånne jobber.....

Ta kontakt med Arne Hafskjær tlf.: 98 24 93 84, eller Magne Lystad tlf.: 41 67 01 09 for nærmere informasjon. angående maskinering av deler..

Bergmoprodukter

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Noen som vet om noen?

Problemet er ofte at de "må ha" autocad-filter, de kan bare håndtere tre ELLER metaller, de som lager i tre tar sjelden eller aldri 3D og de som har kutterverktøy (laser, plasma eller liknende) har nesten aldri 3D-utstyr, og de som faktisk kan løse alt dette, normalt modellverksteder, de har simpelt hen så høye priser fordi de til de flestes bruk har så unødig dyre maskiner at det er helt uaktuelt til DIY og low cost prosjekter.

Jeg kjenner til front panel express osv, men de har jo også store begrensninger og dedikert SW.

Så, er det noen som kjenner til noe eller må jeg simpelt hen investere i en maskin selv?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags deler og maskinering er det snakk om?
    Enkel sveising/dreiing/fresing i 2D?
    Er det en stykk prototype produksjon utfra målsatt tegning det er snakk om, eller småserier, eller mer utviklingsprosjekter etter prøve/feile metoden?
    Innen metallbearbeiding har jeg kontakter når det gjelder det aller meste, men som du sier, veldig mange er for store, og derfor for dyre. Om du har et spesifikt eksempel, kan jeg sjekke litt.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er fagarbeider innen cnc-metal og tre maskiner..har lang erfaring med manuelle maskiner også..ikke cnc i 3d vel og merke da....har mulighet for div.hjelp avhengig av hva som ønskes..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer seriøst å gå til anskaffelse av en egen 3-akset maskin på 1300x2500x200mm. Har du vært borti det SS?

Det jeg vil ha den til er:

Laging av deler til høyttalerelementer i 3D, fresing av deler til høyttalerkasser, også 3D, fresing av aluminiumspaneler, mest 2D men noe 3D, mulig fresing av kretskort for prototyping.

Når man først har en slik maskin ser jeg jo ikke helt bort fra at andre kan behøve slike deler også. Jeg synes det har vært vanskelig å komme som DIY-er til div produsenter og få laget til noe. Fleksibiliteten er som regel ikke i fokus.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg en PM

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bart24
    er litt avhengig om hva en mener er dyrt og ikke. men bergmoprodukter i molde lever av sånne jobber.....

Ta kontakt med Arne Hafskjær tlf.: 98 24 93 84, eller Magne Lystad tlf.: 41 67 01 09 for nærmere informasjon. angående maskinering av deler..

Bergmoprodukter

Verden er liten gitt

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å få laget en enkelt del, er at verksted prisene ofte starter 1000,- pr time, og det går fort en time bare på å spenne fast emnet og programmere maskina. Og de fleste som har slikt utstyr produserer store serier, slike småjobber blir bare klunder og heft.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du lage testdeler og prøve forskjellige prototyper tror jeg du bør satse på en egen maskin.

Jeg har en liten, god hjemmelaget maskin med 460x330x100 mm arbeidsområde. Det er ikke vanskelig å lage sin egen maskin hvis man kan tegne den vha CAD og man har skikkelig verktøy. Man kan spare veldig mye penger på den måten.

Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re:

skal du maskinere deler til høytaler elmenter så trenger du en maskine med mer en 3 akser også.. sånn som jeg ser det. er jo avhengig av hva du skal lage...
    jeg jobber på en 5 akset mazak med dreie og frese funksjoner og såvidt jeg vet så tar vi mer i timen enn det ville være lønnsomt å få lagd deler til diy prosjekter der.. jigger skal lages, verktøy må kansje settes opp, program må lages og kjøres . ting som tar tid når det er 1 stk produksjon. hos oss tror jeg time prises på maskin leie starter på 1200 for de minste maskinene og opp til "dyrt" for de store, men de er da også uaktuelle til sånne småjobber... du kan jo si litt mer detaljert om hvilke deler du ønsker lagd?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planlagt tingene slik at jeg skal klare meg greit med en 3-akset fres. Det er jo også en del CAM-er som kan sette opp fresing fra begge sider.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Skal du lage testdeler og prøve forskjellige prototyper tror jeg du bør satse på en egen maskin.

Jeg har en liten, god hjemmelaget maskin med 460x330x100 mm arbeidsområde. Det er ikke vanskelig å lage sin egen maskin hvis man kan tegne den vha CAD og man har skikkelig verktøy. Man kan spare veldig mye penger på den måten.
    U got PM.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Har sendt deg en PM
    Har sendt deg en mail

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du bilder av ting du har laget. Hadde vært interessant å se. Hva kostet det å lage egen maskin?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på hans nick på Youtube!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Laging av deler til høyttalerelementer i 3D,
    Skal du gå Seas i næringa?=)

-k

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ahh... du har gjort virkelighet av mang en DIY'ers våte drøm ser jeg! Imponerende!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •