DIY SUB, Audiopulse Epic 12", Bash 500W (Tomme kasser selges!) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 174 av 174
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du ikke har gnidd inn fineren enda kan jeg anbefale. Bare tenk deg Coco Jumbo og stua full av kvinnfolk ikledd beachpartyoutfit i påskeferien. Ser det for meg..... Hvis det blir noe av, regner jeg med at det dukker opp en innbydelse.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står det åpent hele tiden for deg J!
    De er allerede smurt inn med BIOFA Møbelvoks som antagelig er bedre egnet, desverre Konrad!

Jeg er endelig kommet hjem fra Spania, og håper de siste delene er klare til montering nå.. Må ned på verkstedet liten tur i morgen tenker jeg..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delene var ikke klare, far skal lakke det som skal være sort vet dere
    Men de skulle bli klare til helgen, så kanskje jeg får ferdigstilt subbene, og BEL kommer inn i stua..

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnar.... Du er ein gud i DIY subwoofer verden! Fly flate så fine dem blir !

Du er flink ! :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt Mathias! Men tusen takk!

Gleder meg til å komme hjem fra Hellas nå, da har far fått lakket ferdig de sorte delene. Og jeg har antagelig fått det sotede glasset. Sluttmontering!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se nå å få hevi deg på flye og få gjort ferdig subben da! Husk mange bilder av sluttmonteringen.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..

Ett kjapt og gæli spørsmål. Hvordan regner man ut volum med slike buede flater som det der? Tar man det på gefulen som det så fint heter på tysk? Eller er det en kjekk måte å finne det ut av?

Jeg tenker å bygge en lignende sak, men dog i 150liters klassen.
    Hvor kan det være mulig å få kjøpt slikt finer? Og hvordan fester man det til kassen uten at det spretter ut igjen? Bare å bruke nok stifter, eller er det noen andre triks som kan brukes? Jeg likte det utseendet der kjempegodt, vil passe bra i hjørnet mitt også.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volumet er regnet like nøyaktig som en firkantet kasse. Men ikke for hånd, dette har sketchup gjort for meg, veldig greit sånn Jeg tegnet bare en frontplate som passet mitt oppsett, også kom dybden av kassen etterpå.

Man bruker ikke stifter på fineren, da har du ikke fulgt med chin Den festes med kontaktlim, Casco. 1 strøk på hver overflate, vent til det er så tørt at de kan ta på det, ca 10-15min, legg på ett strøk til på den ene flaten, og vent til det er like tørt. Deretter legger man det på, men pass på å få det riktig med en gang, for man klarer ikke å få det av igjen, da revner det, fineren er 0,6mm tykk.

Finer får du kjøpt fra f.eks Oslo Finèrfabrikk AS - leverandør av trelast og trebaserte råvarer til industrien, jeg har brukt Decoflex, som er litt dyr (ca 2500kr for et ark 120x240) Men er en drøm å jobbe med. Det gikk ca 1 ark pr sub.

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    Heisann..

Ett kjapt og gæli spørsmål. Hvordan regner man ut volum med slike buede flater som det der? Tar man det på gefulen som det så fint heter på tysk? Eller er det en kjekk måte å finne det ut av?
    Du bare integrerer arealet i alle plan over hoeyden paa subben, eller du kan gjoere det i hvilken retning som helst. Eller du kan fylle den med vann og toemme vannet ut i litermaal :-D

Neida, er ikke saa vanskelig aa tilnaerme volumet i alle fall, med enkle geometriske former.

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maa ellers si at subben din ser utrolig lekker ut. Jeg kan bare haape paa at jeg klarer aa faa en finish som er bittelitt i naerheten av dette naar jeg setter i gang med mitt selvbyggerprosjekt.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at jeg formulerte meg dårlig når det kom til det spørsmålet om fineren da Tenkte på de platene som dere nevner som er 3x8mm.. Disse er jeg veldig spent på hvordan dere festa, for det kan virke som det er stiftet fast eller spikret på ett eller annet vis.

Har nemlig en 18" soundsplinter som jeg tenker å putte i en 150 liters kasse (noen har anbefalt dette til meg) så da frister det veldig med ett slikt hjørnebord som dette.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, sånn å forstå ja!
    Ja den bøyelige finer'en (6mm) bare stifter du fast i hver ende til å begynne med, legg fort på alle 3 lagene med godt med lim (vanlig trelim) imellom, også stifter du godt på alle spantene til slutt. Du burde kanskje ha 4 lag siden den blir såpass stor.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub

Heisan!

Ser du bygget en sub av TC12 element og bash 500w forsterker for en stund siden.
    Hvordan ble resultatet? Bygget du med 90L kasse? hvilken frekvens tunet du til?
    Skal modde en likn sak og prøver å finne størrelse på portene

Mvh
    Kjell

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kassene står nå å samler støv, og kan derfor selges om noen er interresert!
    2 tomme kasser, altså uten Audiopulse EPIC 12 og Bash 500 amp.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •