DIY XXLS 12" (P830952) x2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY XXLS 12" (P830952) x2

EDIT: nye kasser, så slettet det gamle inlegget.

Planene nå er 2x XXLS alu 12 i hver sin lukkede kasse på 45 liter ca.
    Finish er jeg noe usikker på, mulig det blir sort matt med eikefront. Jeg skal bruke endel eik ellers i stuen også.

DIY XXLS 12" (P830952) x2-xxls-alu-medium-jpg

Jeg kommer tilbake med mere bilder når elementene kommer, og byggingen kan starte.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tilbud om 2 forskjellige forsterkere, skal jeg velge 2x Keiga 5230, eller 2x Bash 300S?

Hva er forskjellen på Bash 300, og 300S?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forandring i planene...
    Hadde en hyggelig prat med eltek idag.
    De hadde litt problemer med leveranse av slaver, pga lite etterspørsel, så var det lang leveringstid på dem.

Så da kommer det 2 stk XXLS Alu (P830952) istedet. Disse skal da brukes i hver sin kasse på 40-45 liter, og drivers av hver sin forsterker, er fortsatt usikker på om jeg skal bruke Bash 300, eller Keiga 5230. Hva tror dere?

Så kassen blir jo litt større nå, men det er ikke noe problem egentlig, ikke mange literne av stua som går tapt uansett Forsendelsen går nok avgårde i morgen, og da kommer jo delene til centeren (en annen tråd her) samtidig, starter ferie neste helg, så dette passer jo bra!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par slaver kunne du fått billig av meg da eMTea! (Du burde lese svarene du får på PM :-D )

Men det er ingen grunn til å endre bestilling flere ganger, dette blir nok bra!

Angående forsterker kan jeg ikke hjelpe deg med det, jeg har ikke erfaring med noen av dem. Men for å være ærlig ville jeg valgt en annen forsterker, av den enkle grunn at de to mangler justerbar fase.
    Selv om du har fasejustering i surround receiveren, hjelper ikke det stort ved bruk av to subber IMO.
    Selvfølgelig kan du få bra lyd/trykk med disse også, emn justerbar fase på begge ville gjøre jobben med plassering/integrering langt enklere. Og du ville få et mer fleksibelt system.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mintes jeg hadde lest det en vei ja, men fant det ikke på noen PM, et stod i en av trådene dine. Men jeg er fortsatt interrisert i slavene, vi kan jo kanskje gjøre en deal allikevel.

Ang forsterker, så var jeg også oppmerksom på at begge kun hadde bryter for fase. Men ifølge JR, så var ikke det noe problem, ofte så lagde en trinnløs justering mere trøbbel, pga at den justerte fasen over et altfor stort område, og ikke nødvendigvis kun den frekvensen som fases ut.
    Jeg har heller ikke fasejustering i reciever tror jeg, kun litt delay, men det er som du sier ikke lett å få til å funke med 2 subber.
    Etter litt søking på nettet, så lurer jeg på å velge Bash 300, for det er den jeg til nå har funnet ut kan brukes uten eget kammer.

I denne konstruksjonen anbefalte eltek meg å bruke eq litt under 30hz for å få den til å gå litt dypere, men dette vil jeg måle før jeg begynner å fikle med, hvor mye som er nødvendig, er tross alt ment for å spille mest musikk på, for "hjørnebordet" skal etterhvert få jobben på film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •