liten stativhøytaler bygge. trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

liten stativhøytaler bygge. trenger hjelp

har fått to små tebord eller noe i den duren. skal lage meg et par stativhøytalere på størrelse med... eller litt lignede b&w 685 størrelsen, litt dyp og ikke så stor. ser for meg 1 disk og en mellomtone/bass på 6,5". det jeg trenger hjelp med er hvilken type lim jeg skal bruke til å lime fast med? hvor jeg eventuellt får kjøpt slik lim.

skal legge ut bilder underveis hvis jeg får noe hjelp så får dere noe å le av:-D

har ikke laget så mange høytalere før. var helst å sette mangen små høytalere i sammen til en stor i typisk 14-15års alderen.... så dette kan bli morsomt!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    ...hvilken type lim jeg skal bruke til å lime fast med? hvor jeg eventuellt får kjøpt slik lim.
    Casco polyuretanlim er god, og ekspanderer en del for å fylle i små gliper om du følger bruksanvisningen (trenger en dusj med vann).
    F. eks. her: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Og lykke til med byggingen!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for raskt svar! billig var den limen jo også, å clas ohlson ligger jo rett bort i hogget! dette var supert, takker for hjelp. så på eltek at dem hadde et dynabel kit til 998kr får 1par, dvs: 2x1"disk , 2xdelefilter,2x6,5"mellomtonebass(fulltone)?, alt av ledninger osv. virket billig, noen som har bygget dette settet? ble det bra? se jo at ljudia har en del forskjellige ellement av varierende merker. noe å anbefale? 6,5"mellomtone/bass bør være god å ha litt trykk! diskanten bør ikke være får skrikete å frempå. helst litt tilbakelent. ps ikke sett over 2000kr-----

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadd villa holdt mæ unna ljudia om du vil bygg i år. dem levere ikke varan over natta akkurat. litt kostbar e dem også. men eltek kan anbefales.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det greieste er nok å kjøpe et ferdig sett med elementer og tilpassede delefilter, som det settet fra dynaBel. Har ikke hørt noen av disse settene, så jeg kan ikke si noe om de er "tilbakelent" eller ikke.
    Du kan jo også se på Zaph|Audio SR71 Kit (per pair) - PARTS ONLY from Madisound
    Det ligger liste over delefilterkomponenter etc på Zaph Audio sine sider, om du vil bestille komponentene løst fra f.eks. eltek (har ikke sjekket priser der i forhold til madisound).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •