Audax Ht170a2 Fulltone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audax Ht170a2 Fulltone

Etter en periode med 2.1 anlegg så kunne jeg tenke meg å utvide og lage noen små høyttalere som kan brukes som bakhøyttalere og kansje sammen med en liten forsterker. Har kommet over et par Audax HT170A2 fulltone elementer til 100,-. Har sett andre lage høyttalere av fulltone elementer og da uten delefilter.
    Men jeg finner svært lite informasjon ute ang. disse og lurte derfor på om noen har noen erfaring med disse?
    Har prøvd å simulere litt med WinISD og da kommer jeg frem til at en kasse på 22L tunet til 70hz fungerer bra, men vil gjerne ha kassen så liten som mulig.
    Her er databladet jeg har funnet:
    http://www.cadaudio.dk/ht170a2.pdf

Eller hvis det er noen andre som har et annet rimelig forslag så tar jeg imot med takk!
    Har litt lyst til å lage selv og er veldig keen på å lage en høyttaler med fulltone. Har lest mye om HiVi B3S og Tangband sine, men siden det virker som om Creativehifi.com er nede for godt så er de litt vanskelig å få tak i.

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    partsexpress.com har vel HiVi og Tangband til en rimlig pris om jeg ikke tar helt feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Takker for tipset. Har kikka der, men trodde frakten var veldig dyr fra PartsExpress, eller er det bare jeg som er meget uvitende?
    Grunnen til at jeg kikker på fulltone er at mange av de trenger ikke delefilter og små kasser og er dermed rimelige...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i at PE er dyre i frakt. et alternativ kan være Madisound, vet ikke noe om frakten der men de har mye Fostex fulltone elementer som visst skal være veldig gode til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, den har jeg ikke vært innom. Har lest endel om Fostex elementene, men hvis jeg bestiller derfra så må jeg nok regne med å betale moms + sikkert litt i frakt og da kommer det litt over budsjettet. Tenkte jeg skulle holde dette til et minimum, eksperimentere litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •