DIY-monoblokker GB300 :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY-monoblokker GB300 :)

Hei!

For over et år siden startet jeg planleggingen av prosjektet som nå er på vei til å bli en realitet. Jeg startet på bar bakke uten å kunne mer om lyd enn hva jeg hørte og mer om elektronikk enn at jeg hadde en loddebolt som jeg hadde brukt to ganger på hylla over meg, men sommeren 2007 ble interessen for å lage mine egne forsterkere større og større, og jeg klarte ved hjelp av mange e-poster, mange timer på diverse forumer osv. å bestemme meg for Greg Balls GB300 forsterkere. Ved betaling og sending av forsterkerdeler oppstod det store problemer og flere komplikasjoner som gjorde at jeg ikke mottok postpakkene før en kald vinterdag i Februar.

Da jeg først hadde mottatt pakken tok det kort tid før jeg kom i gang med loddingen, som var fullført etter kun et par dager. Siden har det skjedd lite utenom at jeg har skaffet resten av delene jeg trenger til blokkene (Trafoer, nettbrønner, phonokontakter, høyttalerterminaler osv.) Noen enorme kjøleribber er også på vei til meg i posten i skrivende stund.

Se bilder under:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint arbeit, loddingene ser bedre ut en mine på GB150. (Men eg er litt slem med loddebolten :roll: )

Eg ser også at du har lodda kondensatorene helt ned, det kan skape problem vis du skal skru fast transistorene. Greg advarte mot dette i GB150-guiden som eg selvfølgelig fikk etter å ha lodda alt på plass

Hva slaks kabinett skal du putte dette i? og hvilke enorme kjøleribber?

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo riktig bra ut! Håper du serverer mer bilder etterhvert som det er progressjon i byggingen

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder står på menyen :wink:

Angående kondensatorer: Jeg så det stod det i guiden, men konkluderte med at det ikke ville bli noe stort problem Om ikke annet har man jo masse fine tenger som går an å skru inn en skrue med 8) Akkurat den biten tar jeg rimlig rolig

Kabinettet bygges på og rundt kjøleribbene, og det vil bli brukt blandt annet tre (muliggens MDF), lær og aluminium til resten av kabinettene Ribbene er MF35-151.5x*2: Conrad Heatsinks - Products

Måtte altså igjen til andre siden av kloden for å finne delen jeg hadde lyst på :wink: Sånn er det å være lyd-freak

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •