Ble litt lei av mitt gamle TV-rack, da det ikke var plass til alle komponentene samt center høytalereren i det. Så jeg fant ut at det var på tide med en ny stereobenk. Lat som jeg er, så ville jeg jo kjøpe en ferdig montert, hos en eller annen møbelbutikk. Men etter å ha vært innom en million butikker (samt sett på nettet), så fant jeg jo ut at det ikke eksisterer et eneste TV rack i verden, som passer til mine komponenter.

Så jeg måtte jo frem med hammeren, og slå meg selv i hodet litt. Endte opp med følgende "blueprint":

Etter noen dager fikk jeg endelig fingen ut, og stakk til en trevare butikk, og fikk skjært til de materialene jeg skulle ha. Etter å ha limt/skrudd litt, endte jeg opp med dette:

Etter å ha pusset litt, så beiset jeg den i kirsebær:

Ikke helt fornøyd enda.. så jeg hadde 2 lag med beis på. Deretter hadde jeg også 1 lag med lakk på til slutt:

A closer look:

Ble jo ikke så veldig dyr heller.. 360kr for materialer (inkl. kutting) og en 100kr for beisen (hadde lakk fra før av).. så drøye 500kr sammenlagt.

Desverre så er ikke TV racket helt "perfekt" (til mitt bruk altså). De materialene racket er bygd opp med er ikke helt beine (ser det spesielt på den nederste, i midten). Det er pga. trevarebutikken ikke klarte sage dem skikkelig (div. 90 grader). Men pytt sann - er ikke verdens undergang Kan hende jeg jukser til den nederste i midten, og legger en list over den, slik at den da vil se 100% rett ut.

Så skal jeg også lage en liten hylle til venstre i racket (Over Behringer sakene, slik at jeg kan ha Riks TV dekoderen over den... evt. en Bluray spiller+RiksTV dekoderen... i en fjern fremtid). Og en siste ting som jeg kunne tenkt meg, er å legge en tynn finer bak TV racket, slik at man ikke kan se ledningene bakom.

Just another rack in the crowd!