Hjelp til bygging av sub-kasse (2x Cerwin Vega VMAX-15) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Peerless XLS/XXLS, SVS 12.2, db-500, TC-1000 etc etc
    Let og les under DIY her på forumet så finner du mange gode tips både til elementvalg og kasse.
    Velg et kjent element, som er beregnet for hjemmebruk, og hvor du får alle TS-parametre. Da er du langt på vei til et bedre resultat allerede.
    Kasseutforming, design og finish er jo rimelig fritt, elementvalget avgjør kassestørrelse og avstemming.
    Når du finner kandidater til elementet, vil du få god hjelp av flere her på forumet ang kassen.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil f.eks to Peerless xls/xxls subber.. spille heftigere en f.eks ls-15 og dc-15 da? Var liksom det som var kriteriene. Jeg er ut etter å spille høy.. og MYE bass, mer sån som Cerwin Vega låter..

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ute etter Cerwin-Vega lyd, er ikke det å avstemme lavest mulig veien å gå tror jeg. Selv om CV har mye bass, har de ikke den dypeste bassen. Trykket i bassen ligger litt høyere i frekvens.
    De fleste sub prosjektene her inne er jo tiltenkt hjemmekino, og da er målet oftest dypest mulig bass.
    Men kikker du litt mot SVS kloner (sonosub kanskje?), tror jeg du vil finne noe som trykker bra, men allikevel strekker seg langt ned i dypbassen.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •