DIY - dynaBel Euforia - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 84
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var det så lang leveringstid fra eltek?

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Var det så lang leveringstid fra eltek?
    Neida, relativt kjapp levering fra Eltek, men var vel heller lommeboka som ikke var spesielt dyp

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, se her! Begynner jo virkelig å nerme seg. Kanskje ikke mange ukene før det blir liv!? Flott håndtverk!

grattis med dagen som var!

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilder fra helga:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser (fortsatt!) ut som førsteklasses håndtverk :-D

Tipper du begynner å glede deg til å spille på dem også - det er jo snart bare finishen som gjenstår...

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er delefilter festet og kabler loddet på den ene høyttalern.
    Gleder meg til påskeferie nå, da blir det innspurt på å bygge ferdig Euforia :-D

Her tester jeg elementene før delefiltrene monteres fast i høyttalern. REVELATOR for alle penga!
    Utrolig arti å faktisk høre Euforia-lyd for aller første gang! PS: Sjekk den heftige forsterkern da! HEHE

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt Euforia i leiligheta noen uker og testet de med Vincent cd-spiller og forsterker, og det låt MEGET bra!
    Så bra at jeg nå har stående Vincent S3 cd-spiller her. Bestiller så XTZ Class A100 D3 forsterker til neste uke.
    Har også bestilt meg to gromme strømkabler og Audioquest Colorado signalkabel! Begynner og glede meg veldig til hentelapper fra posten fremover. :-D
    Etter sommern blir Euforia tatt med hjem til verkstedet til far. Da begynner pussing og pålegging av glassfiber, for så å få lakkert de hos en proff-lakkerer.
    Ikke helt bestemt meg på farge enda - TIME WILL SHOW..

Her er noen bilder av kablene som er på vei.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aaah.. nyyderlig! -bestilte du noen til meg og, eller?

glassfiber og lakk var en spennende løsning! -kan tenke seg disse i mørk mørk burgunder-rød

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt bra! Ser skikkelig fett ut. Ser man trenger ett bra verksted for å fikse dette. Så du spurte om sub? Vil anbefale deg en svs SB12-Plus. Utrolig bra til musikk og film, og kompakt

http://www.lsound.no/webedit_files/8...subwoofere.pdf

Test av SVS PB12-NSD Subwoofere - Tester - Lyd og Bilde

Product Review

Fås kjøpt på Welcome to L-Sound!

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må førs og fremst få skryte av høyttalerene dine. Ser ut til å være usedvanlig bra satt sammen, og flotte blir de sikkert også. :-)
    Men, med tanke på hvor mye energi og penger du har lagt i dette prosjektet, hadde de ikke fortjent en ennå bedre forsterker? XTZen er nok god den, men langt i fra samme liga som høyttalerene. Mener å ha lest andre plasser at disse ht. er ganske så hungrige, og krever litt power for å blomstre. Du får sikkert grei lyd med nevnte forsterker, men den blir nok uansett fort det svakeste leddet i oppsettet ditt, og ønsket om å oppgradere for å finne ut hva som hvirkelig bor i disse høyttalerene, kommer nok fortere enn du kan tenke deg:-)
    Selv har jeg hørt disse på Electrocompaniet AW250-R. Det låter rått og matcher meget bra. Tror nok du må ha en forsterker av dette kaliberet for å få, ikke alt, men mye ut av disse høyttalerene.
    Ikke for å være kritisk, men måtte bare få det ut:-)
    Lykke til med det kosmetiske. Gleder meg til å se bilder:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser utrolig bra ut. Blir kjekt å se høyttalerne ferdige

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fine tilbakemeldinger! Kjekt å høre - etter mange sene KOSELIGE kvelder i kjellern.
    Dire Straits - Brother In Arms har aldri vært så følelsesladda i mine ører før!

Dimmu Borgir - Progenies Of Great Apocalypse har aldri vært så langt oppi nakken min før!
    (etter min mening noe av det råeste innen metal som er laget - NOEN SINNE!)

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    med tanke på hvor mye energi og penger du har lagt i dette prosjektet, hadde de ikke fortjent en ennå bedre forsterker? XTZen er nok god den, men langt i fra samme liga som høyttalerene. Mener å ha lest andre plasser at disse ht. er ganske så hungrige, og krever litt power for å blomstre.
    Audioquest Colorado som er dyrere en XTZen, jepp, du har helt rett
    Men er veldig usikker på hva jeg skal bestille.
    XTZen er klasse A og noe grisehøyt volum trenger jeg ikke på en stund.
    Planen var å ha XTZen et par år, så kjøpe noe heftig.
    Euforia er ganske tungdrevne (87dB), så de fortjener noe me KRAFT! :twisted:

Har vurdert Electrocompaniet, men har på følelsen av at det er endel utskifting
    av deler litt for ofte og at man betaler MYE pr watt. Ikke vet jeg..
    Forslag til AMP som kan passe til SEAS og SCAN-SPEAK-elemtene er velkommen.
    Rør-AMP blir det ikke..
    __________________________________________________ __________________________________

Litt info om strømkablene som er bestilt
    Why Oyaide? : LessLoss high end audio power cables, high end video power cables, audio cables, digital cables, power filter, DAC

1.5 meter pricing - With Oyaide 079 plugs(direct gold)......$505 pr. cable

__________________________________________________ ___________________________________

Og litt om signalkabelen min Audioquest Colorado:

MUSICDIRECT - AUDIOQUEST - COLORADO DBS INTERCONNECT (PR)

1 meter pricing - $800.00

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VACS
    Audioquest Colorado som er dyrere en XTZen, jepp, du har helt rett
    Men er veldig usikker på hva jeg skal bestille.
    XTZen er klasse A og noe grisehøyt volum trenger jeg ikke på en stund.
    Planen var å ha XTZen et par år, så kjøpe noe heftig.
    Euforia er ganske tungdrevne (87dB), så de fortjener noe me KRAFT! :twisted:

Har vurdert Electrocompaniet, men har på følelsen av at det er endel utskifting
    av deler litt for ofte og at man betaler MYE pr watt. Ikke vet jeg..
    Forslag til AMP som kan passe til SEAS og SCAN-SPEAK-elemtene er velkommen.
    Rør-AMP blir det ikke..
    Jeg brukte en AW250-R på mine DYnabel Exact med meget godt resultat. Brukt får du disse for 15-16K.
    Når det er sagt, så byttet jeg min ut til fordel for Krell KAV 400xi. Denne syns jeg er mer presis, og har stålkontroll på mine Seas Bifrort. Bifrostene har en følsomhet på 84db. Ser det ligger en på bruktgørsen til 14.500,-
    Meget godt kjøp:-)

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Jeg brukte en AW250-R på mine DYnabel Exact med meget godt resultat.
    Leste en test om Krell KAV 400xi og der stod det at den var litt tynn i bassn,
    men igjen så er jo Kimber 8tc ganske tøff i bassn, så da går det kanskje opp i opp, vanskelig å si. Aldri hørt EC, ganske varm lyd på de?
    Hører for det meste rock, (men også all slags musikk!) så vet ikke hva som kunne passe. Liker godt en klar og oppløst lyd på diskanten..
    Vincent CD-S3 greier seg vel fint selv om den koster (bare) 10000kr,
    eller bør jeg investere i en grommere spiller etter hvert også??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte sjøl ein gong å bygge Euphoria, men avstod pga det kompliserte kabinettet samt at eg kom over eit par brukte, fabrikkbygde til knapt kr 20.000. Eg er imponert over byggeprosjektet ditt.
    Kan skrive under på at dette er høgtalarar av svært høg klasse. Kr. 20.000 for Euphoria var antakeleg det beste hifi-kjøpet mitt fram til da.
    Har nå investert i eit par Linkwitz Orion (kr. 55.000 som halvfabrikata frå USA med dollarkurs på 5), og har avslutta leitinga etter betre høgtalarar. Euphoria står seg likevel framleis godt. Lykke til

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tskjaerpe
    Vurderte sjøl ein gong å bygge Euphoria, men avstod pga det kompliserte kabinettet samt at eg kom over eit par brukte, fabrikkbygde til knapt kr 20.000. Eg er imponert over byggeprosjektet ditt.
    Kan skrive under på at dette er høgtalarar av svært høg klasse. Kr. 20.000 for Euphoria var antakeleg det beste hifi-kjøpet mitt fram til da.
    Har nå investert i eit par Linkwitz Orion (kr. 55.000 som halvfabrikata frå USA med dollarkurs på 5), og har avslutta leitinga etter betre høgtalarar. Euphoria står seg likevel framleis godt. Lykke til
    Takk for det, er veldig fornøyd med bygget mitt ja
    Hva slags forsterker og cd-spiller brukte/bruker du til Euforia,
    og hva slags type musikk spiller du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjem antakeleg til å skuffe deg her. Har brukt ein ganske enkel og billig DVD-spelar samt ein eldre Denon AVC A1. Brukte den som rein stereoforsterkar. Trur faktisk ikkje lyden ville ha endra seg om eg spanderte 50.000 på oppgradeirng til betre spelar/forsterkar-utstyr. Det er høgtalaren som teller.
    På Linkwitz Orion brukte eg fram til nyleg ein Nad 106 forforsterkar (13-14 år gamal. Kosta da ca kr. 1500) saman med ATI-forsterkaren som Linkwitz anbefalte (12 x 60 watt da det dreier seg om eit aktivt system). Blei lei mangelen på fjernkontroll og oppgraderte nettopp til ein 8 ganger så dyr Rotel forforsterkar. Det var ingen endring på lyden, men eg fekk da fjernkontroll som eg nesten ikkje bruker sidan eg spelar det meste av musikken frå ein server via Squeezebox. Vurderer å gå tilbake til NAD.
    Høyrer på alle typar musikk. Mest klassisk. Har nettopp kjøpt to fantastiske plater, Beethoven pianosonater med Paul Lewis og klaverstykker av Debussy med Nelson Freire. Har ein god del Rock og Jazz, faktisk også ein del Pop.
    Tilbake til forsterkarar der eg tillet meg å siter Peter Aczel i The Audio Critic:
    "What about the amplifier?
    Vastly exaggerated in importance by the audiophile press and high-end audio dealers. In controlled double-blind listening tests, no one has ever (yes, ever!) heard a difference between two amplifiers with high input impedance, low output impedance, flat response, low distortion, and low noise, when operated at precisely matched levels (±0.1 dB) and not clipped. Of course, the larger your room and the less efficient your speakers, the more watts you need to avoid clipping".

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tskjaerpe
    Kjem antakeleg til å skuffe deg her. Har brukt ein ganske enkel og billig DVD-spelar samt ein eldre Denon AVC A1. Brukte den som rein stereoforsterkar. Trur faktisk ikkje lyden ville ha endra seg om eg spanderte 50.000 på oppgradeirng til betre spelar/forsterkar-utstyr. Det er høgtalaren som teller.
    På Linkwitz Orion brukte eg fram til nyleg ein Nad 106 forforsterkar (13-14 år gamal. Kosta da ca kr. 1500) saman med ATI-forsterkaren som Linkwitz anbefalte (12 x 60 watt da det dreier seg om eit aktivt system). [/I]
    Da jeg gikk fra en amp fra Onkyo og til Vincent amp og cd-spiller (kompis sitt utstyr) ble lyden ubeskrivelig mye bedre,
    det ble slutt på susing i bakgrunn,
    mer trøkk i bassn, dybde i lydbildet, krystallklar diskant og mye mye mer. Bestilte meg XTZ Class A100 D3 fra surround.no igår.
    Veit Euforia fortjener MYE mer, men det er ihvertfall en start + at den er Klasse A da.
    Og om ca. 3 uker kommer akustikk-platene som jeg har på bestilling. Blir spennende.

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er akustikkplatene jeg har bestilt, de skal monteres bak lytteposisjon (sofan):
    Betalte 4000kr, håper de er verdt det.. De ser ihvertfall bra ut!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •