AVforum DIY, for hvem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Ståle Krapyl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVforum DIY, for hvem?

Beklagelig,men kan ikke la være å skrive dette:cry: La inn en tråd og ba om hjelp til å finne element til sonosub og erfaringer fra de som har bygget. 31 leste tråden, ingen svar! For så å sjekke om jeg i hele tatt hadde et liv i forumet la jeg inn en "svadatråd" og da ble det litt mere liv 76 leste og to svar:evil:
    Fikk anbefaling av en kjenning om å bruke forumet for å hente erfaringer når jeg skulle bygge opp hjemmekinoen, litt lettere når jeg ikke har mulighet til å lytte på utstyr.
    Men hjelpen var ikke langt unna, blitt medlem i et annet forum og har fått tips etter en tur innom:-D
    Synd for jeg sitter på mye kompetanse innefor elektronikk og tung Hi-Fi
    20 års erfaring og kunne delt dette med medlemene.
    Hva er "guru", 4000 innlegg eller kompetanse.
    Takk for meg

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kan ikke annet enn å skrive noe til deg her.
    Å forvente å få svar med engang. Det skjer kun innimellom.
    Og det er ikke alltid di som har gjort det du trenger hjelp til, som er online.
    Slik er det bare.
    Og ved at du "takker for deg" med en slik overlegen tone.
    Gjør at ikke deg noe bedre enn de som "ignorerte deg"
    Hvis man skal kalle det for noe slikt.

Så, gled deg over hva du kan, husk at man får mere ut av å lære andre noe.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du brukt søkefinksjonen? Et søk etter "sonosub" fikk 53 treff for min del. Kanskje en ide å se litt i disse trådene for det du lurer på. Står ofte mye der. Er som Sharkoon sier ikke alle som er online og ser din tråd.

PS: Hva legger du i "tung Hifi" Høytallere over 100 kg?

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forum er forum..

For min del går det ut på å skaffe mine egne preferanser ut fra et tverrsnitt av svar i diverse tråder i diverse fora hvis jeg trenger råd og vink innen et område. Til dette bruksområdet er nettfora et unikt medie, man når mange hvis man treffer de rette kanalene. I ditt tilfelle vil jeg råde deg til å gå utenfor landegrensene hvis du ikke får svar på akkurat dette forumet. Dette forumet er det beste jeg har funnet på DIY, i Norge egentlig. Masse kompetanse. Jeg har bygd mye forskjellig, men ingen sonosub (dessverre). Kom gjerne med dine erfaringer :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for deg, og hold deg til det andre forumet.

virker litt for pompøs og selvgod med den avslutningen din

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er formålet med denne tråden egentlig?

å få alle brukerne her inne til å få dårlig samvittighet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe å bli lei seg for:-)

Jeg har lagt inn flere tråder her, og fått mange gode svar... Det må jo være bedre at det kommer kloke svar, enn at det kommer en haug med tullesvar fordi folk føler de må svare på alt.... Med litt tolmodighet ville nok du fått skikkelige svar du også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVForum DIY = For ALLE

Det er utrolig mange gode selvbygg i DIY seksjonen.. 5 min. surf viser det. Sonosub er det også blitt mye av etterhvert.

Når det gjelder ditt spørsmål/tråd synes jeg det var litt lite info. Du må på en måte "selge" spørsmålet ditt (gjøre deg/det interesant).

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Når det gjelder ditt spørsmål/tråd synes jeg det var litt lite info. Du må på en måte "selge" spørsmålet ditt (gjøre deg/det interesant).
    Akkurat det lurer jeg på om jeg sliter litt med.. Svært få som gidder bry seg med det jeg kommer med later det til! :P

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ståle Krapyl
    ...La inn en tråd og ba om hjelp til å finne element til sonosub og erfaringer fra de som har bygget. 31 leste tråden, ingen svar!
    ...Takk for meg
    Jeg var en av de 31, men har ikke bygget sonosub selv, så jeg kunne ikke gjort stort mer enn å anbefalt deg å kikke på de trådene du sikkert har funnet om du har søkt på emnet her inne.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten, interessant opplysning: Hele 5 av mine 11 første poster ble aldri besvart. Jeg syntes det var frustrerende, men det er om å gjøre å ikke gi opp. Jeg har utrolig glede av dette forumet!

Edit: Det tar litt tid å gjøre seg kjent i et forum. Og som skrevet over må man gjøre startposten til en tråd interessant for å få respons.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som synes å være svært utbredt på forumet:

- Like barn leker best
    - Hvis jeg klør ryggen din, klør du min.....
    - Du høster som du sår....

Det er ikke nok med fett utstyr. Ydmyket, ærlighet og "gå litt stille i dørene" og humor blir generelt godt tatt i mot.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Noe som synes å være svært utbredt på forumet:

- Like barn leker best
    - Hvis jeg klør ryggen din, klør du min.....
    - Du høster som du sår....

Det er ikke nok med fett utstyr. Ydmyket, ærlighet og "gå litt stille i dørene" og humor blir generelt godt tatt i mot.
    Du har selvsagt helt rett, og dette er egentlig universelle regler også. Man kunne forøvrig også lagt til:

- Tomme tønner rumler mest

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting å merke seg er at det i hele sør-norge har vært et vanvittig finevær de siste 8-10 dager. Da blir aktiviteten mindre her inne og sjansen for å få hjelp synker.

Den holdningen trådstarter har kommer man uansett ikke langt med.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke problemet ditt i det heile tatt. har lagt inn en drøss med glupe spm. selv.. Ikke allt er blitt besvart, men blir da ikke sur av den grunn...
    Prøver etter beste evne å hjelpe der jeg føler at jeg har noe å tilføre, ellers er søkefunken god å ha ( kan lese seg til mye der...:-D )

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg klikker på brukeren for å søke opp tråden han har startet finner jeg ingen. Tenkte jeg skulle se litt på hva han hadde skrevet. Men ierfaring er nemmelig at korte, difuse emnetittler får mange klikk men få svar. Dette har en enkel forklaring. De for deg emnetittel "bygging av sonosub" med innhold " hei, jeg har lyst tilå bygge sonosub men er usikker på hvilke element som passer". Menge synes kanskje det er gøy å lese slike byggetråder, men har ikke noe konkret å bidra med. Men de aner jo ikke hva spørsmålet er før de har gitt tråden et "treff". Andre har kanskje erfaring å bridra men, men leser kanskje ikke alle byggetrådene her, da de ikke lenger har behov for nyte tips og erfaringer.

For korte spørsmål bør nestet spørsmålet i sin helhet stå i emnetittel og så bli repiterte mer utfyllende i posten.

Nå vet jeg selvsagt ikke om dette er tilfellet her siden tråden(e) ikke eksisterer. Men nå synes jeg heller ikke at 32 klikk er så veldig mye. Et besøk uten svar betyr ikke at forlk ikke gidder å svare, men at de leser tråden fordi de har lyst til å lære. Personlig skummer jeg innom mange tråder med emnetittler jeg ikke har erfaring i, nettopp for å få erfaringen, eller i det miste senere kunne si "det der vet jeg jeg leste om i en tråd på forumet".

Edit: ser ut at søkelinken på profilen ikke funker som den skal de dan gir "ingen treff", men tråden var grei å finne i DIY. Ser at mitt eksempel ikke var direkte gjelden i dette tilfellet, men som andre sier her; det er mye erfaring her, noe må man lete opp selv. I det siste synes jeg det ahr vært adskillig mer forsterker aktivitet på DIY enn høytalere.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Når jeg klikker på brukeren for å søke opp tråden han har startet finner jeg ingen.
    Det er bug i søkfunksjonen på forumet, jeg har opprettet bug-tråd her:http://avforum.no/forum/feilmeldinge...emsprofil.html

Du får opp bruker med navnet "Ståle_Krapyl" mens trådstarter heter "Ståle Krapyl" (mellomrom i stedet for underscore)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    ... I det siste synes jeg det ahr vært adskillig mer forsterker aktivitet på DIY enn høytalere.
    Ja, hvor blir det av dine prosjekter?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også en av de 31 som leste tråden...

Den Sonos-tråden ko i en periode med mange sonos-spørsmål..
    Hvor de fleste spørsmål omhandlet element til sonos, så denne tråden havnet sist i en serie med like spørsmål, så det er ikke så rart at ingen av de 31 som leste tråden svarte...
    Jeg tenkte på å skrive om søkefunsjonen på forumet, men det tolkes i 90% av gangene som spydighet fra bruker til trådstarter...

Dette er tråden http://avforum.no/forum/diy-do-yours...osub-12-a.html

Som forøvrig er et bra formulert spørsmål, men som var besvart i flere andre tråder...

DIY er for alle, ligger mange tråder som er ubesvarte, bla. flere av mine....
    Den holdningen med "takk for meg, dere suger" hjelper ikke akkurat...
    Ser flere som forventer svar på timen på et spørsmål om ett eller annet eksotisk merke som 5% av medlemmene har hørt om, noe som jeg synes er bra, at ikke alle kaster seg over spørsmålet de ikke har snøring om, å svarer svada å tull.... :idea:
    Hvor mange har bygget seg sonossubb å har bred erfaring med hvilke elementer som er bra, bedre, best.? 3stk.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Du har selvsagt helt rett, og dette er egentlig universelle regler også. Man kunne forøvrig også lagt til:

- Tomme tønner rumler mest
    Photoshop!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •