Fem nye suber bygges - FERDIG! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 272
    Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nettopp...
    Greit med headroom :twisted:
    Hvor mye betaler du for kasse-byggingen om jeg tørr spørre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    at suben har en egen forsterker (aktiv) mot at den skal drives av en av forsterker m egen sub utgang (passiv) :-D
    Det er gerit nok. Jeg skrev vel at de var passive. Men du snakket om "en" sub. Hvilken var det jeg lurte på. Dog, alle skal være passive.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Nettopp...
    Greit med headroom :twisted:
    Hvor mye betaler du for kasse-byggingen om jeg tørr spørre?
    Det er litt "avansert" :-)
    Jeg kjøper nemlig en ferdig kasse. Jeg får en ferdig kasse. Betaler for en kasse som jeg tror bare skal kappes. Så har vi de TC kassene som midlt sakt blir de dyreste. Alt kommer på ca 8000kr + finish. Hvorvidt det blir endringer skal jeg ikke si for sikkert. Tror ikke Magnar har noe imot det. Men om han har vil jeg holde sluttsummen for meg selv.

Oppi alt dette er det jo kassene som er "billige" her. Elementene kommer på ca 30 000kr. Forsterkere kommer på godt over 20 000kr. DEQ`ene havner på ca 10 000kr. Sluttsummen for alt vil jeg tippe blir 70 000 +

Edit: da er også bodyshakeren med 4 18" elementer med regnet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

passiv sub

det er vel en som må være aktiv og de 2 andre slaver

og ka skal drive den ene

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel en som må være aktiv og de 2 andre slaver

og ka skal drive den ene
    Jeg forstår deg ikke helt.

Selvsakt skal ikke slavene drives av forsterkere. Men subene blir alikevell passive og skal drives av PA forsterker som igjen får signal fra hjemmekino reciveren.

De to TC-2000 elementene skal drives av Alto Mistral 6000 som nevnt tidliggere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub

har det klart nå :-D

men et lite tileggs spm dette koster en god slump med penger
    for det får du en sub kasse som ikke du helt veit enda kosn den vill spille
    hvorfor ikke kjøpe noe ferdig? du kan i teorien kjøpe ka som helst higend sub med pengene du legger i prosjekted ditt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har det klart nå :-D

men et lite tileggs spm dette koster en god slump med penger
    for det får du en sub kasse som ikke du helt veit enda kosn den vill spille
    hvorfor ikke kjøpe noe ferdig? du kan i teorien kjøpe ka som helst higend sub med pengene du legger i prosjekted ditt
    Jeg har testet alt av High End suber. (av de jeg ser på som intressant)
    Selvsakt er det mye bra. Men nå får jeg testet alle de konstruksjonene som jeg synes ser spennende ut. Jeg har sono, horn, samt slave. Hvilke butikker har suber av samme kaliber som jeg bygger kan tilby dette? SVS har sono. Men TC-2000 sono subene jeg har fra før måler seg alt med de største svs subene. Klipsch har slave kontruksjon med 12" elementer som minner mye om det jeg bygger. Men mine får langt mer output samt koster så og si det samme. Noen må jo prøve ut nye ting vettu ;-)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Alt kommer på ca 8000kr + finish.
    Det var en fin pris det synes jeg, synd det er så vanskelig for meg å ta en tur innom deg å høre på de når alt er ferdig....

Hvordan går det med naboer, forresten. Å sende ut nabovarsel hver eneste gang man skal se film blir vel litt stress....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub kasse

lykke til med prosjekte :-D

blir sikkert knall bra og ser den med å ha noe ikke andre har :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin pris det synes jeg, synd det er så vanskelig for meg å ta en tur innom deg å høre på de når alt er ferdig....

Hvordan går det med naboer, forresten. Å sende ut nabovarsel hver eneste gang man skal se film blir vel litt stress....
    Nei, pris på kassene er det ingen ting og si på.

Er jo ikke lange turen fra Arendal? :-) Du er velkommen når ting har fallt på plass ;-)

lykke til med prosjekte

blir sikkert knall bra og ser den med å ha noe ikke andre har
    Takk for det :-)

Alle sub kontruksjonene jeg har byggd/bygger er jo prøvd av utallig mange andre. Så føler meg ganske trygg på at det skal bli bass utav dette.
    Det er disse TC subene jeg gleder meg mest til. De har jeg tilgode og sitt i noe liggnende det jeg skal ha de i.
    The Wicked One blir jo også utrolig kult og teste ut. Forhåpentligvis fungere alt såpass bra (og ikke minst spiller bra sammen) at jeg kan beholde alt. Men det finner jeg jo ikke ut før alt er på plass.

Magnar begynner forøvrig bygging på onsdag. Så nå blir det snart noe ekte bilder og ikke bare ilustrasjoner :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om naboene ikke liker at jeg ser på film får de finne en annen plass og bo :twisted:

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Om naboene ikke liker at jeg ser på film får de finne en annen plass og bo :twisted:
    :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hentet det første slave elementet. Fikk meg en overraskelse da jeg så eska, den var mildt sakt svær! Men vekta var ikke så værst. Tror massen sammen med slaven veier i underkant av 8kg. Pakken veide noe over 8kg i følge posten.

Bygging starter denne uka. Gleder meg masse til alt er på plass Fikk tatt bilde av slaven som står godt inntil TC-2000 elementene
    Fem nye suber bygges - FERDIG!-audio-pulse-jpg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellige Olav, det der så ramt ut. Bare husk midt opp i alt at det er sagt å være en stor opplevelse å høre sine barnebarn si: "Bestefar" for første gang

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lovet deg å starte byggingen idag Jens, men det går desverre ikke før i morgen, må på jobb igjen, måtte bare hjem å få en matbit.

Imellomtiden kan du ta mange NØYAKTIGE mål av de elementene og slavene, i både dybde høyde og alt tenkelig.
    Det beste hadde vært å hatt det i hånden å målt selv når en skal begynne på avstivere o.l. i kassen men det er ikke så lett når Jensemannen bor i Stavanger!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Jeg hadde lovet deg å starte byggingen idag Jens, men det går desverre ikke før i morgen, må på jobb igjen, måtte bare hjem å få en matbit.
    Det gjør ingen ting!

Imellomtiden kan du ta mange NØYAKTIGE mål av de elementene og slavene, i både dybde høyde og alt tenkelig.
    Skal prøve på det...

Det beste hadde vært å hatt det i hånden å målt selv når en skal begynne på avstivere o.l. i kassen men det er ikke så lett når Jensemannen bor i Stavanger!

Utvilsomt. Kanskje best om jeg sender ett ned til deg? Evt bestiller ett nytt som kan sendes til din adresse. Når tror du måla trengs?

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hellige Olav, det der så ramt ut. Bare husk midt opp i alt at det er sagt å være en stor opplevelse å høre sine barnebarn si: "Bestefar" for første gang ;-)
    Hehe, joda, jeg passer på :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært fint det, om det hadde vært mulig, det er jo slavene som skal stives av best mulig og!
    Men nå før helgen, så skal jeg nok bare kutte til de fleste platene, og kanskje begynne montering av "innerkassen". Pga 3 dobble bafler på hver kasse, så må det freses i etapper, klarer ikke 50mm på en gang.
    Det viktigste er hvor stor cutout skal være, hvor stor ytre diameter er, og hvor dypt slave/element skal felles ned i baffel.
    Hvis du og vet ca hvor mye slavene bygger inn i kassen, så kan vi sette av en avstiver, bare et par mm ifra det målet, slik at du kan fin-stramme på det med noen mellomleggsplater el.lign.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt forsinket, så ble alle platene til begge TC12 2000 og 12+/2 gjort klare idag, bilder kommer om litt.
    Det ble en SOLID bunke plater! litt i underkant av 5 plater er brukt, skal jeg anslå noen vekt, så blir det ca 160kg MDF på en pall.

Neste steg er hullfresing til elementer og slaver, men da må Jens ha endel NØYAKTIGE mål klare, han måler nøyaktig, jeg legger på litt til slingringsmonn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Gleder meg til bilder! Knall bra Magnar!

Skal ta noen mål. God idè du hadde med og heller ta litt for lite slik at jeg kan spe på for og få det stramt. Men kunne heller tenkt meg at du satt med slave elementet og tilpasset alt... :-)

Må se an økonomien min...men tillater den det kunne jeg tenkt meg og bestillt ett nytt slave element og sendt ned til deg.

Edit; 160kg ja... :-) Very nice! :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    160kg ja, og det er uten de 2 Wicked One vettu

Det hadde vært det aller beste å hatt et element av hver ja, slik at alt kan nøye tilpasses.

Jeg har tenkt litt på en mulig løsning på finish. Men den avviker fra den sorte eiken du ønsket deg.
    Du kan seff få sort eike finer, men det hadde vært gøy å gi noen såpass dyre subber en litt eksklusiv finish.

Du kan heller ta de kronene du hadde tenkt å forhåndsbetale med, å bruke på slaver, så får jeg hele beløpet ved overlevering, og det er jo en liten stund til.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •