heisann. Jeg er i sluttfasen av ett 3 måneder langt oppussingsprosjekt i kjellerstua.
Jeg har revet alt ned til stenderverket og bygd opp med 2 lag gips på vegger og tak + lydhimling. Et mulig problem jeg så i ettertid var at huntonit-platene jeg smekka opp på veggene kanskje er en god kilde til mye gjenklang og dårlig akustikk.

Det jeg lurer på er hvordan jeg enklest og penest kan lage lyddemping til veggene.
Jeg jobbet for et par år siden på en fabrikk som laget ventilasjonsanlegg, og der laga de lydisoleringsplater som de monterte inni disse anleggene og i kanaler.
Disse isolasjonsplatene har aluminium-rammer rundt seg som kan tilpasses på størrelse. Isolasjonsplatene er forresten rockwool plater hvor den ene siden har et svart tøybelegg av et slag.

Kan det være en ide å få laget et par av disse platene, og kledd de med vanlig tøy så det blir akkurat som et male-lerret?
En annen ting jeg lurer på er hvor store de bør være, og plassering? Men det kan dere kanskje ikke hjelpe med før jeg får målt frekvenser osvosv. (noe jeg ikke har peiling på)