DIY Sonosuber - Retunet til 20Hz... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 131
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått gjort litt i dag også. Fikk kappet opp MDF'en. Skal begynne utfresingen av sirklene i morgen. Får vel og satt noe på liming regner jeg med.
    Tror jeg må kjøpe meg flere skrutvinger iom at jeg kun har tre stykk noe som blir alt for lite til et slikt prosjekt. Da blir jeg å bruke polyuretanlim til all limingen ettersom det er det folk har anbefalt meg.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun når du skal lime lokket i røret du bør bruke PU lim.

Om du skal lime sammen flere lag med MDF så er det bedre å bruke vanlig trelim, du har bedre kontroll på saker å ting da, pluss at det er like sterkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gjør det mer komplisert enn trelim mellom MDF lag. Jeg har brukt det på mine baffler, tilsammen 4 lag, og det er ikke snakk om at det noengang vil kunne løsne...selv hvis jeg skulle prøve å tvinge det fra hverandre

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for hjelpa folkens. Da blir jeg vel å spare noe kroner(trelim er vel billigere enn polyuretanlim).
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det vist ikke noe fresing i går...
    Klarte ikke å finne den saken som skal være i midten av plate når man skal bruke fresen:-x Klarte heller ikke å finne noen i nærområdet som solgte noe slikt. Noen av dere som har tips til hvor slikt selges eller noe alternativt?

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

hvis du bare mangler piggen i mitten er det bare å bruke en spiker
    mangler du hele greia så er det mange gode diy løsniger på det inne her

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-numark
    hvis du bare mangler piggen i mitten er det bare å bruke en spiker
    mangler du hele greia så er det mange gode diy løsniger på det inne her
    Hele greia som mangler. Har fresen og den stange som den saken i midten skal festes i.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har stanga så er det jo bare å lage en fin 90 graders bøy på enden av den.

Da må du jo forborre alle platene med samme diameter på hullet som stangen..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Om du har stanga så er det jo bare å lage en fin 90 graders bøy på enden av den.

Da må du jo forborre alle platene med samme diameter på hullet som stangen..
    Nei, D****. Den var ikke dum du Takk for en brillefin idé. Den skal prøves ut.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også fått bestillt de Sono-røra. Bestilte de fra Signa som ble anbefalt tidligere i tråden min. Men når jeg skulle ringe til kopisen min og fortelle om bestillinga fikk jeg en trist beskjed for bygginga. Han hadde fått en telefon fra forsvaret. Så, tror det var den 31 juli, skulle han sørover en eller annen plass for innsjekking eller hva dere nå kaller det. Håper ivhertfall han får resten av ferien sin slik at vi får bygget ferdig subene. Hvis ikke får vel bare jeg prøve å bygge min alene og vente med hans til han kommer på besøk en eller annen gang senere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk.... er det militæret eller heimevernsøvelse?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Typisk.... er det militæret eller heimevernsøvelse?
    Militæret. Han fylte 18 nå i vår.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg skal ta ei bestilling fra Eltek om ikke så lenge. Tror det skal holde med ca 2 meter høyttalerkabel. Det holder vel med Supra Classic 4.0?

Trenger jeg dempematerialer, isåfall hvilken type og mengden?

Har tenkt å halvere lengden på subkablene jeg har nå og kjøpe to par til med RCA-plugger for så å kunne plassere subben enda litt lettere.

Bananplugger og høyttalerterminaler blir kjøpt en eller annen plass i Tromsø.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått laget meg en sak til fresen slik at jeg fikk begynt. Legger ved et par mobilbilder for illustrasjon. Skal kjøpe noen tuber lim i morgen og sette platene i press til sonorørene kommer. Er enda ikke helt ferdig med fresingen, men regner med å bli det i løpet av morgendagen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg ferdig med alle platene til sub nr.1
    Var på Byggtorget og kjøpte en flaske vanlig trelim som jeg har brukt mellom platene og en flaske polyuretanlim som da skal brukes mellom sonorørene og platene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være party-pooper eller noe, men nå blir det vanskelig å frese fin kant på endeplatene, etter at du har limt endestykkene på...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er sonorørene også kommet. Skal innom posten å hente dem når pappa er ferdig på jobb.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Ikke for å være party-pooper eller noe, men nå blir det vanskelig å frese fin kant på endeplatene, etter at du har limt endestykkene på...
    Du sier noe der ja. Tror jeg bare runder kanten litt av med sandpapir da.
    Den skal jo ikke stå så veldig synlig uansett så det tror jeg ikke skal gjøre så mye.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst, her går det unna ser jeg. Noen formening om nårtid du er ferdig? :-D

Btw, bor du i "tømmerhytta" i bakgrunnen på et av bildene?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Javisst, her går det unna ser jeg. Noen formening om nårtid du er ferdig? :-D

Btw, bor du i "tømmerhytta" i bakgrunnen på et av bildene?
    Bor i huset ved siden av. Når du kjører forbi sponplatefabrikken, på veien inn mot sentrum i Sørreisa, ser du et brunt hus på venstresiden av veien like ved tømmerhuset.

I dag skal jeg bestille kabler, terminaler og noen skruer fra Eltek. Så da må jeg vente til den pakka kommer før jeg kan lime på platene til sonorørene. Så jeg børe vel være ferdig kanskje til neste helg/begynnelsen av uka etter håper jeg.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •