Dynabel 2S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Dynabel 2S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Dynabel 2S

Hei

Jeg tenker å kjøpe dynabel 2S som kit uten kabinett.

Vil det være noe å spare på å kjøpe koponentene løst og sette sammen delefilter selv (har ikke peiling på delefilter, men finnes kanskje noen tegninger)? Vil det være noe å spare på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygde 2S for ett par mnd siden og er kjempefornøyd.

Jeg tror ikke det er veldig mye å spare på å kjøpe alt løst, med litt rask regning kom jeg fram til ca 2600,- for elementer, porter og dempematriale. Delefiltrene består av mange komponenter, men har ikke peiling på hvor mye det kan koste tilsammen.
    Du får i tillegg med tegning til både høttaler og delefilter, som hvertfall gjør delefilterne veldig enkle å lodde sammen. Det er ett klistremerke som limes på ei huntonittplate med bilde av hvor de forskjellige komponentene skal være.

Selv om det skulle være noen hundrelapper å spare, hadde jeg nok kjøpt komplett kit som gjør alt mye enklere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding.

Tror nok du da har rett i at det ikke er stort å spare

Kjører i dag Dali Concept serie rundt om i 5.1. Tenkte å etterhvert utvide ved å bygge slike S2 til bak og "side" høytalere. Noen innspill? eller er det bare tut-og-kjør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare tut å kjør egentlig. Er i hvertfall godt fornøyd med mine, og prisen er det ikke noe å si på.
    Det mest lønnsomme er nok å kjøpe kit med kabinett, men bygginga er jo halve moroa, hvertfall for min del.

Eneste å tenke på er at de krever litt forsterkerkraft, er vel følsomhet på 86dB. Jeg bruker en 3000,- forsterker og den er litt for slapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit det var godt innspill :|

Har en Yamaha VRx750 (tror det var det den het, i alle fall 750) og kjører aktiv sub utenom...
    Tror du jeg må lage meg en effektforsterker å sette i bakkandt til ett sett 2S?

Enig i at byggingen er halve morroa

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo si att jeg har bygd dem jeg også. har jo bygd hele serien. men 2s er jo utrolig lett å bygge. dro til en trelastforetning og fikk alt kappet opp. så var vel ferdig på en helg med alt sammen med 2s. kom vel på ca 4500 tot. så er ett bra kjøp det der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også troa så det blir nok en bestilling i kveld.

Håper bare forsterkeren holder

Finnes det noen forbedringspotensiale eller er det bare å følge tegninger og kjøre på...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting jeg tenkte på i ettertid er jo bi amp. for delfilterne er jo koblet sammen. så er ikke dumt å dele filterne vis du har muligheten for å bi ampe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shit... nå datt jeg helt av (rookie vettu)

Bi amp?
    Delefilter koblet sammen - det skjønte jeg heller ikke. Er det ikke egne delefiltre i hver kasse.

Litt peil på saging og liming, samt litt på å skru på volumknappen. Det er nok dessverre ikke lengre jeg har kommet (for å være litt selvironisk)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I høttaleren er delefilteret delt i en bass/mellomtonedel og en diskantdel. De blir koblet sammen på en terminal(en + og en - ). Hvis du ikke kobler de sammen kan du ha to terminaler, og la en forsterker drive diskant og feks en effektforsterker drive bass/mellomtone, altså biamp. Men jeg ville hørt med Eltek om det er en god løsning.

Forsterkeren jeg bruker funker helt greit på vanlig lyttevolum, men merker at den sliter ved høyere volum.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det er ett delfilter til diskant å en til bass å de er koblet sammen på høytaler tilkoblingene i kassen. så vis du kjøper 2 høytalerkoblinger til sann att du får de separat fra hverandre. vis du gjør det kan du bi ampe. skjønte du noe nå? er litt dårlig på å forklare

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte det nå og det var meget godt forklart av begge to.

Men det vil vel bli like bra om man tar en plateforsterker eller noe og kjører line out på denne, eller hmmm den vil da bare ha en og det skal på to stk høytalere og det går ikke...

skal sjekke med Eltek hva de sier og evt legge klart for en mulig bi.amp'ing.

Har lært mer her i dag enn på jobb he he

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •