DIY dynaBel SUPER EXACT -byggetråd (Stativ-design??? hjelp) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, joda det er lett å bli blakk i denne hobbyen ja ! Er fornøyd med XTZene, men det er klart at Exact/Super Exact blir i en anne divisjon uansett. Har jo stor interesse for snekring i tillegg, så ALT frister. Får prøve og roe meg, og komme meg i arbeid til høsten (studerer siste året på revisjon), så kanskje det klinger mer i kassen etterhvert:-) Synd at disse skal bort, håper at Eltek erstatter de med noe verdig da. Ser frem til nye bilder fra byggingen din, samt lytteinntrykk når de blir ferdige!!

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg og, men blir sikkert lenge til. Han jeg kom i prat med forrigang sa at Frode ofte hadde høyttalere på stimulering og tegnebenken i to år før kan kanskje var fornøyd slik at de kan settes i produksjon. De har jo akkurat kommet med den nye serien for å dempe "fallet" de fikk pga den nye produktserien til seas. Så må nok vente tolmodig, om ikke det er noe de ikke har fortalt

Ang byggeprosessen er det ikke de største fremskritt (mye skolearbeid), men har i allefall tilpasset de ulike dempematerialene, og montert asfaltplatene. Før noen vidre demping skal terminalmerke, terminaler og delefilter monteres... For litt "show" har jeg ikke montert sideplate, noe det egentlig er idiotisk å ikke gjøre i henhold til det praktiske...

-pict0063-jpg

-pict0066-jpg

Her er i allefall asfaltplatene montert. Om du ser på sideplatene ligger det her to lag med asfalt. -ikke småtterier for en så liten kasse... i tillegg ligger det to strimler med asfalt der delefilteret skal monteres, at de skal ligge i spenn og derfor ikke vibrere.

-pict0068-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som det går bra dette
    blir spennende og se det ferdige resultatet

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går framover, men sakte. Bruker foreløpig tid jeg ikke har, og nå har det vært slik pirkearbeid som fort krever mye. Måtte desverre plassere terminalmerket allerede, noe jeg kviet meg for da jeg pleier å øderlegge det. Skal prøve å beherske meg denne gangen...

-pict0100-jpg

-pict0120-jpg

-pict0127-jpg

-pict0128-jpg

Blir sikkert litt smør på flesk dette her, men...
    .

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relativt voksne spoler der gitt - hvor mye volum tar den av totalt volum tro:-)

Hvordan fikser du finish når du allerede har satt/klistrert på terminalmerket?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Hvordan fikser du finish når du allerede har satt/klistrert på terminalmerket?
    Dette er en interessang kasse. Ser du innsenkingen av bakplaten? (16 mm) Først skal kassen fineres, så skal det monteres/limes en ekstra bakplate (lakkert sort) hvor slave-elementet skal sitte på. Det skal også være ett "hull" i denne hvor terminalen går ut fra, dvs den ekstra bakplaten vil dekke over kantene til terminalmerket. haken er midlertid at jeg må få dekket over det på en måte fordi de er veldig utsatt for øyeblikket...

Relativt voksne spoler der gitt - hvor mye volum tar den av totalt volum tro
    tenkt det samme, selvom dette er store kasser kan nesten ikke skjønne det er volum igjen etter at delefilter, dempemateriale, diskant, basstone og slave montert :? -men eltek har sikkert gjort jobben sin, og vel så det.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo selvfølgelig riktig - glemte det jeg gitt. Den Super Exact'en er jo like pen å se til bakfra også den - det er det ikke ALLE som kan skryte på seg hehe...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er en utrolig flink DIY'er misunner deg som bare det.. Gratulerer og takker for at du deler dette i ord og bilde med andre, en god hjelper.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette et steg på veien til dynaBel high-end hjemmekino? :shock:
    du imponerer med tre(MDF)arbeidet, hadde ikke fått til dette uten å bruke en stabel med mdf-plater :|

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en ALT for lang pause, er jeg enderlig i gang igjen, i håp om å få dem ferdig. Først stjal eksamener min oppmerksomhet, så ble hele ferien brukt til kjøkkenbygging på hytta.

Det ser kanskje ikke ut som om det er så stor fremgang på to dager, men du værden for et pirkearbeid. Jeg fant ut at når jeg først skal lakkere en ekstra plate bakpå høyttaleren, fikk jeg ta meg tid til å legge finer der også, med 45 graders vinkel mot sammenføyningene. (noe jeg ser eltek ikke har giddet, slik at en ser mdf-en på kantene om en ser bakpå høyttaleren)

Dessuten måtte jeg også sparkle topp og bunnplaten foran på høyttalerene, noe jeg irriterer meg over siden jeg, etter 11 høyttalerbygg, aldri har behøvd sparkel i det heletatt. (det kalles slurv )

-finering-bakside-jpg

Prøver å finere resten i morgen

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! gleder meg til å se disse ferdige!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhhh.... Kim bygger igjen!!!! Balsam for sjelen det Kim. :-D

Ang. sparkel. Det kommer an på hva man bygger og hvor spesielt det er.

Flere bilder hadde gjort seg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bør det ikke være lenge til du er ferdig med disse. Hva skal du drive dem med? Alltid morro å følge med på DIY prosjekter, spesielt når det blir så bra som dette:-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg selv også, jeg

Balsam for sjela, ja! - glemmer alt rundt seg når en holder på

Ja, kan vel si meg enig med at du noen ganger må ha sparkel, men denne gangen innrømmer jeg helt og holdent at det hele var min egen dumhet. Jeg orket ikke å ta ut og stille inn den skikkelige sagen i garasjen, og tok til takke for den "lettvindte" måten. Har sagen, men gadd ikke bruke den - noen ganger kan man lure på hvor de lure idéene kommer fra

Kom over ett uttrykk her forleden: Take your time...the time it takes to fix your "shortcuts" ends up twice as long as if you'd done it right in the first place!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med den læresetningen Kim, men når du bygger noe som er "utenfor læreboka", som suben min så må man ta til takke med shortcuts. Hvertfall når man ikke har kongeutstyr.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaaah!!

Kimmer'n er i gang igjen!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men så sparte du ikke på kruttet når du lagde den heller, da Så vil ikke akkurat si at du tok "shortcuts" akkurat. (men så ble den jo helt nyderlig også, da) Var forøverig ikke meningen å virke personlig på noen måte, har bare irritert meg over slurvingen min i snart 3 mnd, og måtte bare få det ut

However, så er jeg ferdig med fineringen. Har faktisk bare brukt restene jeg hadde til overs etter fineren av Euforia. Det var knapt, men det holdt heldigvis. Eneste problemet var at fineren har blitt litt for tørr, og derfor veldig sprø og skjør.

Jeg har værken tørket over eller oljet fineren, så den ser fremdeles litt skabbete, men venter med det til baffel og bakplate er ferdig limt og limt på.

-pict0166-jpg

Er forøverig en del igjen, så noen uker går nok fort...

-pict0167-jpg

PS: takk for alle hyggelige tilbakemeldinger

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filter

Det ser mycket fint ut med ditt bygge.
    Det skulle vara intressant att få se hur filtret ser ut på super exact. jag håller själv på och bygger en liknande konstruktion med Seas excel element W18e001 och alternativt milleniumdiskanten eller just 9800 diskanten från scan-speak samt en slavbas på baksidan.
    Därför vore det intressant också att få se hur andra har gjort med sina filterkonstruktioner.
    kan du inte vänligen lägga upp filter schemat för jämförelse.

Newcomer VACS sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relativt voksne spoler der gitt
    Ja, jeg skulle til å si det, sjekk de SPOLENE!!! Får rene adrenalin-kicket av det her!
    Gleder meg til å se grom-komponentene på Euforia-kittet når det en gang kommer i hus. :grin:

Ser ut til at det er Kimber 8TC her også, eller er det 4TC??
    PS: Fint arbeid Kim! ;-)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Conn88; Jeg skal se om jeg får scannet inn delefilter-planen i nermeste fremtid (men kommer den ikke, er det bare å mase )

VACS; -bare vent til du åpner opp delefilterpakken til Euforia :-D . Forøverig blir det nok brukt 4TC her.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •