Reparasjon av PCB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparasjon av PCB

Jeg har vært uheldig ved modding av DCX 2496. To "loddeøyne" ved utlodding av IC 1 på hovedkortet løsnet helt. Har noen gode forslag til å få på plass nye "loddeøyne"? Ser at Elfa har et produkt fra Cicuit Works en konduktiv sølvfarge som fester til de fleste underlag. Noen som har erfaring eller kan gi andre tips??
    ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvor mange "lag" det er i kortet?? Viss d er et eller to så er d jo bare å lodde på en ledning fra komponentbeinet og bort lil nermeste forbindelse,
    viss du klarer og følge printbanen!? men viss det er flere lag og ett av lagene inne i kortet har forbindelse til dette beinet blir d ett større problem...men ikke umulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liliya
    Jeg har vært uheldig ved modding av DCX 2496. To "loddeøyne" ved utlodding av IC 1 på hovedkortet løsnet helt. Har noen gode forslag til å få på plass nye "loddeøyne"? Ser at Elfa har et produkt fra Cicuit Works en konduktiv sølvfarge som fester til de fleste underlag. Noen som har erfaring eller kan gi andre tips??
    ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa

Art no : 8080145
    NEI ! Denne repgreia holder 175 grader i 5 sek. når du lodder slikt som dette med sølvholdig tinn bruker du tempratur mellom 330 og 350 grader. Du bruker selvsagt egnet loddebolt og har lodde-erfaring FØR du begynner med lettere avansert lodding ? Personlig lodder jeg daglig under mikroskop & foretrekker omtrent 340 grader, er alltid nøye med rengjøring og fortinning av spiss. Nybegynnere foretrekker ofte 350 grader eller ferskinger enda mere. Desverre tåler ikke alt slike høye tempraturer.
    Og Behringeren har flere enn to lag på hovedprintet. Hva er IC1 ? så slipper jeg/vi å lete etter papirer ? Er det en xtal mod du skulle gjøre ?
    Mine første smd loddinger
    diyAudio Forums Archive - Modify behringer DEQ2496?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ronny DD

Takk for svar. Ser at det Elfa produktet jeg viser til neppe er "svaret" på mine problemer. Kanskje det er mer beregnet på skjøte små brudd i kobberbaner, og hvor det ikke vil skje noen lodding og dermed være noen varme av betydning.

Forøvrig er jeg ingen nybegynner med loddebolten, så hvorfor denne utloddingen gikk galt,har jeg ingen god forklaring på. Min DCX 2496 begynner etterhvert å få ganske mange oppgraderinger, hvor det også har vært nødvendig å fjerne komponenter. Som deg bruker jeg loddestasjon, flere forskjellige loddespisser etter behov og lupe.

Forøvrig: Endringer som er gjort:

Nytt utgangstrinn fra Jan Didden

Ny strømforsyning (AW DIY)

Nye spenningsregulatorer på hoved kortet (AW DIY).

Nytt digitalt inngangstrinn SRC/clock(Oettle)

Det var når jeg skulle fjerne IC 1= CS 8420 for å gi plass til ny SCR/clock at problemene oppstod.

På plassen til IC 1 sitter det nå en 26 pin Erni connector. Ett av uhellene har jeg greidd å fikse ved å gå inn direkte på kontaktpunkt på Erni med en svært tynn kobbertråder og føre dem over bruddstedet. Nå får jeg bare håpe at jeg greier å nyttiggjøre meg av det samme trikset med de to resterende "uhellene".

Har forøvrig vært på jakt og annonsert etter et nytt hovedkort til DCX 2496. Synes det er ganske håpløst når importøren svarer at om jeg bestilte det i dag: "Så ville jeg kanskje få det om ca. 1 år. Desuten at Behringer er så billig at det lønner seg like godt å kjøpe helt nytt". Det kaller man service!!!

Nå ser jeg imidlertid at i USA kan ny Behringer skaffes til 200-220 dollar.
    Sønnen min reiser over om 14 dager for å besøke kjæresten. Dermed vurderer jeg å benytte meg av den muligheten dersom jeg misslykkes med nåværende
    hovedkort

Forøvrig er jeg meget godt fornøyd med reultatene av de moddingene jeg har lykkes med og med hva jeg får ut av DCX 2496.

mvh.

E.S.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OKI, som cool stuff regarding dcx input stage Analog Devices or Cirrius logic ?:
    Improved digital input stage for the Behringer DCX2496
    Tweaking the Behringer DCX2496, audiophile digital active crossover
    Yahoo dcx groups : DCX2496 : DCX2496
    http://freerider.dyndns.org/anlage/i...e/IMGP2547.jpg

Få produkter har blitt tweaket SÅ mye som Behringeren dcx og deq, ikke alltid med like godt resultat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •