Koblingsskjema for en audio/video-kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koblingsskjema for en audio/video-kabel?

Sitter å spekulerer meg grønn på hvordan en slik audio/video-kabel er koblet:

Er den koblet slik? :

Der:
    1 = Venstre audio kanal
    2 = Høyre audio kanal
    3 = Video
    4 = Felles (jord)

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en Creative Zen Vision mp3 spiller med video/audio utgang. Jeg kjøpte en slik som på øverste bilde, men når jeg koblet til den, så ble det bare masse svart/hvit støy på tv'en, samt støy i lyden. Men hvis jeg drar den ut et "hakk"/"nivå", så kommer bilde på tv'en, samt lyd i venstre kanal, eller høyre, kommer ikke på hvilken. Men uansett bare i en kanal! ikke rart når kontakten er delvis trukket ut.

Synes det var rart at det ikke skulle virke. Til tross for at det i manualen til spilleren står "Kun benytt Creative a/v-kabel".
    Så jeg lagde min egen kabel/kobling, koblet etter bilde nr.2. Da fungerer alt!

Hvorfor? Skjønner ikke bæret av dette, min hjemmelagde kabel, koblet etter logisk tenking fungerer, men ikke den ferdigkjøpte...
    (Må sies at jeg kjøpte en Ipod-a/v-kabel til å begynne med, med samme kontakter som den på øverste bilde, med samme resultat, ikke noe bilde, bare masse støy. For å utelukke at kabelen er defekt).

Er koblingsskjemaet på det 2.bilde riktig for en slik a/v kabel riktig?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant ut av det selv :-D

Det viser seg at ulike merker bruker deres egne måter å koble a/v kabelen på, nettopp for å tjene mer penger ved at man må kjøpe deres kabel, og ikke en standard a/v camcorder kabel. :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •