Førstegangsbygge av rørforsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangsbygge av rørforsterker.

Jeg har lenge hatt mine planer/ønsker om og bygge en liten rørforsterker til eget bruk. Dette for og få mere innsikt i hvordan ting fungerer og fordi jeg liker og plundre..

Har nå etter lang tid kommet over et lite kabinett som måler 35x20x6cm. Denne basen har to potmetere(?) montert og plass til 5 rør (ferdig drillet) og med to trafoer jeg må bytte ut. Om nødvendig kan jeg vel også drille flere hull men skulle vel holde med de som er der?

Ettersom dette er første gang jeg skal prøve meg på noe slikt kunne det vert greit med gode tips til hva en kan gå til innkjøp av rør og annet man trenger for og sette sammen en grei to-kanaler. Har da tenkt på og kjøre single ended på denne ettersom jeg tenker det vil være greit og begynne med..

Som typisk er har jeg jo selvfølgelig ikke den beste økonomien akkurat nå men med deres hjelp så kan man vel finne på noe som burde fungere og ikke koste allverdens?

Mvh
    Tommy

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er nok å gå for et kit. Bottlehead sine er veldig greie og manualen er så detaljert at min mor nesten kunne ha klart det

Bottlehead Products

Eller så har du MAE-SET1 fra motron, den tror jeg ligger på 7 lapper nå.

---

Single Ended eXperimenter's amplifier kit $369 plus shipping. Delivery averages four to five weeks.

Bruk søk funksjonaliteten, det finnes andre tråder om akkurat det samme som du etterspør.

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...begynnere.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...byggesett.html

Andre
    Welcome to Mapletree Audio Design
    Diy HiFi Supply
    Walton Audio

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, var rask tilbakemelding..

Har lest litt rundt på forumene og sett mye interresant. Men har også desverre kommet frem til at kits er ikke noe jeg har lyst på. Føler at det blir for mye ferdigpakke. Litt for mye Toro.. Da vil jeg heller se om det er noen som har kjennskap til en eldre rør-forsterker som man kunne fått tegningene på.

Vet at slik som NRHF har masse tegninger som jeg kunne gått for men da er vel heller spørsmålet. Hvilken? Det er jo så mange av de...

PS: Liker toro, ikke noe i veien for det men nå vil jeg heller ha julemiddagen med alt styret det måtte bringe... Om dette er dumt eller ikke får man finne litt ut av.. Og det fine da er at jeg kan jo kjøpe inn litt av gangen når det kommer til deler. Kommer jo uansett ikke til og ha en ferdig over helgen akkurat.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du iallefall noen tegninger :-D

Audio Tube Amp Schematics

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linkene. Spesielt den siste, hadde et skjema som så ut til og være ganske så i blinken for meg.. Blir spennende og se hvor dette går..

Noen tips til hva en fersking innen dette bør tenke på annet enn og studere slike skisser nøye og bygge etter de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •