Eton band diskant+ Scanspeak 6.5" + 2 X10" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Phantom power/fantommating er matingsspenningen mikrofonen din må ha for å kunne måle noe som helst (typisk 48v)
    Det er altså fantommating innebygget i pre'n.
    Ahh ok da fårstår jeg :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare lufte en ide her.
    Når man har bygget selve kassen for å få det kasse volumet som er ønsket, så tenke jeg ( sikkert får å lage masse jobb for meg selv) at jeg kunne bruke glassfiber ala det man bruker på båter og biler for den del for å forme kassa utvendig, for så å pusse og sparkle et dusin ganger å lakke dem i piano lakk.

Hadde det funka ?

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker fint det
    Du kan jo bygge ut med f.eks noen mdf biter, for så å stifte et fleece-pledd stramt over dette og dynke i polyester.
    Evt. så kan du bygge opp med byggskum og pusse ned til ønsket form, og legge glassfibermatter og polyester på dette og pusse pent.
    Eller kanskje den beste måten er å kjøpe støpeplast, det fungerer som modellkit men herder så du kan sparkle og pusse rett på

Men om du finner på dette, så pass på å gjøre et GODT forarbeid, så du slipper å pusse deg ihjel.
    Uansett blir det myyyyye pussing, trust me....

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker fint det
    Du kan jo bygge ut med f.eks noen mdf biter, for så å stifte et fleece-pledd stramt over dette og dynke i polyester.
    Evt. så kan du bygge opp med byggskum og pusse ned til ønsket form, og legge glassfibermatter og polyester på dette og pusse pent.
    Eller kanskje den beste måten er å kjøpe støpeplast, det fungerer som modellkit men herder så du kan sparkle og pusse rett på

Men om du finner på dette, så pass på å gjøre et GODT forarbeid, så du slipper å pusse deg ihjel.
    Uansett blir det myyyyye pussing, trust me....
    Hehe hadde ikke regnet med noe annet :-)
    Har 40m med glassfiber på rull i garasjen, etter jeg lappa sammen båten for ett par år siden, tenkte jeg kunne bruke det til noe :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da er det greieste å kjøpe byggskum på biltema å bygge opp med og pusse/raspe ned til ønsket form og legge glassfiber og polyester på.
    -Men kjøp på biltema for å være sikker, jeg har hørt andre hatt problemer med at byggskummet reagerer med polyesteren og blir spist opp, noe som ikke er tilfelle med biltema sin

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da er det greieste å kjøpe byggskum på biltema å bygge opp med og pusse/raspe ned til ønsket form og legge glassfiber og polyester på.
    -Men kjøp på biltema for å være sikker, jeg har hørt andre hatt problemer med at byggskummet reagerer med polyesteren og blir spist opp, noe som ikke er tilfelle med biltema sin
    Takk for tipset :-D skal handle inn neste gang jeg er i Trondheim, eller Oslo. Biltema sender vist ikke varer med poste :-(

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, da er det greit å ha dem som nærmeste nabo

Edit: Kjøp med deg noen bokser da, det går fort et par

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-Audio Mobile Pre USB er et lydkort det også!
    Men med innebygget pre amp og phantom power. Det er dette jeg også benytter.
    Mao vil du ikke benytte det lydkortet du allerede har, det er mulig du får noen driverkonflikter i pcen med to lydkort, men i såfall må du jo bare avinstallere det du allerede har så lenge.

Det positive er at dette lydkortet har indikatorer for når signalet klipper, noe som er veldig anvendelig under kalibrering og måling.

Det negative er at gain kontrollene ikke akkurat er av den mest nøyaktige sorten, og hyperfølsomme. Så man må ha noen forsøk før man får voluminnstillingene korrekte. Og etterpå rører man dem ALDRI igjen! :-D

Har du kjøpt kabel og stativ til mikrofonen også?
    Har du en forsterker du kan benytte ved måling?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    M-Audio Mobile Pre USB er et lydkort det også!
    Men med innebygget pre amp og phantom power. Det er dette jeg også benytter.
    Mao vil du ikke benytte det lydkortet du allerede har, det er mulig du får noen driverkonflikter i pcen med to lydkort, men i såfall må du jo bare avinstallere det du allerede har så lenge.

Det positive er at dette lydkortet har indikatorer for når signalet klipper, noe som er veldig anvendelig under kalibrering og måling.

Det negative er at gain kontrollene ikke akkurat er av den mest nøyaktige sorten, og hyperfølsomme. Så man må ha noen forsøk før man får voluminnstillingene korrekte. Og etterpå rører man dem ALDRI igjen! :-D

Har du kjøpt kabel og stativ til mikrofonen også?
    Har du en forsterker du kan benytte ved måling?
    Makan.. glemte kabel og stativ... Få ta det løpet av uka, ikke noe hyper stress :-)
    Kan jeg bruke min harman avr 7500? ellers har jeg en litt eldre Pioneer 2 kanaler om den kan brukes da

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle Pioneer forsterkeren går helt fint. Kanskje den er gammel nok til at du kan modifisere den litt også?
    Jeg bruker en 20 år gammel JVC, som jeg har satt inn nye ht terminaler som tar banaplugger, samt et par ekstra utganger og en referanse motstand. Da blir det mye enklere å gjøre målinger uten å styre med kabler og koblinger hele tiden, samtidig som det er mye enklere og mer stabilt enn om du bygger en "Walins jig".
    Men spørsmålet er om du går for å benytte Speaker Workshop, eller om du heller vil kjøpe en software pakke av noe slag.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Den gamle Pioneer forsterkeren går helt fint. Kanskje den er gammel nok til at du kan modifisere den litt også?
    Jeg bruker en 20 år gammel JVC, som jeg har satt inn nye ht terminaler som tar banaplugger, samt et par ekstra utganger og en referanse motstand. Da blir det mye enklere å gjøre målinger uten å styre med kabler og koblinger hele tiden, samtidig som det er mye enklere og mer stabilt enn om du bygger en "Walins jig".
    Men spørsmålet er om du går for å benytte Speaker Workshop, eller om du heller vil kjøpe en software pakke av noe slag.
    den er blod modda:-D stort sett bare strømforsyninga som er orignal

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •