bygge høtaler kabinett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bygge høtaler kabinett

Hei på dere..

er helt fersk på dette med bygging av høytaler kabinett.
    Noen som har tips om bilder osv av en byggeprosess?? ønsker bare og se hvordan man kan gå frem trinn for trinn.. volum og lignende er ivaretatt da jeg skal bygge identiske kabinetter til de jeg har i dag, bare i en bedre finnish. får hjelp av an møbelsnekker til dette, men trnger bare noen bygge tips som sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen dreven høyttalerbygger, men jeg kan gi deg et par generelle tips.
    * Bruk solide plater/material, det vil redusere kassens egenresonans og vil føre til mindre farging av lyden.
    Avhengig av hvor stort elementet er, hvor stor kassa skal være, og hvor kraftig elementet "er", så vil jeg si at 19mm MDF bør være nok.
    Hvis du vil ta det til det helt ekstreme, så kan du bruke 25mm HDF, selv om det er mer passe for en kraftig sub.

* Lag til godt med avstivning, noe som også vil redusere egenresonans.

* Bruk godt med demping invendig i kassen, det vil redusere faren for farging av lyden, og vil bedre lyden.
    Bygg eller sett gjerne inn en form for diffuser. Det vil hjelpe godt på de litt dypere frekvensene.

Pass også på at du bruker en solid terminal, og at ledningene internt er av god kvalitet.

Ellers kan det være greit å nevne at du bør ha noen gode føtter/spikes på.
    Og kanskje noe av det viktigste: ikke stol blindt på meg :P

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om han ikke skal stole helt blindt. så kan han hvertfall høre på deg, for det var noen virkelig gode tips da :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •